Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies zoomlens canon Mark 5DII

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Advies zoomlens canon Mark 5DII

Oorspronkelijk geplaatst door bartsegers Bekijk bericht
    Zou dit geen eventuele oplossing zijn?
    Canon EF 135mm F2.0 L USM, beetje zoom en toch goed diafragma.
    Ik heb zo de indruk dat ik van lenwen ga mogen wisselen als ik dat diafragma goed wil houden.

mvg
    Bart
    De 135 f2 is een heel goede lens maar geen zoomlens !
    Zoom mag je niet verwarren met télé

Op je balletvoorstellingen zal deze lens goed inzetbaar zijn door z'n grote diafragma.
    Kwestie ze gebruiken voor natuurfotografie zal je veel breedhoek te kort komen

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Ik snap het. feit is gewoon dat licht bij die balletvoorstellingen enorm belangrijk gaat zijn, ik kan daar wel een statief gebruiken. Of het worden er uiteindelijk 2
      Maar dan gaat het budget en mijn vrouw weer tegenspreken natuurlijk
      Licht is enorm belangrijk maar met een 5DII kan je al behoorlijk hoog in de ISO´s. Ik heb enkele foto´s, in RAW gemaakt weliswaar, bij 25000 ISO die in LR3 redelijk goed ruisarm gemaakt zijn.
      De vraag is maar of je met die 135 mm die je noemt niet een beetje beperkt gaat zijn. Ik denk dat je met een 24-105 en 70-300 zeer goed gesteld zal zijn. Toegegeven, kost wel wat maar vooral die 24-105 zal je wel 2e hands kunnen vinden. Als ik niet scheef gekeken heb, staat er trouwens voor ´t moment eentje te koop bij de aanbiedingen.

Djienbe

Comment

Comment

En als ik nu eens deze neem. Weet die tweedehands staan met garantie.
          Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM en dan effe doorspaar voor die zoomlens?

Comment

En als ik nu eens deze neem. Weet die tweedehands staan met garantie.
            Canon EF 24-70mm F/2.8 L USM en dan effe doorspaar voor die zoomlens?
            Een hele goede keuze !
            Maar toch nog even een vraagje terzijde, wat is volgens jouw een zoomlens ?

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

En wat vind je van deze combinatie:
              Tamron 17-50, F2.8, non VC + Canon 70-200, F4, IS + Canon 50mm 1.4 (wel op 7D=crop)
              Ik ben er in ieder geval zeer tevreden van, ik heb deze samen met een Canon 50 mm 1.4, en die drie zijn samen echt wel multifunctioneel. Zelf vind ik de 70-200 F4 IS minder bruikbaar binnen (je hebt toch wel wat ruimte nodig), maar voor buiten is dat echt een fantastische lens. Staat hier regelmatig ook tweedehands. En die Tamron, die zit er bij mij meest op, zowel binnen als buiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Een hele goede keuze !
                Maar toch nog even een vraagje terzijde, wat is volgens jouw een zoomlens ?

grts
                Sieg
                Een zoomlens is een lens waar de brandpuntafstand veranderd. Ik snap het wel van die 135mm, maar ik wil een lens die aanpast bij mijn 50mm en kwalitatief goed is en die ik binnen en buiten kan gebruiken. Dat bedoelde bout waarschijnlijk met waarom pas vanaf 70mm. 24-70mm is toch zoom he.

Heb al een optie genomen op die 24-70 l ik lees daar vnl passieve zaken over. Grts Bart

Comment

Bejo, die 17-50 gaat niet echt geweldig zijn denk ik...
                  Maar je kan ook eens naar de tamron 24-70 2.8 VC kijken, heeft zeer goede stabilisatie.
                  Ook de (nieuwe) tamron 70-200 2.8 VC zou de moeite waard zijn..

(Terzijde) Dat sigma nu maar eens heel haar lenzengamma herwerkt, daar zouden nog zeer goede dingen uit kunnen komen.
                  Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
                  Panasonic GH3 met 14-140

Comment

Working...
                  X