Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 35mm f/1.4, een aanrader?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 35mm f/1.4, een aanrader?

    Dag allen,

    Ik sta op het punt mij een nieuwe lichtsterke lens aan te schaffen. Ik wil tenvolle m'n onderwerp kunnen isoleren en een mooie wazige bokeh hebben. Hierbij sprong de Sigma 35mm 1.4 in het oog bij mij. Vooral omdat hij betaalbaarder is dan de Canon 35mm L 1.4 en hij naar het schijnt er naast kan staan? Ik wil deze namelijk wel gaan gebruiken op een crop sensor 60D Canon body. Is dit een aanrader? Zo lang is deze lens nog niet op de markt, vandaar even m'n vraag. Welke nadelen hebben jullie gebruikers ondervonden, waarom niet kopen dan? Is hij goed op een crop camera? Het is de bedoeling om in de toekomst naar FF te gaan maar dan spreek ik wel maar over een 2, 3 tal jaar..... Ik wil deze lens gaan gebruiken voor portretfotografie of huwelijken enzo. Is dit hiermee te doen? Andere aanraders? Mijn huidig "arsenaal" lenzen is momenteel de 18-135 canon kitlens, een canon 100mm f/2.8 macro lens en een canon 50mm f/1.8 lens. Dus dit wil ik misschien ook even meegeven als je andere lenzen zou aanraden

    Alvast bedankt,

    David
    mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

  • #2
    Re: Sigma 35mm f/1.4, een aanrader?

    Op een crop body kies je beter voor de Sigma 30 1.4. De Sigma 35 1.4 is beter dan beide de Nikon 35 1.4 en de Canon 35 1.4, zeker op vlak van autofocus, scherpte en CA.
    Over 3 jaar zal Canon en Nikon wel al met een nieuwe versie van hun 35's hebben uitgebracht om te kunnen concurreren met de Sigma, dus je koopt nu beter iets wat handiger is op crop.

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 35mm f/1.4, een aanrader?

      Met een wat langere lens is het gemakkelijker om de achtergrond onscherp te krijgen, een langere lens heeft ook een kleinere beeldhoek, en daardoor kan je ook gemakkelijker storende elementen uit de achtergrond houden.
      De Sigma 35mm f1,4 zou heel erg goed zijn, maar ik heb die zelf nooit gebruikt.

      Een heel goede lens waarmee je de achtergrond ook gemakkelijk onscherp kan krijgen is de Canon 85mm f1,8.
      Maar die komt dan weer heel dicht in de buurt van je 100mm f2,8 macro.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 35mm f/1.4, een aanrader?

        Bedankt voor de reeds gegeven info! Maar is het dan niet zonde om een 30mm te kopen die niet op een FF past en voor mij dan toekomstgericht een waardeloze lens te hebben? Zijn de foto's dan veel slechter als je die 35mm op een crop gebruikt?
        mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 35mm f/1.4, een aanrader?

          Oorspronkelijk geplaatst door david_deman Bekijk bericht
          Bedankt voor de reeds gegeven info! Maar is het dan niet zonde om een 30mm te kopen die niet op een FF past en voor mij dan toekomstgericht een waardeloze lens te hebben? Zijn de foto's dan veel slechter als je die 35mm op een crop gebruikt?
          De foto's zullen niet slechter zijn maar je betaalt bijna dubbel zoveel en je zal meer gewicht hebben.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 35mm f/1.4, een aanrader?

            Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
            De foto's zullen niet slechter zijn maar je betaalt bijna dubbel zoveel en je zal meer gewicht hebben.
            Volgens mij betaal je dubbel als je nu een croplens koopt en over een paar jaar een FF-camera.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 35mm f/1.4, een aanrader?

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Volgens mij betaal je dubbel als je nu een croplens koopt en over een paar jaar een FF-camera.
              Tegen dan is de 35 goedkoper en kan je de 30 nog steeds tweedehands verkopen voor een goede prijs (60-70% nieuwprijs). Er zullen ook nieuwere en betere 35's op de markt zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 35mm f/1.4, een aanrader?

                Wat kan er dan nog beter aan de huidige 35mm's voor FF? En 70% van de nieuwprijs voor een tweedehands sigma, dat lijkt me wel heel optimistisch
                Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Tegen dan is de 35 goedkoper en kan je de 30 nog steeds tweedehands verkopen voor een goede prijs (60-70% nieuwprijs). Er zullen ook nieuwere en betere 35's op de markt zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 35mm f/1.4, een aanrader?

                  Een 35mm is niet zo geschikt voor portretten. Je moet te dicht komen waardoor het perspectief bij veel mensen niet flatterend is.
                  The Knight That Says Ni...kon

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 35mm f/1.4, een aanrader?

                    Je kan nu ook een tweedehands lens kopen, en die later weer verkopen als je een full-frame camera koopt.
                    Als het een beetje meezit dan krijg je er later evenveel voor terug als wat je ervoor betaald hebt.
                    Dat is de beste investering die je kan doen (beter dan je geld op de bank zetten).

                    Ik heb zo al een paar lenzen gehad die ik gratis (of bijna gratis) een paar jaar heb kunnen gebruiken.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 35mm f/1.4, een aanrader?

                      Ik heb de nieuwe Sigma 35 1.4 niet, enkel de 30 1.4, en naar wat ik lees is er toch een enorme vooruitgang gemaakt.
                      Vroeger was de 30 1.4 de enige betaalbare uiterst lichtsterke normaallens op een crop.
                      Het is inderdaad een 1.4, en als je juist kan focussen met de zeer kleine DOF (dat probleem heb je ook met duurdere exemplaren) is ze scherp in het midden vol open.
                      Maar door gebrek aan beeldstabilisatie heb je ook heel wat missers in low light situaties, waardoor je in de praktijk met bv een 17-55 2.8 IS betere resultaten krijgt.

                      30 of 35 mm is zeer kort.
                      Zoals Black B@ndit al in de discussie heeft geworpen, heb je voor portretten bij huwelijken ed beter een langere brandpuntsafstand waardoor je discreter werkt, met de isolatie van je onderwerp cadeau.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 35mm f/1.4, een aanrader?

                        Bedankt voor deze nuttige info! Maar als ik dan nu bv een 85mm neem op een cropsensor en dus x 1.6 zit.
                        Moet ik dan niet al heel ver van het portret/object gaan staan? Ik heb nu de 50mm 1.8 en ik vind dat deze in vele situaties al meters achteruit lopen is om je compo te bekomen die je wenst? Laat staan bij een 85mm dan? Niet? Of heb ik dit mis voor?
                        mijn website met meer foto's: www.daviddeman.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 35mm f/1.4, een aanrader?

                          Oorspronkelijk geplaatst door StevenM Bekijk bericht
                          Wat kan er dan nog beter aan de huidige 35mm's voor FF? En 70% van de nieuwprijs voor een tweedehands sigma, dat lijkt me wel heel optimistisch
                          60-70% wil zeggen: tussen 60 en 70, en ik weet zeker dat je dat ervoor kan krijgen als deze in nieuwstaat is.
                          Alles kan beter maar specifiek autofocus dat geschikt zou zijn voor sport zou handig zijn. Kortere scherpstelafstand, minder CA, meer future proof (voor 50+ megapixels).

                          Comment

                          Working...
                          X