Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro len voor productfotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macro len voor productfotografie

Ik maak voor mijn webshop zelf mijn productfoto's en tot op heden heb ik dat eigenlijk altijd gedaan met een standaard kit lens. Nu werd mij laatst aanbevolen om gebruik te maken van een macro lens.
    Nu ben ik naar een winkel geweest en zij vertelden mij dat ik voor web fotografie geen macro lens nodig heb, omdat de foto's op de webshop toch de resolutie niet halen en dat daardoor het verschil minimaal is.

Nu vraag ik mij af of dit werkelijk waar is en/of een macro lens toch de product foto's op mijn webshop kan verbeteren. De producten die ik fotografeer zijn veelal kleine sieraden (oorbellen, piercings, ringen, etc.)

Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen! Alvast bedankt!

Re: Macro len voor productfotografie

Met een macrolens kun je dichter op het onderwerp komen en daardoor meer beeldvulling behalen, waardoor meer scherpte en detail behouden blijft. Maar..een kortere onderwerpsafstand betekent ook een kleinere scherptediepte, gegeven hetzelfde diafragma. Diafragmeer je ver bv f/16 of kleiner, dan zal iha de scherpte verminderen door diffractie.
    Mogelijk dat bij dezelfde onderwerpsafstand (beeldvulling) de macrolens een scherper beeld geeft, waardoor een uitsnede wat scherper kan blijven.

Ik heb geen idee of die hogere beeldkwaliteit ook zichtbaar zou zijn in je huidige webfoto's; (je toont geen voorbeelden). Je zou je klanten ook een extra foto kunnen bieden, bv in hogere resolutie.

Alternatief is om dit uit te proberen en vaststellen of het past in je bedrijfsvoering.

Groet Hans.
    Last edited by J.Hoes; 8 augustus 2013, 12:52.

Comment

Working...
    X