Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp Aankoop 60D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hulp Aankoop 60D

Hey iedereen,

Ik ben nu al enkele dagen zoveel mogelijk aan het lezen op dit forum maar om tot de effectieve aankoop over te gaan heb ik nog hulp nodig

Ik heb door al het lezen beslist de Canon 60D aan te schaffen, zoals hier gezegd werd moest je voelen welke beste in de hand lag, Canon was beter dan Nikon voor mij vandaar. Ging tss deze 2merken aangezien in de vriendenkring deze 2merken al bestonden(voor eventueel wisselen van lenzen).

Nu ken ik dus nog niets van fotografie en zou dus alles willen beginnen leren met de 60D. Ik ben door dit forum te weten gekomen dat Objectief het belangrijkste is maar wil niet aan de eerste lens een 250-850Euro geven. Eerst moeten we 'leren foto's trekken'...

Nu vraag ik me dus af welke de beste aankoop zou zijn bij mijn Canon 60D.
    Er zijn enkele kits te verkrijgen, Nu heb ik gisteren mijn vriend zijn lenzen geprobeert op zijn toestel en 18-55mm ga ik precies iets te weinig zoom vinden om slechts 1 lens te hebben.
    Nu zijn er dus volgende kits die ik denk dat intressant zijn, maar zijn deze lenzen goed?
    Of zou ik beter enkel body kopen met een andere betaalbare lens die jullie kunnen voorstellen aub?
    Canon Eos 60D + 18-135 IS Kit
    Canon Eos 60D + 17-85 IS Kit
    Canon Eos 60D + 18-200mm IS f 3.5-5.6
    Canon Eos 60D + 18-135 IS + 40mm STM
    al deze zijn van deze website: http://www.artencraft.be/nl/foto-en-...anon-60d-serie

Graag hulp met de keuze

Mvg Roald

Re: Hulp Aankoop 60D

Al 39 bekeken maar nog geen antwoord, help mij aub mensen

Mvg Roald

Comment

Ik ben ook begonnen met een 60D zonder iets te kennen van fotografie. Ik denk dat je graag een lens hebt met een breed bereik en niet te duur?
      Als ik kijk naar de canon 18-200mm, is deze redelijk duur, zeker als je tegen de beperkingen gaat aanlopen en dan een echt degelijk objectief wilt aanschaffen (als je begrijpt wat ik bedoel).
      Ik ben begonnen met een Tamron 18-200mm (kost 180 euro ongeveer) en dat vond ik niet onoverkomelijk om, na hier grondig mee te oefenen, het objectief aan de kant te leggen en een L-lens in de plaats te kopen.
      Nu bestaat er ook de Tamron 18-270mm (ongeveer 400 euro), deze heeft een stabilisator, maar dan kan je even goed de Canon kopen natuurlijk En geloof me, een tijdje zonder IS werken merk je in het begin nog niet zo, je bent te veel bezig met de instellingen + je waardeert het dubbel zo hard als je je eerste 'echte' objectief koopt met IS
      Door tegen de beperkingen aan te lopen, ga je goed weten wat je wilt bij de aanschaf van je volgend objectief!

Comment

Ik heb gelezen op dit forum dat er een gouden regel zou zijn ivm lenzen dat je niet boven een factor 5mag gaan ivm inzoomen. Een 18-200 ligt ver daarboven, is dit dan wel een degelijke lens?

Mvg

Comment

Ow, daar weet ik niets van, van die factor 5 Voor 170 euro moet je geen buitengewoon objectief verwachten, maar je kan er zeker wel mooie foto's mee maken! Ik vond het een prima lens om mee te starten.

Comment

Ben zelf 4j gelden begon met een 18-200 Sigma omdat ik dacht dat ik te weinig zoom zou hebben. Heeft me wel geholpen om te leren welke afstanden ik het meest gebruik, maar vond de lens niet zo handig omdat ze soms uitschoof door het gewicht. Al snel was daar een Canon 50 1.4, en Tamron 17-50, 2.8. Later nog een zoom bijgekocht, maar die 17-50 zit er het meest op. Hangt natuurlijk af van wat je wil fotograferen. En zoals je hier op het forum al zag wellicht: lichtsterke lens is echt wel veelzijdig inzetbaar.
            PS. Toch maar eens goed de prijzen en samenstelling van de kits checken, bv. Canon Eos 60D + 18-135 IS + 40mm STM wordt in de uitleg vervangen door Canon EOS 60D + 17/85 IS + 70/300 IS KIT. best van al eens naar de winkel gaan, en daar enkele zaken vasthouden en proberen.

