Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

four third&canon/nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• four third&canon/nikon

Beste bdr's
    hier een kreet om hulp,ik zit met een macrolens in herstelling deze heeft een four third vatting, nu, daar olympus het laat afweten wat betreft spiegelreflex,zou ik willen overstappen naar één van de grote merken??(ben in het bezit van een E510 en een E30) goede keus ,afwachten??,Nu, zou ik mijn macro lens via adapter kunnen aansluiten op een van de twee merken.Of moet ik van nul beginnen,zou dit willen proberen daar mijn budget op dit ogenblik niet toereikend is om met alles over te schakelen op,,,zowel tele, als macro enz..Graag enig advies omtrent waarvoor van harte uiteraard.
    mvg Ysvogel

Re: four third&canon/nikon

niet voor het een of ander, maar je kunt met een adapter ook je lens aansluiten op een OM-D of ander M4/3 toestel, dan blijven de AF en verdere functie's werken, bij een ander merk valt dit vrijwel altijd geheel weg, zowel AF als diafragmeren.
    Voor 4/3 naar M4/3 zijn adapters verkrijgbaar, de OM-D is niet te vergelijken met de E510 en E30, totaal ander toestel, snel, klein, erg goede weergave enz..
    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Re: four third&canon/nikon

Nee, four thirds objectieven kan je niet gebruiken op andere spiegelreflexen. De afstand tussen de sensor en lens mount is kleiner bij 43 dan bij alle andere merken. Bovendien is de sensor in 43 toestellen ook kleiner dan APS en krijg je gigantische vignetting als je een 43 objectief op nikon of canon of sony of pentax zet. Volgens 43rumors komt er eind dit jaar een nieuwe olympuscamera waarbij je zowel m43lenzen als 43lenzen zal kunnen gebruiken. Maar als ik jou was, zou ik toch even serieus naar een Olympus of panasonic m43 camera kijken.

Comment

Working...
      X