Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wit vlekje op glas

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• wit vlekje op glas

Hallo,

ik heb een nieuwe lens gekocht 100mm f2.8L is USM macro van canon en bij het wisselen van de lens zie ik dat er een langs de achterzijde van de lens (kant body) in het glas een klein wit vlekje op het glas is. Ik dacht eerst aan een stofvlekje op het glas maar het blijkt in de lens zelf te zitten.
    Op de foto's merk je dit niet op maar ik vraag me af of dit normaal is en of het eigenlijk kwaad kan, zeker gezien het hier om een nieuwe lens gaat.
    Voor dat ik terug naar de winkel stap had ik hier graag wat info over bekomen of het al dan niet kwaad kan, en of nog voorkomt bij nieuwe lenzen.
    Stel dat ik later deze lens wens te verkopen, zou dit mogelijk tot een prijsverlaging kunnen leiden denk ik dan.

bij voorbaat bedankt voor de reacties

mvg

Wim

Re: wit vlekje op glas

Wim,

Kwaad zal het niet kunnen maar ik zou ermee terug gaan. Dit zou niet mogen voor een L lens van deze prijsklasse.
    Ik heb onlangs ook deze lens aangekocht. Ik controleer altijd eerst voor ik betaal.

Grtz,
    Juro
    Canon 5D mkII + BG-E6 | 17-40 4.0 L | 24-105 4.0 L IS | 70-200 4.0 L IS | 100-400 4.5-5.6 L IS | 50 1.4 | 100 2.8 L IS Macro | 580EX II | 3x 8GB CF Scandisk Extreme III | Lowepro Flipside 400 AW

Comment

Garantie?
      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Dit zijn allemaal vijgen na Pasen, niet gezien in de winkel ? Nog in garantie terug ermee, succes
        https://ggpics.be/

Comment

Zeker teruggaan, want vlekje op het achterste element zijn sneller zichtbaar in de foto's dan vlekjes op het front element.

Je moet maar eens een foto nemen met een heel klein diafragma, dan is de kans zeker groot dat je het toch gaat opmerken in je foto.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim De Bruyn Bekijk bericht
            Hallo,

ik heb een nieuwe lens gekocht 100mm f2.8L is USM macro van canon en bij het wisselen van de lens zie ik dat er een langs de achterzijde van de lens (kant body) in het glas een klein wit vlekje op het glas is. Ik dacht eerst aan een stofvlekje op het glas maar het blijkt in de lens zelf te zitten.
            Op de foto's merk je dit niet op maar ik vraag me af of dit normaal is en of het eigenlijk kwaad kan, zeker gezien het hier om een nieuwe lens gaat.
            Voor dat ik terug naar de winkel stap had ik hier graag wat info over bekomen of het al dan niet kwaad kan, en of nog voorkomt bij nieuwe lenzen.
            Stel dat ik later deze lens wens te verkopen, zou dit mogelijk tot een prijsverlaging kunnen leiden denk ik dan.

bij voorbaat bedankt voor de reacties

mvg

Wim
            allemaal bedankt voor de reactie, ga in de auto stappen en terug mee naar de winkel is nog in garantie, is enkele dagen oud
            zal in de toekomst dus ook eerste een checken voor ik betaal

mvg

Wim

Comment

Working...
            X