Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Update lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Update lens

Hebben er mensen ervaring met het vervangen van een Nikon 16-85 door een lichtsterkere Tamron 28-75mm F.2 XR DI?
    Loont deze update de moeite? Of opteer ik best direct, voor optimale scherpte en/of snelle AF, voor een Tamron SP24-70mm? Maar ik zie er wel een beetje tegenop om zo'n gewicht mee te sleuren.
    Nikon 24-70 zal uiteraard het ideaal zijn, maar het prijskaartje is dat niet en het gewicht voor mij ook niet.
    Alvast bedankt voor het advies.
    Fujifilm X-T4, Fuji X-E3

Re: Update lens

Denk je niet dat je een beetje groothoek zal missen? De 24-70 van tamron zou wel een zeer goede VR hebben, iets wat de nikon (24-70) niet heeft.
    Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
    Panasonic GH3 met 14-140

Comment

Ik merk dat ik zeer weinig het groothoekbereik van mijn 16-85 gebruik. Dus echt missen zal ik het niet.
      Fujifilm X-T4, Fuji X-E3

Comment

Re: Update lens

Oorspronkelijk geplaatst door Lievevd Bekijk bericht
        Hebben er mensen ervaring met het vervangen van een Nikon 16-85 door een lichtsterkere Tamron 28-75mm F.2 XR DI?
        Loont deze update de moeite? Of opteer ik best direct, voor optimale scherpte en/of snelle AF, voor een Tamron SP24-70mm? Maar ik zie er wel een beetje tegenop om zo'n gewicht mee te sleuren.
        Nikon 24-70 zal uiteraard het ideaal zijn, maar het prijskaartje is dat niet en het gewicht voor mij ook niet.
        Alvast bedankt voor het advies.
        Ik heb de non-VC versie gehad van deze Tamron lens (28-75/f2.8) en was zeker niet slecht. Dan kon ik de Nikon 24-70/f2.8 kopen en de Tamron in de vitrine gezet. De Tamron is echt goed en nooit het VC gemist en dus ook niet op de 24-70 van Nikon.
        Alles hangt af wan welk soort fotografie je wil doen maar in mijn geval is dit de conclusie mocht ik terug voor het keuze staan anno 2013:
        Ik heb momenteel de laatste versie van de Sigma 85mm/f1.4 en is werkelijk subliem. Daarnaast zou ik de schitterende Sigma 35mm f1.4 bijkopen en niet meer voor de zoomlens gaan.
        Voor breedhoek behoud ik wel de 14-24 f2.8

Alles is natuurlijk ook budget en het is gemakkelijk praten wanneer je deze lenzen in bezit hebt maar heb deze dan ook over vele jaren pas kunnen bijkopen.

Comment

Dank voor de aanbevelingen.
          Fujifilm X-T4, Fuji X-E3

Comment

Working...
          X