Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze 70-200mm f/2.8??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Moeilijke keuze 70-200mm f/2.8??

Dus als je moet kiezen tussen volgende lenzen, welke zou je dan kiezen?
    - Nikon 70-200mm f/2.8 VRII
    - Tamron 70-200mm f/2.8 VC
    - Sigma 70-200mm f/2.8 OS
    - Nikon 70-200mm VRI (tweedehands) €900

Is de autofocus van de nieuwe Tamron snel genoeg om sport te fotograferen?

Ik zou er een poll van moeten maken

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
    sorry he

elke foto dient nabewerking te krijgen, zeker als je in RAW werkt
    gewoon ffkes mee bezig zijn
    lightroom is een fantatische tool, ik had er het in het begin ook wat moeilijker mee, nu wil ik niks anders meer, PS gaat amper nog open
    boek ligt hier ook en moet er ook eens in beginnen
    zo benut ik belange ook nog niet veel mogelijkheden van Lr zenne

moet je meer overtuiging nog hebben?

ik hang vrij sterk vast aan tamron intss, toch voor zooms
    prijs-kwaliteit zijn dat degelijke lenzen
    ik heb de 28-75 2.8 & 17-50 2.8, de enige momenteel in de zak, samen met een canon 50 1.8

nu volgt vermoedelijk als ik de overstap maak naar FF de tamron 24-70 2.8 vc, puur omdat bij canon de prijzen gewoon onaanvaardbaar aan het worden zijn. zelfs al kan ik ze nu inbrengen als onkosten, doch blijft het gezond verstand de bovenhand nemen. voor mijn doeleinden op dit moment heb ik geen supersnelle af nodig, ze voldoen meer dan voldoende. ook moet je ze effectief ook betalen. gaat er eentje tegen de grond, is het geld voor de vuilbak, of dat nu een dure canon/nikon is of een goedkope tamron (wille we natuurlijk niet, maar zeg nooit nooit).
    ook kan je de garantie-uitbreiding op tamron-lenzen uitbreiden naar 5! jaar intss zonder meerprijs. alle tamron-lenzen die gekocht worden en via de beukelaer worden ingenomen bij de winkels, zijn mits het invullen en opsturen van 1 document gratis uitgebreid met 3j extra garantie (en 95% van de winkels in de benelux is de beukelaer als invoerder omdat zij de leverancier zijn officieel van tamron o.a.)

als ik de test van die 70-200 zie in combinatie met de andere eigenschappen (betere plaatsing zoomring m.i. t.o.v. de canon), weet ik het ook wel en ga ik voor de tamron i.p.v. de mk2 versie van canon.
    wel wil ik ze liefst toch eens testen, zo ben ik effectief zeker. (de canon ken ik al )

Comment

in hoeverre ga je die effectief zien op een print?

bij het pixelpeepen zie je alles, zelfs ruis op iso 100
      Bij een Canon wel ja, maar bij Sony en Nikon heb ik dat fenomeen nog nooit tegengekomen in de toestellen na 2010 (toestellen met dezelfde sensor als de 7D hebben zelfs gekleurde ruis op iso 100 zichtbaar op 100%).

Ik zet mijn onderwerp niet vaak recht in het midden, meestal meer aan de randen en dan kan je soms wel het verschil zien tussen scherpte in het ene oog en in het andere als je met een lens werkt met onscherpere randen. (en nee, ligt niet aan focus dat wat schuin ligt, want dat zou het ook af en toe op het andere oog zijn als er wordt gewerkt aan 1 kant)

Comment

Toch vreemd dat, wanneer er een versie II uitkomt van een lens, plots de versie I 'waardeloos' lijkt, terwijl deze lens, tot voor de versie II uitkwam, DE beste lens was.

Echt, koop een VRI tweedehands, zal je echt super content van zijn!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrutalEnemy Bekijk bericht
          Toch vreemd dat, wanneer er een versie II uitkomt van een lens, plots de versie I 'waardeloos' lijkt, terwijl deze lens, tot voor de versie II uitkwam, DE beste lens was.

Echt, koop een VRI tweedehands, zal je echt super content van zijn!
          ook mijn gedacht.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

ik volg,als je toch F2.8 wil niet twijfelen ga voor de VR1 ,toplens daar ga je binnen 3 jaar niet veel op verliezen
            grts jan.
            Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

in hoeverre ga je die effectief zien op een print?

bij het pixelpeepen zie je alles, zelfs ruis op iso 100
              volledig mee eens.
              Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

Comment

Niet twijfelen en gaan voor de 70-200 VR1. Deze lens blijft haar geld waard, je kan ze altijd terug verkopen voor die prijs (900 €).
                Deze lens was altijd zeeeeer goed tot de VR2 uitkwam, en toen ..... toen kwamen de pixelpiepers....en de VR1 was ineens waardeloos...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lucvr Bekijk bericht
                  Niet twijfelen en gaan voor de 70-200 VR1. Deze lens blijft haar geld waard, je kan ze altijd terug verkopen voor die prijs (900 €).
                  Deze lens was altijd zeeeeer goed tot de VR2 uitkwam, en toen ..... toen kwamen de pixelpiepers....en de VR1 was ineens waardeloos...
                  Ik betwijfel als je op een D5000 het verschil zal zien tussen een VRI en een VRII. Op toestellen zoals een D800 zal dat misschien schelen. Ik heb zelf nog de VRI versie op mijn D800E al is het als portretlens en ben er toch nog steeds perfect tevreden over. Trouwens ik denk ook dat dit zogenaamde verschil fel wordt overtrokken. Natuurlijk een goed argument voor toekomstige tweedhandskopers om een VRI aan een lagere prijs te bekomen.
                  Last edited by enero; 19 juni 2013, 07:45.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Heb de VR1 enkele maanden gebruikt op een cropframe, maar heb toch de VR2 aangekocht voor mijn D7000 omdat ik later naar een fullframe wilde gaan. Verschil op mijn D7000 was optisch niet enorm groot, maar de VR was wel een groot verschil. Op fullframe is het verschil tussen de VR1 en VR2 wel groot genoeg om zijn meerprijs waard te zijn (voor mij althans).
                    Op crop: vr1 beste prijs/kwaliteit en zeer goede lens. Op fullframe: VR2 als je het kan betalen, anders is de VR1 ook nog een goede keuze en je zal het verschil pas merken als je de VR2 hebt .

Comment

Ik heb ook de VR I 2e hands gekocht alweer een jaar of drie geleden, toen 1000 euro voor betaald maar nog steeds geen spijt van.
                      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Working...
                      X