Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Objectief voor Nikon D7000 camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Objectief voor Nikon D7000 camera

Ik ben in het bezit van een Nikon D7000 met een basisobjectief (18-105mm).

Op zich ben ik tevreden van de snelheid en de algemene werking van dit toestel, enkel zou ik graag uitkijken naar een betere lens.

Ik hou mij vooral bezig met het fotograferen van bewegende beelden op afstand (paarden op concours). Hiervoor is mijn huidige lens niet voldoende.

Nu vroeg ik mij af of ik eventueel al meer ben met een Nikon AF-S 70-300 VR of is dit nog niet voldoende?

Alle tips zijn welkom!

Re: Objectief voor Nikon D7000 camera

Ik heb ook nen D7000. Ik gebruik nen tamron 18/270 en heb nu juist nen nikkor 50mm 1/8 gekocht

Comment

Voor paardensport is een 70-200 of 70-300 een heel goede keuze.

Alleen als je indoor-evenementen wil fotograferen, dan zal je wel een lichtsterke lens moeten gebruiken (een 70-200 f2,8 of eventueel de Sigma 50-150 f2,8 OS, die is wat goedkoper).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik zou via een kennis een 2e handslens kunnen overkopen nl. NIKKOR Lens Zoom AF-S VR 70-300 f/4.5-5.6G IF-ED of Nikon, nikkor AF-s 70-300mm 1:4.5-5.6 G
        ED VR

Zijn dit goede lenzen hiervoor? Welke heeft de voorkeur?

Comment

zowiezo vr kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            .... een lichtsterke lens..... (een 70-200 f2,8 ....
            mee eens, das een mooie en een goeie.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

Ik dacht dat je er al ééntje zou hebben ondertussen.
              D800 en een goed glasservies

Comment

Voor buiten in goed licht: 70-300 voldoende
                Voor binnen of buiten met bewolking: 70-200 2.8.

Comment

Kan dit een optie zijn? http://nl.kapaza.be/oost-vlaanderen/...n-76208775.htm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hobbypaardefotograaf Bekijk bericht
                    Ik zou die niet nemen omdat ze geen optische stabilisatie (VR / OS / ...) heeft.
                    Een bewegend onderwerp op een verre afstand kan je bevriezen met bv 1/250 sec maar met een tele van 300mm op een crop camera zal je op deze sluitertijd eigen bewegingsonscherpte hebben tenzij je vanop een statief werkt. Als de lens geen optische stabilisatie heeft dan moet je als regel nemen dat je op een DX camera, op 300mm, een sluitertijd van minstens 1/450 sec moet aanhouden (1,5 x brandpuntafstand). Aangezien de betaalbare telelenzen niet lichtsterk zijn, is optische stabilisatie daar zeker interessant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hobbypaardefotograaf Bekijk bericht
                      Het is niet duidelijk welke versie het is.
                      Op de website van Fotokonijnenberg zie ik twee versies, de APO (199 euro) en de 70-300 zonder APO (139 euro).
                      Bij het zoekertje van Kapaza staat in de titel niet vermeld dat het de APO versie is, maar er staat wel de uitleg van de APO onder.

Maar het gaat nog steeds over een wat ouder ontwerp dat optisch problemen zal hebben om een voldoende goede beeldkwaliteit te leveren voor de huidige sensors met veel pixeltjes.
                      Op een 6-10 megapixel camera zag je het verschil tussen een heel goede en een wat mindere lens niet zo goed als huidige camera's die minstens dubbel zoveel pixels hebben op dezelfde oppervlakte.
                      Dat is ook een van de redenen waarom de meeste fabrikanten de laatste jaren een groot deel van hun lenzen een "upgrade" hebben gegeven.
                      Je kan nog steeds die oudere lenzen blijven gebruiken, maar dan krijg je nooit de beste resultaten uit je nieuwe camera.

Die Nikkor 70-300 VR die je tweedehands kon kopen (#4), dat is volgens mij toch een véél betere keuze als je geen lichtsterke lens nodig hebt (voor buiten dus, als er voldoende licht is, binnen is het zelfs moeilijk met een f2,8 lens).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Ik kan niet uit ervaring spreken maar vaak hoor/lees je dat de Tamron 70-300 4.0-5.6 AF DI VC USD zeer OK is, ook in vgl met de Nikon 70-300 VR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timefreezer Bekijk bericht
                          Ik kan niet uit ervaring spreken maar vaak hoor/lees je dat de Tamron 70-300 4.0-5.6 AF DI VC USD zeer OK is, ook in vgl met de Nikon 70-300 VR.
                          voor bewegende beelden is die tamron niet goed, de autofocus werkt te traag
                          dit is iets wat bij tamron nogal dikwijls het geval is, dus voor paardensport zou ik deze achterwegen laten
                          ik heb liever een 2.8 lens dan eentje met beeldstabilisatie
                          mijn advies is kijk eens voor een sigma 70-200 2.8 tweedehands, die kan je normaal gezien wel vinden voor minder dan €500
                          wel testen dat deze niet te soft is bij volledig open diafragma

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mikje Bekijk bericht
                            zowiezo vr kiezen.
                            en met welke reden?
                            bij sport werkt soms vr tegen ivm de autofocus/6
                            en wat ben je dat uw beeld stabiel blijft bij 1/60 bijvoorbeeld maar dat je onderwerp sneller beweegt dan 1/60
                            bij bewegende onderwerpen is een lichtsterker objectief belangrijker dan beeldstabilisatie

Comment

Working...
                            X