Hallo,
Wel, de titel zegt het al allemaal zeker? :-)
Toch een beetje context:
Ik heb een Canon 550D met 2 kitlenzen en zou graag een portretlens bijkopen.
Ik twijfel nog tussen de Canon 50mm 1.4 en de Sigma 50mm 1.4. Wegens budget kijk ik ook uit naar tweedehands.
Tweedehands bij zo'n gevoelige apparatuur is natuurlijk altijd een beetje tricky, vandaar mijn vraag.
Waar moet ik op letten?
Wat voor soort foto's moet ik met een 50mm zeker nemen en bestuderen om te zien dat de kwaliteit van de lens goed is?
Zijn er bv trucjes door met de instellingen te spelen waardoor minder goede exemplaren makkelijk door de mand vallen?
Over het Canon vs Sigma verhaal heb ik hier nog al wat dingen gelezen, meestal evenveel mensen voor als tegen :-)
Desalniettemin zijn algemene tips daaromtrent ook welkom.
Bedankt voor jullie advies!
Cheers,
Dinge.
Wel, de titel zegt het al allemaal zeker? :-)
Toch een beetje context:
Ik heb een Canon 550D met 2 kitlenzen en zou graag een portretlens bijkopen.
Ik twijfel nog tussen de Canon 50mm 1.4 en de Sigma 50mm 1.4. Wegens budget kijk ik ook uit naar tweedehands.
Tweedehands bij zo'n gevoelige apparatuur is natuurlijk altijd een beetje tricky, vandaar mijn vraag.
Waar moet ik op letten?
Wat voor soort foto's moet ik met een 50mm zeker nemen en bestuderen om te zien dat de kwaliteit van de lens goed is?
Zijn er bv trucjes door met de instellingen te spelen waardoor minder goede exemplaren makkelijk door de mand vallen?
Over het Canon vs Sigma verhaal heb ik hier nog al wat dingen gelezen, meestal evenveel mensen voor als tegen :-)
Desalniettemin zijn algemene tips daaromtrent ook welkom.
Bedankt voor jullie advies!
Cheers,
Dinge.
Comment