Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Macrolens vraagje

Welke macrolens is best geschikt voor het fotograferen van profuctfotografie tot bv juwelen. Kleiner hoef ik niet te fotograferen
    Ik werk fullframe en op nikon.

Dus met andere woorden neem ik beter een 60mm of eerder een 100/105mm.

Ik heb wat gezocht hier op het forum, maar geen eenduidig antwoord gevonden ;-)
    www.sergioprodi.com
    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon!

Re: Macrolens vraagje

Oorspronkelijk geplaatst door Sergio_Nikon Bekijk bericht

Ik heb wat gezocht hier op het forum, maar geen eenduidig antwoord gevonden ;-)
    dat is normaal: er is geen eenduidig antwoord op je vraag. De werkafstand zal anders zijn, het perspectief dus ook.
    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Re: Macrolens vraagje

Het enige eenduidige is, dat een langere lens je meer comfort biedt door de grotere werkafstand. Je kunt makkelijker verlichten, en je hebt minder last van een weerspiegeld beeld van de camera(lens), zeker omdat je door een gat in een doek kunt schieten. Ook is het kiezen van een standpunt veel comfortabeler.
      Ik gebruik op mijn D7000 een Tamron 60/2.0 (DX), en een Sigma 150/2.8 (FX), niet gestabiliseerd, oud model. Mijn vader is een detectorzoeker (hij zoekt geen detectors, maar hij zoekt met een detector ), en soms vindt hij iets dat de moeite loont om te fotograferen. Dat kan munitie zijn of wat daar van overblijft, oude munten (meestal in slechte staat), maar ook gouden juwelen (verloren ring, oorbel, of een polshorloge) en andere dingen, die niet zo makkelijk te identificeren zijn.
      Daar maak ik dan soms een foto van, die hij dan op "zijn" forum post, of doorstuurt naar een expert.
      In principe gebruik ik steeds de 150mm, behalve voor munten, omdat ik die van bovenaf schiet, beide kanten. Dat doe ik met de 60, zodat ik gewoon mijn statiefkolom op een tafelrand kan klemmen, en niet te hoog moet gaan.
      Ieder heeft zijn eigen voorkeur, er is geen regel, net als voor andere vormen van fotografie.
      Proberen voor je beslist, dat helpt.
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Working...
      X