Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp Aankoop 60D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hulp Aankoop 60D

Voor mij was landschappen een breed begrip, zoals zelfs aan zee eens inzoomen op een meeuw of tss de weilanden eens wat meet inzoomen op een hoopje bloemen( iets waar je niet te voet bij kan).
    En dan niet enkel de bloem kunnen trekken die zich slechts op 2-3m afstand bevind maar ook iets dat zich op bv 10-20m bevind. Of wil ik dan direct te veel als beginnend 'fotograaf' . Tot heden deden we dit allemaal met onze Panasonic Lumix waar ook een fameuze zoom op staat :x

Mvg Roald
    Last edited by RoaldVdB; 20 mei 2013, 11:34.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RoaldVdB Bekijk bericht
      Voor mij was landschappen een breed begrip, zoals zelfs aan zee eens inzoomen op een meeuw of tss de weilanden eens wat meet inzoomen op een hoopje bloemen( iets waar je niet te voet bij kan).
      En dan niet enkel de bloem kunnen trekken die zich slechts op 2-3m afstand bevind maar ook iets dat zich op bv 10-20m bevind. Of wil ik dan direct te veel als beginnend 'fotograaf' . Tot heden deden we dit allemaal met onze Panasonic Lumix waar ook een fameuze zoom op staat :x

Mvg Roald
      Als je iets beeldvullend wil fotograferen dat zich op 10-20 meter afstand bevindt, en mogelijkheid is er, ga dan maar dichterbij om het zonder inzomen te kunnen fotograferen, tenzij je een objectief hebt van heel goeden huize. Ik heb de heel gewone 55-250 van Canon en die komt er zelden op, echt alleen maar als het niet anders kan, omdat ik achteraf toch niet zo tevreden ben over de kwaliteit van de foto's. Dat is mijn ervaring hé, misschien zijn er wel andere meningen.
      Groetjes

Comment

Eerst al allen dank voor de reacties!
        Als ik voor mij persoonlijk dan een samenvatting maak kan ik het beste de 60D + Tamron 17-50mm kopen(335Euro)
        Of de kit met de 60D + 18-135 IS
        De andere kits die ze aanbieden zijn met mindere lenzen volgens jullie? En de voorgestelde lenzen hier zijn allemaal wat de duur imo om met te leren fotograferen...
        Zoals je ziet wil ik niet het goedkoopste maar zou liefst met lens en zonnekap(en of UV bescherming, weet niet wat beste is) + tas op maximum +-1000(1200 met 2lenzen) Euro komen.

Graag nog even bevestigen aub om de doorslag te geven Of toch nog andere voorstellen voor dit budget

Mvg Roald
        Last edited by RoaldVdB; 20 mei 2013, 16:53.

Comment

Zonnekap en beschermingsglas dienen elk een ander doel, hoewel je met een zonnekap het frontelement natuurlijk ook ten dele kan beschermen. Ikzelf heb voor al mijn objectieven een zonnekap, maar ik gebruik geen filters.
          www.elwee.net

Comment

Eerst al allen dank voor de reacties!
            Als ik voor mij persoonlijk dan een samenvatting maak kan ik het beste de 60D + Tamron 17-50mm kopen(335Euro)
            Of de kit met de 60D + 18-135 IS
            De andere kits die ze aanbieden zijn met mindere lenzen volgens jullie? En de voorgestelde lenzen hier zijn allemaal wat de duur imo om met te leren fotograferen...
            Zoals je ziet wil ik niet het goedkoopste maar zou liefst met lens en zonnekap(en of UV bescherming, weet niet wat beste is) + tas op maximum +-1000(1200 met 2lenzen) Euro komen.

Graag nog even bevestigen aub om de doorslag te geven Of toch nog andere voorstellen voor dit budget

Mvg Roald
            Ik zou voor de 17-50 gaan. Je hebt minder zoom, maar je zal wel betere resultaten behalen bij weinig licht.

Comment

Ik was van plan om voor de 18-135 IS te gaan aangezien we daar nu 160Euro cashback op krijgen en voor de Tamron krijgen we natuurlijk geen korting :x
              Vind dat al veel geld om gewoon te laten liggen ... ?

Comment

....... Eerst moeten we 'leren foto's trekken'...