Comment

Volgens reviews zou de 17-85 het scherpst zijn las ik, hoewel de 135 het ook goed doet, en de weinige fotos die ik er al mee heb gemaakt (lens van een vriendin) waren wel scherp genoeg voor mijn uberkritisch oog
              NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
              https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

Comment

Mijn voorkeur gaat naar de Canon Eos 60D + 18-135 IS Kit aangezien je hier toch wat zoom hebt maar ook van dichtbij kan trekken.Nadeel bij deze is wel dat je dan in een gebied zit kwa zoom waar je later toch een betere lens voor moet kopen (bv 70-300ofzo en 15-55...)

Grtz Roald

Comment

Na overschakeling van nikon naar canon gestart met een 60d + Canon EF 24-105mm f/4L IS USM en ik moet zeggen dat dit een geweldige combinatie is maar ik zie deze hier nog nergens vermeld iets duurder maar o zoveel beter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RoaldVdB Bekijk bericht
                    Mijn voorkeur gaat naar de Canon Eos 60D + 18-135 IS Kit aangezien je hier toch wat zoom hebt maar ook van dichtbij kan trekken.Nadeel bij deze is wel dat je dan in een gebied zit kwa zoom waar je later toch een betere lens voor moet kopen (bv 70-300ofzo en 15-55...)

Grtz Roald
                    Als je een 18-135 wil dan liefst de IS STM versie. Maar voor dat geld zou ik eerder een 60D body + tamron 17-50 2.8 / sigma 17-50 2.8 / canon 17-55 2.8 (wel al duur) kopen. Eventueel de 15-85 die schijnt ook goed te zijn.
                    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

60D + 15-85 of 60D + 17-55 lijken mij ideaal.
                      www.elwee.net

Comment

Canon Eos 60D + 18-135 IS Kit Dit objectief is nog niet zo slecht, ik heb het hier ook. Alleen volopen niet superscherp.
                        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                        flickr

Comment

Ik wou eerst ook een 17-55 ofzo kopen maar ga dan mss wat zoommogelijkheden missen...
                          Voor het begin is het om vooral foto's te nemen van ons aankomend kindje, maar later ook van landschappen op vakantie enzo.
                          Zou de volgende kit dan in orde zijn van lenzen ?
                          Canon EOS 60D + 17/85 IS + 70/300 IS KIT
                          Deze staat eigenlijk in de uitleg en is niet de titel :x
                          Sorry, deze pagina bestaat niet of is verhuisd. Gebruik de zoekfunctie bovenin of vervolg je weg via eacute;eacute;n van de volgende links:HomepageKlantenserviceActies

Ben dus bang dat we met enkel een 17-55 lens of 17/85 lens minder goed landschappen of iets degelijks kunnen trekken wegens de beperkte inzoommogelijkheden...
                          Maar mensen met ervaring kunnen me hier mss goede raad geven

Mvg Roald

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RoaldVdB Bekijk bericht
                            IBen dus bang dat we met enkel een 17-55 lens of 17/85 lens minder goed landschappen of iets degelijks kunnen trekken wegens de beperkte inzoommogelijkheden...
                            Mvg Roald
                            Ik denk dat je voor landschappen niet echt veel "inzoommogelijkheden" nodig hebt. Koop iig de 17-85 niet. Veel beter de 15-85 daar heb je nog 15mm mee aan de wide angle kant. Komt van pas bij landschappen. Deze lens is ook vrij duur en komt al aardig in de buurt van een canon 17-55 2.8, en is even duur/duurder dan een sigma/tamron 17-50 2.8
                            Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                              Ik denk dat je voor landschappen niet echt veel "inzoommogelijkheden" nodig hebt. Koop iig de 17-85 niet. Veel beter de 15-85 daar heb je nog 15mm mee aan de wide angle kant. Komt van pas bij landschappen. Deze lens is ook vrij duur en komt al aardig in de buurt van een canon 17-55 2.8, en is even duur/duurder dan een sigma/tamron 17-50 2.8
                              Hier ga ik in mee. Ik fotografeer in hoofdzaak landschappen met m'n 60D en gebruik(te) daarvoor bijna altijd de Tamron 17-50 (zonder stab.). Ik moet echter wel zeggen dat sedert ik de Canon 10-22 heb, die er van langs om meer op staat voor m'n landschappen.
                              Dus inzomen.....nee hoor, hoe meer groothoek hoe liever zou ik zeggen voor landschappen.
                              Groetjes

Comment

Working...
                              X