Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een goede lens voor een Nikon D3200?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Een goede lens voor een Nikon D3200?

Hallo beste mensen

Ik ben een beginnend fotograaf en morgen ga ik een Nikon D3200 toestel kopen met de bijgeleverde kitlenzen 18-55 + 55-200mm.
    Nu heb ik wat opzoekwerk gedaan naar voorbeeldfoto's op internet omdat ik sterk twijfelde tussen de D3200 en de duurdere D5200.
    Omdat de D3200 wat beter binnen mijn budget valt heb ik dan ook voor deze gekozen omdat er dan nog geld over is voor accesoires.
    Toen ik sample images van beide toestelllen begon te vergelijken viel me op dat je bij de D3200 wel meer last hebt van ruis,wat ook normaal is voor dit goedkopere model.

Nu ben ik tot de vaststelling gekomen dat de kwaliteit van je foto's uiteraard ook van de lenzen afhangt,via volgende link zie ik dat je ook met de D3200 mooie en haarscherpe foto's kan maken: http://www.pixel-peeper.com/cameras/...es=3&digicam=0

Ik had graag wat advies gehad over welke lens ik het beste zou gebruiken om mooie foto's te bekomen,en vooral ook in donkere omgevingen (zoals bv een kerk enz.),en ook een lens dat iets of wat budget vriendelijk is.
    Heeft een goede lens ook invloed op de ruis in donkere omgevingen of ligt dit enkel en alleen aan de camera specs en instellingen? En welke lens moet je zeker wel hebben om goed van start te kunnen gaan om mooie foto's te maken?

Grtn.

Re: Een goede lens voor een Nikon D3200?

Bij de link die je hier vermeldt staan ook de lenzen Antoine
    Voor een "donkere" omgeving zie de lenzen met F/1.8 of F/2.8
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik heb zelf recent de D3200 aangekocht en idd boven ISO400 krijg je te veel last van ruis. Echter wil je hiervoor upgraden ga je al richting full-frame moeten gaan, want de D5200 en D7100 hebben daar ook last van. Hier kan je vergelijken http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d3200/12.