Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kickstarter project: Petzval portret lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Kickstarter project: Petzval portret lens

Dit ziet er mij wel iets leuk uit. Zeker als je geďnteresseerd bent in portretfotografie.

De prijs valt ook nog redelijk mee, rond de 500€. De vormgeving (dat koper!) is wel fantastisch.
    FujiFilm X-T1 | XF 18-55mm f/2.8-4 | Zeiss Touit 12mm f/2.8

Re: Kickstarter project: Petzval portret lens

Heb ik ook al gezien
    lijkt me inderdaad wel leuk om mee te experimenteren, maar 500 euro neertellen daarvoor... zó erg ben ik nog niet bezig met fotografie

En ik vind dat koper nu net niet aantrekkelijk... Op zon oud toestel wel, maar niet op een moderne spiegelreflex
    NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
    https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

Comment

Ze zijn er ook in het zwart voor wie het koper maar niets vindt.
      Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
      Panasonic GH3 met 14-140

Comment

Bokeh op de eerste foto gezien?
        D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
          Bokeh op de eerste foto gezien?
          Ja
          Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

500 euro voor een toylens? Nee danku
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

De CLOU van de oude Petzval lenzen was natuurlijk dat ze ongecoat waren.
              YMMV
              Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Gewoon ver vandaan blijven, is zijn geld niet waard !
                Als je toch een 85 mm wenst zijn er moderne lenzen
                zoals de EF 85mm F1.8 USM van Canon, Goedkoper
                Autofocus, Coating, Auto diafragma, Moderne vormgeving, enz.....

Wil je toch meer investeren is er ook nog een 85mm F 1.2

MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Tja, dat is net het hele punt van deze lens: dat ze helemaal niet modern is.

Je moet bvb manueel van diafragma wisselen door er een ander 'schijfje' in te steken.

Nu, ik geef zeker toe dat deze lens een hoog gimmick gehalte heeft, maar het effect dat deze geeft is wel bijzonder.
                  FujiFilm X-T1 | XF 18-55mm f/2.8-4 | Zeiss Touit 12mm f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maglor Bekijk bericht
                    Tja, dat is net het hele punt van deze lens: dat ze helemaal niet modern is.

Je moet bvb manueel van diafragma wisselen door er een ander 'schijfje' in te steken.

Nu, ik geef zeker toe dat deze lens een hoog gimmick gehalte heeft, maar het effect dat deze geeft is wel bijzonder.
                    Het effect is met iedere 85mm F1.8 haalbaar !
                    De Retro "Look" kan mooi zijn, maar das voor een museum voor Heemkunde !
                    En als je toch zo van retro houdt, kan je, je steeds bekwamen in oude technieken
                    en werken met een plaat camera, eventueel zelf je emulsie maken en op de plaat
                    gieten. Dat is allemaal nuttig en zeker boeiend, mag niet verloren gaan !

Maar op een hedendaagse DSLR, daar zet je een hedendaagse lens op !

MVG, Jeff C.
                    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
                    X