Ik ben hobbyfotograaf, en neem heel graag foto's in mijn vrije tijd van mensen, dieren,... eigenlijk reportagefotografie.
Ik bezit een canon 50 D (dus spijtig genoeg nog geen full frame)
Ik nam vroeger foto's met een canon objectief 24-105 L IS USM f4. ik heb deze lens verkocht en heb een 24-70 f2.8 IS USM en 70-200 f2.8 IS USM gekocht.
Nu is mijn probleem dat ik vooral met de 24-70 mijn foto's niet scherp krijg en ze zijn ook aan de bleke kant.
Ik zit nu met heel veel vragen over zo duren lenzen.
kan iemand mij helpen waar ik op moet letten? hoe het zou kunnen komen?
ik ben ongeveer op de hoogte van diafragma-> scherptediepte, sluitertijden -> bewegingsonscherpte...
Alvast bedankt voor jullie reacties
Ik ben ook nieuw hier op BD, miss als iemand mij kan zeggen hoe ik een foto kan laten zien dan kunnen jullie beter oordelen.
ik nam een foto op 24 mm (24-70) ISO 100/ f5.6 / -0.3 step/ 1/50 en toch niet scherp
Ik bezit een canon 50 D (dus spijtig genoeg nog geen full frame)
Ik nam vroeger foto's met een canon objectief 24-105 L IS USM f4. ik heb deze lens verkocht en heb een 24-70 f2.8 IS USM en 70-200 f2.8 IS USM gekocht.
Nu is mijn probleem dat ik vooral met de 24-70 mijn foto's niet scherp krijg en ze zijn ook aan de bleke kant.
Ik zit nu met heel veel vragen over zo duren lenzen.
kan iemand mij helpen waar ik op moet letten? hoe het zou kunnen komen?
ik ben ongeveer op de hoogte van diafragma-> scherptediepte, sluitertijden -> bewegingsonscherpte...
Alvast bedankt voor jullie reacties
Ik ben ook nieuw hier op BD, miss als iemand mij kan zeggen hoe ik een foto kan laten zien dan kunnen jullie beter oordelen.
ik nam een foto op 24 mm (24-70) ISO 100/ f5.6 / -0.3 step/ 1/50 en toch niet scherp
Comment