Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp gezocht bij keuze lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp gezocht bij keuze lens

Hey allemaal,

Zoals we allemaal weten is er op dit moment een cashback van canon bezig en ik zou hier van willen profiteren om een extra lens bij aan te schaffen. Nu welke vind ik lastig. Ik heb een 6D FF en ik zou in de canon L lens serie willen gaan. De 24-70 heb ik (weliswaar de Tamron maar ik vind het best een goede lens dus die wordt niet geupgrade).

Maar ik twijfel tussen:
    16-35mm 2.8 II
    70-200mm IS 2.8 II

Nu ik doe 2 dingen vooral:
    1. Portretten zowel in de studio als op locatie
    2. Fuiven (geen optredens maar gewoon tussen het volk) => reden waarom ik 2.8's zoek.

Wat zouden jullie doen??

Grtz
    Visit me @ http://www.facebook.com/chippophotography

Re: Hulp gezocht bij keuze lens

Ik zou dan eerder voor de 70-200 II gaan. Is een mooie lens voor portretten. Het wijdere voor fuiven heb je al met de 24-70. Nog wijder dan 24mm gebruik je toch niet veel door de vervorming.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Waarom zoom's en geen twee lichtsterke primes als je reeds de 24-70 hebt ?
      Bv. een 85 f1.4 en iets lichtsterks in groothoek, ik weet het, het is wisselen, maar het loont.

Comment

Voor fuiven is een 24 1.4 onverslaanbaar. Zalige lichtsterkte en mooie groothoek zonder veel vervorming. 16-35 is ook redelijk goed, maar niet te vergelijken met een prime. Voor party dus 24 1.4 of 16-35 en voor studio 85 1.2 of 70-200. Als je boven de f/4 werkt zou ik zelfs voor de 70-200 f/4 gaan voor studiowerk. Op een party is een tele niet even makkelijk. Optredens zijn een ander verhaal.

Comment

Volledig eens met demeyereg. Ik zou ook kiezen voor een vast brandpunt. Genre 85mm f1.8 of f1.4. Ja je moet wat vaker misschien wisselen van objectief, je hebt dan wel een dijk van een objectief en voor een flink stukje goedkoper dan je 70-200mm f2.8. Denk misschien eens aan de Sigma 85mm f1.4 !! kost zo rond de 1000€ geloof ik.

Comment

Working...
          X