Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze 70-200mm f/2.8??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Moeilijke keuze 70-200mm f/2.8??

Beste

Graag zou ik me een Nikon 70-200mm f/2.8 lens aanschaffen, dit is de droom van waarschijnlijk vele fotografen hier.
    Helaas is de prijs voor deze lens aan de hoge kant

De reden waarom ik de lens zou kopen zou voornamelijk voor sportfotografie zijn (tafeltennis), maar zal natuurlijk ook voor andere dingen gebruikt worden, zoals bv. portretfotografie.

Via dit forum, internet, youtube heb ik al informatie opgezocht over deze lens en de alternatieven.
    Toch geraak ik niet uit de keuze tussen de verschillende lenzen.
    Even een opsomming van de lenzen waartussen ik twijfel:
    - Nikon 70-200mm f/2.8 VRII €1850
    - Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS HSM €999
    - Nikon 70-200mm f/2.8 VRI €900 (dit is wel een tweedehands objectief)

De Tamron versie valt af wegens te trage autofocus.

Het probleem waar ik mee worstel is namelijk dat ik ook toekomstgericht wil denken.
    Nu fotografie ik met de Nikon D7000, en met een 70-200mm lens zou ik een heel goed bereik hebben d.m.v. de crop die ik heb.
    Maar in de toekomst (binnen enkele jaren ofzo) zou ik willen overstappen op een full frame camera.
    De vragen die ik me dus stel zijn:
    - Nu de Nikon 70-200mm f/2.8 VRII aanschaffen (ondanks de heel hoge aankoopprijs)?
    - Of toch voor de Nikon 70-200mm f/2.8 VRI gaan voor €900? Heeft deze later nog waarde als ik deze wil doorverkopen,
    - Of voor de Sigma lens gaan?

Iemand die me een vergelijking kan geven tussen de Sigma en de Nikon VRI? Ik heb het filmpje van thatnikonguy op youtube al bekeken, maar ik kom er maar niet uit. Ook omdat ik met de tweedehands VRI in mijn hoofd zit

Het zou zonde zijn moest ik nu de VRI versie aankopen, en als ik binnen enkele jaren me een full frame aanschaf, toch nog de VRII moeten gaan kopen.
    Zou de VRI dan nog waarde hebben als ik deze wil doorverkopen?
    Misschien zijn er tegen dan meer tweedehandse VRII versies op de markt? En kan ik nu best een VRI kopen en binnen enkele jaren een VRII in tweedehands?

Alvast bedankt voor jullie advies

Groeten
    Sven

Re: Moeilijke keuze 70-200mm f/2.8??

toekomst gericht: Sigma 120 - 300 2.8 HSM OS en een abonnement op de sportschool.

Er is een nieuwe Tamron 70-200 met een veel snellere AF als de oude versie.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

toekomst gericht: Sigma 120 - 300 2.8 HSM OS en een abonnement op de sportschool.

Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

en de nieuwe tamron heeft ook VC, is weathersealed

de sigma 70-200 heeft dit niet

als je achteraf idd hetzelfde bereik wilt op FF als de 70-200 op je crop, zal je dan idd moeten overstappen op die sigma 120-300
        Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Heeft er iemand een linkje van deze Tamron? en van de Sigma 120-300? + de prijzen?
          Ik had al een vergelijking gezien van thatnikonguy op youtube, maar heeft hij het daar dan over een andere Sigma en Tamron? Want de Tamron waarover hij spreekt zou een trage autofocus hebben (niet goed voor sport dus).

Bedoelen jullie deze Tamron?

Spreekt thatnikonguy dan over een andere Tamron in zijn filmpje?
          You can stay up to date with Matts latest work at https://www.mattgranger.com/ - join the mailing list!Check out the Nikon Expert Setup Guide: https://learn....

En deze Sigma?

Als deze Sigma bedoelt wordt, dan gaat het er toch een beetje over qua prijs se
          De reden dat ik twijfel tussen de voordelige Sigma 70-200, of de tweedehands Nikon 70-200mm VRI (omdat de VRII zo goed als niet te vinden is in tweedehands) is voornamelijk door het grote prijsverschil.
          Moest budget nu geen rol spelen hè

Als ik zou overschakelen naar een full frame over enkele jaren, dan hoef ik niet hetzelfde bereik te hebben als op mijn DX-camera hoor.
          Dan houd ik mijn huidige DX, en kan ik de lens nog altijd wisselen, of eventueel op mijn full frame DX-formaat instellen.
          Last edited by Svekke84; 16 juni 2013, 17:15.