Nu vraag ik me dus af welke de beste aankoop zou zijn bij mijn Canon 60D.
                wat wil je gaan fotograferen.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Deze vrijdag trouw ik dus daar beginnen we mee
                  En binnen 2mnd word ik papa, dat is het volgende, in de tsstijd zou ik wss wat in de tuin leren met het diafragma en alle andere te spelen om dit onder de knie te krijgen. Later dus ook mee op reis nemen om dan alles wat mooi is vast te leggen op foto (dit van een bloem tot een kerk of een landschap...).
                  Daarom na de reacties en de cashback dacht ik de 18-135 IS te nemen...? Of zou ik dan toch voor het samengestelde pakket gaan waar die 2lenzen in zitten? maar ze zeggen hier dat die 17-85 niet goed is...
                  Mvg Roald

Comment

Deze vrijdag trouw ik ...
                    En binnen 2mnd word ik papa...
                    die jeugd van tegenwoordig..!
                    -----
                    maar beginnen met een 18-135 zou wel kunnen hoor.
                    grt,bouk.

Comment

Ik heb het hier al meermaals geschreven, volopen is de 18-135 niet superscherp. Op f8 zie ik geen verschil met mijn 70-200 f4 l. Dus geen slecht objectief. Die korting die je uitspaard zou ik proberen te spenderen aan een flits zoals de speedlite 270ex. Heb ik ook nog liggen, mocht je interesse hebben... Proficiat met je huwelijk en komende kindje.
                      Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                      flickr

Comment

Deze vrijdag trouw ik dus daar beginnen we mee
                        En binnen 2mnd word ik papa, dat is het volgende, in de tsstijd zou ik wss wat in de tuin leren met het diafragma en alle andere te spelen om dit onder de knie te krijgen. Later dus ook mee op reis nemen om dan alles wat mooi is vast te leggen op foto (dit van een bloem tot een kerk of een landschap...).
                        Daarom na de reacties en de cashback dacht ik de 18-135 IS te nemen...? Of zou ik dan toch voor het samengestelde pakket gaan waar die 2lenzen in zitten? maar ze zeggen hier dat die 17-85 niet goed is...
                        Mvg Roald
                        Een trouw (gemeentehuis/kerk/feest), kindje meestal binnen dus kan je een f/2.8 wel gebruiken. Ga voor de Tamron en je zit goed. Die cashback lijkt wel aanlokkelijk maar dat is de bedoeling om je te laten kopen he. Blijf weg van de 17-85.
                        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Die jeugd is al 30jaar dus zo jong zijn we ook al niet meer he

Als die 17-85 echt minder goed is zal ik dat pakket met de 60D +17-85 + 70-300 al niet nemen (ook verleidelijk want 500 Euro cashback :x)

Mvg Roald

Comment

Die jeugd is al 30jaar dus zo jong zijn we ook al niet meer he

Als die 17-85 echt minder goed is zal ik dat pakket met de 60D +17-85 + 70-300 al niet nemen (ook verleidelijk want 500 Euro cashback :x)

Mvg Roald
                            een kijkje waard:

grt,bouk.

Comment

Voor 639Euro heb ik nu een nieuwe met de cashback van Canon, geef me dan maar een nieuwe
                              En in de kit met die lenzen heb ik nog eens meer profijt... Wel lief dat je het hier post voor me
                              Tracht er vanavond al om te gaan, mss Bouk nog eens antwoorden ook op dat vorige bericht van mij?
                              Als die 17-85 echt minder goed is zal ik dat pakket met de 60D +17-85 + 70-300 al niet nemen (ook verleidelijk want 500 Euro cashback :x)??

Die 500Euro cashback is zo verleidelijk
                              En anders word het dus de 18-135 IS met een flits zoals hier ook beschreven is

Mvg Roald

Comment

Voor 639Euro heb ik nu een nieuwe met de cashback van Canon, geef me dan maar een nieuwe
                                En in de kit met die lenzen heb ik nog eens meer profijt... Wel lief dat je het hier post voor me
                                Tracht er vanavond al om te gaan, mss Bouk nog eens antwoorden ook op dat vorige bericht van mij?
                                Als die 17-85 echt minder goed is zal ik dat pakket met de 60D +17-85 + 70-300 al niet nemen (ook verleidelijk want 500 Euro cashback :x)??

Die 500Euro cashback is zo verleidelijk
                                En anders word het dus de 18-135 IS met een flits zoals hier ook beschreven is

Mvg Roald
                                Dus je gaat op zo een korte tijd één van de moeilijkste dingen in fotografie (flitsen) aanleren om belangrijke momenten (trouw/kindje) vast te leggen?
                                Laat je niet misleiden door pakketten, cashbacks, "zoomen" tot 135mm.

Wil je echt voor de 18-135 gaan neem dan tenminste de 18-135 IS STM. De laatste nieuwe versie.
                                Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Working...
                                X