Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil in kwaliteit tussen lenzen .

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verschil in kwaliteit tussen lenzen .

Beste Forumleden,

Nu had ik de volgende vraag;

Zal ik veel verschil onder vinden in kwaliteit van foto's tussen volgende lenzen ?

Ik zelf heb nu een : Tamron 70 - 300mm 1:4-5.6 Tele-Macro (1:2)

en wou een : Sigma 28-70mm 1:2.8 EX DG D kopen .

Op welk vlak zit het verschil ? Kwaliteit ? Kleur ..

Kan ik dan Bv. ook zo een foto daar mee maken :

Bedankt bij voorbaat ! Ik zelf ben pas begint , dus alle info is welkom !

Mvg
    Last edited by Debaets D.; 21 juni 2013, 20:19.

Re: Verschil in kwaliteit tussen lenzen .

dat kan.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

met welke lens ?
      Kan je me ook wat meer uitleg over de lens geven die ik zou kopen ?
      mvg

Comment

Gezien het perspectief is bij beide foto's een groothoeklens gebruikt of een zoom in groothoekstand. De 1e heeft een nabewerking gehad om de schaduw te versterken aan de onderzijde, de 2e is met een lange sluitertijd genomen met een ND filter; heeft beide niks met de lens te maken, vandaar dat putor zegt dat het kan, maar je moet je zelf ook nog ergens in verdiepen om een bepaald resultaat te krijgen.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

Comment

Oke dankje !

En het verschil tussen de lenzen ? Kwaliteit ? Sneller ? scherpte ? ..
          Last edited by Debaets D.; 21 juni 2013, 19:38.

Comment

Aangezien de nieuwere 24-70 2.8 van Sigma niet echt een goede lens, dus ik denk dat de voorganger ook wel geen hoogvlieger zal zijn.
            Kijk eens naar de tamron 17-50 2.8 of de Nikon 17-55 afhankelijk van budget.

Comment

wat bedoelt u met . Niet echt ? is de lens die ik nu heb die tamron ? beter dan de sigma ?

Comment

Op misschien mijn vraag wat duidelijker te maken .
                Zal ik veel verschil ondervinden tussen snelheid van het scherpstellen en de kleur kwaliteit tussen de Sigma en de Tamron ?
                Of is het weg gesmeten geld ?

Bedankt bij voorbaat !

Comment

Het grootste verschil is wel de brandpuntsafstand me dunkt ! Google is uw vriend.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Het zijn beide compleet verschillende lenzen...
                    De ene is een tele, de andere is een standaardzoom.
                    De Sigma is onscherp op 2.8, heeft veel vignettering en heeft veel randonscherpte, zelfs op DX komt dit er door.
                    Zoals ik al zei: een 17-55 of 17-50 2.8 is een veel betere keuze.
                    Het is het mannetje achter de camera dat de foto maakt hé, een lens is slechts een tool om dat te doen.
                    Meestal is er zeer weinig verschil te merken tussen verschillende lenzen op een 10x15 print.
                    Met welk toestel werk je trouwens en welke lenzen heb je allemaal? Budget?

Comment

Ik zelf heb een gewone Nikon D3000 voor beginnend , maar nu wil ik zo beetje per beetje hoger op gaan.
                      En omdat vele mensen zijn dat als ik een lens bij koop moet ik kijken voor 2.8 . Kleur kwaliteit is beter zijden ze .
                      Maar hier krijg ik het tegen overgetelde, Mijn Budget is nu nog niet echt hoog . Maar als ik niet echt een verschil zal onder vinden dan zal ik de lens ook niet kopen.
                      En verder sparen voor een duurde . Het is van een kennis die lens en hij verkoopt ze voor een mooi prijsje .Daarmee dat ik hier even de vraag stelde .

De lenzen die ik heb :

Standaard lens 18-55
                      Tamron 70-300 1:4-5.6

En de lens die ik op het oog heb dan de sigma 28-70 2.8

ps: zou de lens willen gebruiken voor foto's te nemen zoals hierboven geplaatst
                      mvg
                      Last edited by Debaets D.; 22 juni 2013, 10:36.

Comment

Kijk eens naar de verschillende vele reviews.
                        Wat prijs/kwaliteit verhouding betreft kunt U met een gerust hart de Sigma-28-70mm-f-2.8-EX-DG- objectief kopen maar die kun je niet vergelijken met een objectief met een totaal ander brandpunt en lichtsterkte zoals de Tamron 70 - 300mm 1:4-5.6

Is the Sigma 28-70mm f/2.8 EX DG Lens right for you? Learn all you need to know in The-Digital-Picture.com's review!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debaets D. Bekijk bericht
                          En de lens die ik op het oog heb dan de sigma 28-70 2.8

ps: zou de lens willen gebruiken voor foto's te nemen zoals hierboven geplaatst
                          mvg
                          28-70 is een leuk bereik , maar op een DX id dat eigenlijk iets teveel voor landschap.
                          Kijk liever naar iets wat begint bij 10mm of 12mm.
                          Daarmee krijg je een veel grotere beeldhoek , perfect op DX voor landschap.
                          Ik heb een Tokina 12-24mm F4 AT-X PRO .
                          Je hoeft niet per sé lichtsterke lenzen te hebben voor landschap gezien je toch werkt op kleine diafragma's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Crispyn Bekijk bericht
                            Je hoeft niet per sé lichtsterke lenzen te hebben voor landschap gezien je toch werkt op kleine diafragma's.
                            en op kleine diafragma's zijn ook bijna alle lenzen scherp en contrastrijk, tot de diffractie toeslaat.
                            Last edited by putor; 22 juni 2013, 12:20.
                            The Knight That Says Ni...kon

Comment

De foto's die hierboven staan kan je met je standaard kitlens ook maken.
                              Voor de 2de foto ga je waarschijnlijk wel een filter nodig hebben.

De tamron 17-50 2.8 zoals reeds genoemd is een goede lens met een schappelijke prijs.
                              Groetjes,
                              Dominic

Comment

Working...
                              X