Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Huwelijksfotografie: Canon 70-200mm 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Huwelijksfotografie: Canon 70-200mm 2.8

Sinds een tweetal jaren hou ik me bezig met huwelijksfotografie..

Ik gebruik telkens mijn eigen lens: de Canon 17 - 55mm 2.8, en huur ook elke keer de Canon 70-200 2.8 IS.
    Nu ben ik van plan deze laatste te kopen, omdat ik deze toch een aantal keren per jaar ga huren en deze kosten toch ook meetellen.

Ik twijfel nog omwille van de kostprijs, en de minder praktische kant van de lens ...

Mijn vraag hier: zijn er mensen die ervaring hebben met huwelijken (of andere situaties) en gebruik maken van een andere telelens i.p.v. de 70-200 2.8?

Alvast bedankt!

Re: Huwelijksfotografie: Canon 70-200mm 2.8

85mm en 135 mm zijn ook populair. Maar een 70-200 geeft toch wat flexibiliteit op een trouw. Op crop wel wat minder snel inzetbaar als je slechts met 1 body werkt.

Comment

voor een huwelijk verkies ik enigzins zooms ook wegens de flexibiliteit
      ik heb tot op heden altijd het geluk gehad dat ik de lens kon lenen bij iemand
      het is geen goedkope lens, zeker niet de MkII maar het is wel een dijk van een lens.

zoals playerofwar zegt, 2 body's zijn toch ook wel handiger bij huwelijken

als de canon je te duur is, kan je ook mss eens kijken voor de tamron
      het enige probleem dat ik er mee heb, is dat je die nergens kan huren blijkbaar om eens te testen
      reviews en filmpjes geven wel al een idee, maar een test-dag is toch wel net iets anders
      Website: http://www.svisimaging.be

Comment

er is een Sigma 50-150 f/2.8. Iets budgetvriendelijker nog. Geen idee of hij stabilisatie heeft.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik hang mijn 70-200 aan haar statiefring aan een BR (woman) en dan verliest ze toch grotendeels haar onpraktische kant.
          Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

Comment

Working...
          X