Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

telelens en camera connectie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• telelens en camera connectie

Hallo, wanneer jullie op pad zijn met een rugzak , laten jullie de telelens dan gekoppeld met de camera of koppelen jullie deze altijd los want ik heb al horen zeggen dat dit de koppeling vrijwaard van eventuele schade bij het bewegen van de rugzak op de lange duur of is dit overroepen ?

Ik gebruik altijd dezelfde combinatie dus loskoppelen lijkt mij niet nodig want telkens men loskoppelt is er weer risico dat er stof in de camera komt lijkt mij?

Nu gebruik ik een think thank glass limo, met camera(1d 4) en extender + lens altijd gekoppeld, volgens mij zit de combinatie toch redelijk veilig in de tas , een beetje beweging zal er wel altijd zijn bij het fietsen of wandelen maar daar moeten ze toch tegenkunnen denk ik, het is toch professioneel materiaal of niet ?.
    mvg
    Last edited by tav; 29 april 2013, 11:08.

Re: telelens en camera connectie

Met een zware/lange lens erop kan je het geheel best vertikaal opbergen (camera on top of omgekeerd). Daarmee vermijd je eventuele torsie op de sluiting als gevolg van een verschillende ondersteuning van camera en lens.
    D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Een camera met een zware lens er op kan je trouwens beter aan de lens dragen dan aan de camera. Dus bij voorkeur niet laten bengelen aan de strap rond je nek.
      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

Comment

Ervan uitgaande gezien de tas waarmee je werkt is het een 300mm lens (f2,8 L IS) dus dat valt dan nog goed mee toch.
        Bij mij blijft ook deze kleinere combinatie steeds gekoppeld in de rugzak zitten, geen enkel probleem hoor
        het dragen gebeurt inderdaad beter aan de statiefvoet

grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Ervan uitgaande gezien de tas waarmee je werkt is het een 300mm lens (f2,8 L IS) dus dat valt dan nog goed mee toch.
          Bij mij blijft ook deze kleinere combinatie steeds gekoppeld in de rugzak zitten, geen enkel probleem hoor
          het dragen gebeurt inderdaad beter aan de statiefvoet

grts
          Sieg
          juist, ik heb de extender 2x en camera altijd op de lens zitten , en als ik de lens draag is het natuurlijk aan de voet of met een strap aan de betreffende ogen van de lens. of met een 1 poot.

Comment

Een ander vraagje in de marge van deze , is er bij jullie ook sprake van speling op de connectie tussen camera en lens en extender , ik hoop dat dit normaal is .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
              Een ander vraagje in de marge van deze , is er bij jullie ook sprake van speling op de connectie tussen camera en lens en extender , ik hoop dat dit normaal is .
              Normaal is een beetje speling in draairichting normaal. Als je de lens op en neer beweegt zou er geen speling mogen opzitten.
              Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                Normaal is een beetje speling in draairichting normaal. Als je de lens op en neer beweegt zou er geen speling mogen opzitten.
                juist, er zit wat speling op de draairichting wat normaal is lees ik nu op meerdere forums.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tav Bekijk bericht
                  juist, er zit wat speling op de draairichting wat normaal is lees ik nu op meerdere forums.
                  Dat van die speling is inderdaad normaal
                  Persoonlijk vind ik het spijtig dat er al zo snel speling op een vatting zit, o.k. het kan geen kwaad maar toch heb ik er steeds een raar gevoel bij.
                  Je geeft stukken van mensen uit aan een "zware" combinatie en na enkele keren gebruiken begint de boel al losser te komen.
                  En hoe zwaarder de combinatie, hoe sneller en meer je er last van zult hebben

grts
                  Sieg

Comment

Om de Sigma 15mm fisheye van de camera te halen moest ik in het begin redelijk veel kracht gebruiken, gelukkig gaat dat nu toch wat gemakkelijker.
                    Of er echt veel meer speling komt op de lensvattingen, dat heb ik nog niet gemerkt.
                    Maar als een lens zo stroef op de camera past, dan is het wel normaal dat er ergens iets slijt, als er al wat meer speling is, dan is er minder wrijving, en zal er normaalgezien ook minder slijtage zijn.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Ja dat klopt wel Bart, meer speling - minder wrijving
                      Maar ik heb het vooral over de grotere/zwaardere lenzen waarbij je achter 3 à 4 keer al een hoop speling hebt op de vatting.
                      En dat vind ik vooral spijtig

grts
                      Sieg

Comment

Working...
                      X