Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
onder de 300 niets vrees is. voor een 370€ heb je een manuele samyang 14mm. mss kan je uitkijken naar een tweedehands versie van een 10-20 type lens van merken als sigma en tamron.
een manuele vergt wel wat oefening en om ermee te starten raad ik niet meteen aan. een tweedehands versie lijkt me dan beter. op de site van konijnenberg staan er momenteel 2 van rond de 350€. bij kameraexpress staan er ook verschillende. ik zou eens een kijkje nemen op hun site > tweedehands
daar kan ik je helaas geen antwoord op geven heb enkel ervaring met de canon versie en met canon L lenzen in groothoek. maar er zal wel iemand anders opt forum zijn die hier iets van weet
De Tokina 12-24mm F4.0 is zeker een aanrader. Ik heb deze een jaar of 5 geleden gekocht voor mijn D90. Sinds ik overgeschakeld ben op full-frame heb ik de 14-24 F2.8 van Nikon. Indien geinteresseerd in de Tokina mag je mij een pb sturen. Ik overweeg al een tijdje om ze te verkopen gezien ik ze toch niet meer gebruik. Ze was zowiezo al weinig gebruikt.
Indien gewenst kan ik je wel een paar foto's doormailen.
Ik werk ook met de Tokina 12-24, zeker een aanrader retescherpe lens. Mvg Yves.
Ik heb ze ook onlangs gekocht. Ik zou ze goed tot zeer goed noemen, maar retescherp reserveer ik als term voor lenzen die me echt verbazen.
Volgens DX0Mark's systeem om scherpte uit te drukken in PMpix (en er valt wel wat te zeggen voor dat systeem, zie http://www.dxomark.com/index.php/Pub...l-can-help-you) ) benut deze lens 7 van de 16 MP van de D7000. Lijkt me op zich geen reden om die lens niet te gebruiken, aangezien toch een van beide de flessenhals moet zijn.
Comment