Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Keuze lens

    300 mm is gewoon te kort voor natuurfotografie.
    Als je daar mee rondloopt in de vrije natuur, daar krijg je grijs haar van :
    je geraakt nergens kort genoeg bij.
    fotosite

    Comment


    • #17
      Re: Keuze lens

      Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
      300 mm is gewoon te kort voor natuurfotografie.
      Als je daar mee rondloopt in de vrije natuur, daar krijg je grijs haar van :
      je geraakt nergens kort genoeg bij.
      Mijn favoriete natuurfoto's zijn allemaal genomen op of onder de 300mm, 3 ervan met een 200mm 2.0.
      Voor vogels kom je meestal te kort met 300mm, maar de natuur bestaat uit meer dan vogels...

      Comment


      • #18
        Re: Keuze lens

        Om een zangvogeltje beeldvullend te krijgen moet je ze tot 5, 6 meter van je lens krijgen.
        Een buizerd die begint te klimmen op thermiek hangt al snel op 100 meter, hoger is het de moeite niet meer om te proberen.
        een biddende torenvalk is een prachtig onderwerp, maar je hebt al vlug 30, 40 meter ,
        deze is genomen op 15 meter : http://forum.belgiumdigital.com/f72/...an-459614.html maar dan ook nauwelijks gecropt.
        Vanuit schuilhut kan het al eens lukken dat ze dicht genoeg komen, maar voor de voet is 500 mm echt wel een noodzaak.
        fotosite

        Comment


        • #19
          Re: Keuze lens

          Ik begrijp dat 300mm niet altijd voldoet maar gezien het budget en de wens van de ts voor natuur en (buiten)sport zie ik de 70-300mm lens als een prima lens om op beide vlakken mee te kunnen beginnen.

          Comment


          • #20
            Re: Keuze lens

            Het is een bigma geworden, heb hem aan een goed prijsje gevonden op marktplaats en is vandaag aangekomen . Ben er tot nu toe zeer tevreden over!

            Comment


            • #21
              Re: Keuze lens

              Oorspronkelijk geplaatst door voslet Bekijk bericht
              Het is een bigma geworden, heb hem aan een goed prijsje gevonden op marktplaats en is vandaag aangekomen . Ben er tot nu toe zeer tevreden over!
              Heb je er één met OS of zonder ?
              Met OS is schitterend, maar zonder blijft het ook een dijk van een lens, ik heb vijf jaar uit de hand foto's genomen
              met de versie zonder OS.
              Als je wil zien wat je er kan mee bereiken :




              Laat je zeker in het begin niet ontmoedigen door wat tegenvallende resultaten, het is een lens die je
              moet leren kennen en moet vertrouwd mee geraken. Ik had vroeger een koffer vol lenzen, tot een 500 F4.5 toe,
              drie jaar geleden heb ik alles verkocht en toen onlangs de kriebel te sterk terug kwam, wist ik door alle ervaring
              van daarvoor dat ik maar één lens meer wou : de Sigma 50-500
              fotosite

              Comment


              • #22
                Re: Keuze lens

                Zonder OS, de versies met OS vallen buiten mijn budget. Ik gebruik wel een eenpoot, als ik een hele dag op een wedstrijd rondloop (atletiek) dan voel je het wel haha.
                Zeer mooie voorbeeld foto's!
                En inderdaad, je moet ze wat leren kennen, in het begin is het een log geval waar je geen enkele vogel mee in het frame krijgt maar zelfs na 3 dagen is dit al wel een pak beter bij mij.

                Comment


                • #23
                  Re: Keuze lens

                  Ik heb ze jaren gebruikt op atletiekwedstrijden, voornamelijk piste : sprint en werpnummers.
                  De 50mm is wijd genoeg om bv van de aankomst naar de start toe overzicht foto's te nemen, en de rest van het bereik levert mooie close-ups.
                  Je kan bv ook een 100m vastleggen aan de finish en tegelijk werpnummers zonder je te verplaatsen, vooral als je toelating krijgt om op het middenplein te zitten.
                  fotosite

                  Comment


                  • #24
                    Re: Keuze lens

                    Inderdaad! Ik heb het gisteren gemerkt. Het is wel eve wennen maar het bereik is enorm handig. Het enige lastige is dat ik op wedstrijden meestal zelf mee doe haha.

                    Comment

                    Working...
                    X