Comment

Ja, ze bedoelen die Tamron en Sigma.
            Op crop, is de 70-200 VR1 (behalve de VR) bijna even goed als de VR2, maar op fullframe is het verschil zeer groot. Voornamelijk hoekscherpte en vignettering is veel beter op de VR2 op een fullframe. Als je de 70-200 VR1 vind voor een goede prijs, is dit op een cropcamera de beste prijs/kwaliteit.
            De 120-300 Sigma is een beest om vast te hebben en is echt geen walkaround lens waarmee je constant uit de hand trekt.
            Maar dit is wel goedkoop voor een 300 f/2.8 met OS/VR.

Comment

Dat het een zeer goede lens is voor een crop camera daar was ik me bewust van
              Maar als ik ooit naar een full frame wil overstappen, dan heb ik wel dat probleem van vignettering in de hoken
              Dus de vraagt blijft: de VR1 nu in tweedehands kopen? en binnen enkele jaren eventueel de VRII nieuw kopen (of mss tweedehands als ze deze dan al meer aanbieden)? Maar dan maak ik misschien extra kosten door niet onmiddellijk voor de VRII te gaan?
              Iemand een idee hoeveel ik binnen enkele jaren nog voor de VRI zou kunnen krijgen?

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
              Ja, ze bedoelen die Tamron en Sigma.
              Op crop, is de 70-200 VR1 (behalve de VR) bijna even goed als de VR2, maar op fullframe is het verschil zeer groot. Voornamelijk hoekscherpte en vignettering is veel beter op de VR2 op een fullframe. Als je de 70-200 VR1 vind voor een goede prijs, is dit op een cropcamera de beste prijs/kwaliteit.
              De 120-300 Sigma is een beest om vast te hebben en is echt geen walkaround lens waarmee je constant uit de hand trekt.
              Maar dit is wel goedkoop voor een 300 f/2.8 met OS/VR.

Comment

Ja, over enkele jaren (3-4) zal er waarschijnlijk een 70-200 2.8 VR3 op de markt zijn.
                Maar ik veronderstel dat tegen die tijd fullframe ook veel presenter zal zijn, ook onder de consumententoestellen.
                Op dit moment is de 70-200 2.8 VR2 de beste (betaalbare) lens in deze range. Maar als je nog enkele jaren zal wachten nogvoor je een fullframe koopt, is het misschien verstandiger om de VR1 aan te schaffen en dan later te verkopen met 200euro verlies of zo (want als de VR3 er zal zijn, zullen de prijzen van de VR1 snel zakken).

Comment

vignettering kan je ook wegwerken in de nabewerking trouwens

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                    vignettering kan je ook wegwerken in de nabewerking trouwens
                    Maar scherpte in de hoeken niet .

Comment

Maar scherpte in de hoeken niet .
                      in hoeverre ga je die effectief zien op een print?

bij het pixelpeepen zie je alles, zelfs ruis op iso 100

Oorspronkelijk geplaatst door Svekke84 Bekijk bericht
                      Heeft er iemand een linkje van deze Tamron? en van de Sigma 120-300? + de prijzen?
                      Ik had al een vergelijking gezien van thatnikonguy op youtube, maar heeft hij het daar dan over een andere Sigma en Tamron? Want de Tamron waarover hij spreekt zou een trage autofocus hebben (niet goed voor sport dus).

Bedoelen jullie deze Tamron?

Spreekt thatnikonguy dan over een andere Tamron in zijn filmpje?
                      You can stay up to date with Matts latest work at https://www.mattgranger.com/ - join the mailing list!Check out the Nikon Expert Setup Guide: https://learn....
                      als je lager in de reacties had gekeken, had je duidelijk gezien dat het om 2 verschillende lenzen gaat

er is een tamron 70-200 2.8 aan 6-700 euro en dan de nieuwe met VC rond de 1500 euro

hier zijn filmpje van de VC-versie: http://www.youtube.com/watch?v=xmzbkcgWrIs

Comment

en de nieuwe nikon 70-200mm F4 VR3 is dit niks voor u zelfde prijs als de sigma maar de VR3 werkt echt super!!
                        is wel F4 maar kijk maar eens naar de reviews ik heb mijn VR1 ervoor weg gedaan nog geen spijt gehad
                        dit maakt het nog iets moeilijker hé
                        Fujifilm X-T1 , fuji xf 18-55mm F2.8-4 ,fuji xf 18-135mm F3.5-5.6 ,fuji xf 60mmF2.4 Macro , fuji xc 50-230mm.

