Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dillemma Objectieven

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Dillemma Objectieven

Ik wil namelijk nog 1 lens bijkopen en ben aan het twijfelen.
    Ik bezit de primes Nikon 35mm 1.8 en 50mm 1.8 en nu het mooie ervan zou zijn om de collectie met de 85mm 1.8 te vervolledigen.
    Maar ik leg me de laatste tijd meer en meer op het fotograferen van modellen.
    Dus zou misschien de 24 - 70 2.8 (dan wel de tamron) ook een mooie aanwinst zijn misschien.
    Ik heb al een zoomlens in bezit de 18-105mmvr dus ik kan eigenlijk al zoomen als het nodig is dus ja ik geraak er niet uit
    De 85mm 1.8 heeft mooie prestaties en goed voor portret maar dat kan ik eigenlijk ook al met de 50mm. De 85mm is qua kwaliteit wel weer beter dan de 24-70.
    Dus wat zouden jullie doen als jullie in mijn plaats was? het is dus voor modellen en occasioneel misschien andere dingen.
    Heeft de tamron op de 18-105 een meerwaarde qua kwaliteit van de foto (kleuren enz.)

Alvast bedankt
    Nikon D90 Nikon batterygrip Nikon 18-105 / 35mm 1.8 / 50mm 1.8

http://www.divado-photography.be/

Re: Dillemma Objectieven

Ik persoonlijk, de 85mm f1.8
    Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

Comment

Als uw eerste doel portretten is (hoofd en schouders) dan zou ik de 85 1.8 nemen. Je zal met die lens gedwongen worden om de juiste afstand te nemen om een mooi portret te krijgen. De 24-70 is wat brandpunten betreft een overlap met wat je al hebt. Wat lichtsterkte betreft heb je al beter met de primes (incl de 85 1.8).

Als portretten meer is dan alleen hoofd en schouders dan zou ik de 24-70 overwegen. Je hebt dan lichtsterkte (DOF) en je bent flexibel met een zoom.

Comment

als je een crop-toestel hebt, is de 50 een mooie lens voor modellenfotografie.

soms ga je te weinig 'breedhoek' hebben met een 85 op een crop.

ik heb zelf ook al met het idee gezeten voor een 85 te kopen voor mijn canon maar zolang ik geen fullframe koop, zal ik het toch bij de 50 houden. en de kans dat er nooit een 85 zal binnenkomen, is reeëler en reeëler
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
          als je een crop-toestel hebt, is de 50 een mooie lens voor modellenfotografie.

soms ga je te weinig 'breedhoek' hebben met een 85 op een crop.

ik heb zelf ook al met het idee gezeten voor een 85 te kopen voor mijn canon maar zolang ik geen fullframe koop, zal ik het toch bij de 50 houden. en de kans dat er nooit een 85 zal binnenkomen, is reeëler en reeëler
          dat lijkt mij nu net de bedoeling
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

85mm is nochtans geniaal op crop .
            Ik gebruikte deze 40% van de tijd tot ik een 70-200 aanschafte. Heb nu net terug een 85 1.8D (uitzonderlijk scherp exemplaar in vergelijking met mijn oude) en gebruik deze nu ook soms als ik f/1.8 wil gebruiken.
            Maar op een budget is de 85mm onverslaanbaar!

Comment

Working...
            X