Comment

Beste

Jij zou dus nu gaan voor een tweedehands Nikon 70-200mm VRI? Dus niet voor een nieuwe Sigma of Tamron 70-200mm?
                          Waarschijnlijk krijg ik binnen enkele jaren (3-4) meer voor de VRI lens dan voor de Sigma of Tamron lenzen?
                          Ach als ik nu me de VRI aanschaf, en ik kan binnen enkele jaren een tweedehands VRII aanschaffen, en mijn VRI verkopen, dan ben ik wel gesteld natuurlijk

Je kan vignettering idd ook wegwerken in de nabewerking, maar ik vind dat nogal een gedoe, en ik ben niet zo een echte fan van nabewerken.
                          Ik heb me zonet het boek Lightroom 4 Ontmaskerd aangeschaft, maar ben er nog niet ver in geraakt. Misschien dat ik wel een fan wordt van nabewerking zodra ik bv. Lightroom of Photoshop goed beheers

Je maakt het me nog moeilijker met je Tamron SVIS

De Nikon 70-200mm VRIII f/4.0 is ook wel een interessante lens, maar ik heb de f/2.8 wel nodig om sport te fotograferen. Het is tafeltennis, dit is dus een indoor sport en het licht kan al eens tegenslagen

Comment

Op crop, is de 70-200 VR1 (behalve de VR) bijna even goed als de VR2, maar op fullframe is het verschil zeer groot. Voornamelijk hoekscherpte en vignettering is veel beter op de VR2 op een fullframe.
                            Vor de onderwerpen die genoemd worden(tafeltennis en portret) is de hoekonscherpte van geen belang, omdat die toch nooit scherp zullen zijn door de DoF en de vignetering heeft LR er zo uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svekke84 Bekijk bericht
                              Je kan vignettering idd ook wegwerken in de nabewerking, maar ik vind dat nogal een gedoe, en ik ben niet zo een echte fan van nabewerken.
                              Ik heb me zonet het boek Lightroom 4 Ontmaskerd aangeschaft, maar ben er nog niet ver in geraakt. Misschien dat ik wel een fan wordt van nabewerking zodra ik bv. Lightroom of Photoshop goed beheers

Je maakt het me nog moeilijker met je Tamron SVIS
                              sorry he

elke foto dient nabewerking te krijgen, zeker als je in RAW werkt
                              gewoon ffkes mee bezig zijn
                              lightroom is een fantatische tool, ik had er het in het begin ook wat moeilijker mee, nu wil ik niks anders meer, PS gaat amper nog open
                              boek ligt hier ook en moet er ook eens in beginnen
                              zo benut ik belange ook nog niet veel mogelijkheden van Lr zenne

moet je meer overtuiging nog hebben?

ik hang vrij sterk vast aan tamron intss, toch voor zooms
                              prijs-kwaliteit zijn dat degelijke lenzen
                              ik heb de 28-75 2.8 & 17-50 2.8, de enige momenteel in de zak, samen met een canon 50 1.8

nu volgt vermoedelijk als ik de overstap maak naar FF de tamron 24-70 2.8 vc, puur omdat bij canon de prijzen gewoon onaanvaardbaar aan het worden zijn. zelfs al kan ik ze nu inbrengen als onkosten, doch blijft het gezond verstand de bovenhand nemen. voor mijn doeleinden op dit moment heb ik geen supersnelle af nodig, ze voldoen meer dan voldoende. ook moet je ze effectief ook betalen. gaat er eentje tegen de grond, is het geld voor de vuilbak, of dat nu een dure canon/nikon is of een goedkope tamron (wille we natuurlijk niet, maar zeg nooit nooit).
                              ook kan je de garantie-uitbreiding op tamron-lenzen uitbreiden naar 5! jaar intss zonder meerprijs. alle tamron-lenzen die gekocht worden en via de beukelaer worden ingenomen bij de winkels, zijn mits het invullen en opsturen van 1 document gratis uitgebreid met 3j extra garantie (en 95% van de winkels in de benelux is de beukelaer als invoerder omdat zij de leverancier zijn officieel van tamron o.a.)

als ik de test van die 70-200 zie in combinatie met de andere eigenschappen (betere plaatsing zoomring m.i. t.o.v. de canon), weet ik het ook wel en ga ik voor de tamron i.p.v. de mk2 versie van canon.
                              wel wil ik ze liefst toch eens testen, zo ben ik effectief zeker. (de canon ken ik al )

Comment

Working...
                              X