Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 - Nieuwe lenzen voor zowel ministudio als fotografie spektakels en circus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D90 - Nieuwe lenzen voor zowel ministudio als fotografie spektakels en circus

Hey,

Nu ik eindelijk weer wat tijd gevonden heb om met fotografie bezig te zijn, merk ik dat mijn Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR en Nikkor AF-D 50mm f/1.8 toch niet altijd zijn wat ik nodig heb.

Voor de zaak (grafische vormgeving) maak ik de laatste tijd foto's van de opgeleverde kaarten, affiches, flyers... in een zelfgemaakte ministudio. Ik heb het gevoel dat ik met mijn huidige lenzen niet kan bereiken wat ik wil bereiken, en dat er betere objectieven moeten zijn voor een ministudio.

Voorts ben ik op zoek naar een lichtsterke lens die toch ook een behoorlijk zoombereik heeft. Dit objectief zou dienst moeten doen voor foto's van o.a. circusvoorstellingen en andere shows.

Daarnaast zou er ook voor eerder "gewone" foto's (openlucht, foto's op familiefeesten, foto's van interieurs, decoraties...) een lens moeten zijn waarmee ik ook iets meer zoombereik heb, waarbij de scherpte-diepte mooie resultaten kan opleveren etc.

Zowel de duurdere als minder dure objectieven mogen gesuggereerd worden, hoewel de dure exemplaren nog niet voor direct zullen zijn

Misschien een eerder vage vraagstelling, maar iemand tips of hints?

Bedankt!

Bob
    Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

Re: Nikon D90 - Nieuwe lenzen voor zowel ministudio als fotografie spektakels en circ

Voor alle evenementen waar er weinig licht is komt een 70-200 f2,8 heel goed van pas (ook voor circusfoto's dus).
    Dat is geen goedkope lens, maar er is eigenlijk geen enkel ander alternatief (buiten een set lichtsterke primes).

Combineer die met een 17-55 f2,8 (de brandpuntsafstanden kunnen wat verschillen naargelang het merk, het mag dus ook een 17-50 zijn), dan kan je in de meeste omstandigheden wel verder.

Een goedkope lichtsterke telezoomlens bestaat niet, al zijn de alternatieven van Sigma (50-150 voor een crop camera of een 70-200 die bruikbaar is op een crop en full-frame) of Tamron 70-200 wel wat goedkoper dan Nikon (Nikkor) lenzen.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: Nikon D90 - Nieuwe lenzen voor zowel ministudio als fotografie spektakels en circ

Ik heb ook de D90 en werk hoofdzakelijk met twee lenzen.
      De 28-70 f:2.8 en de 70-200 f:2.8, beide van Nikon.
      Niet de goedkoopste lenzen maar ik heb ze beide hier op BD 2e hands gekocht, en dat scheelt een hele slok.
      Beide terplaatse gaan testen en halen met een lekker bakkie koffie en een leuke middag.
      Ik moet zeggen dat ik er veel plezier aan heb.
      Het is idd zo dat ik dan wel pas begin op 42mm met de 28-70 door de crop, maar ik doe heel weinig groothoek foto's.
      Dan pak ik wel mijn 18-105 kitlens.

Ruud
      Last edited by rufus1964; 27 april 2013, 19:02.
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Een goede semi-tele in plaats van een 70-200 is ook een 85mm 1.8. Uitstekend voor portretten, maar je hebt geen zoom voor circusvoorstellingen en zo.
        Maar na aanschaf van de 70-200 2.8 II krijgt de 85 bij mij amper nog gebruik.

Comment

De 70-200 2.8 II is dus eigenlijk de beste optie als het voor Circus en events enz gaat dienen?

En wat ivm de ministudio lens?

Bedankt!

Bob
          Website: Bob Mermans | Nikon D90 | Nikkor AF-S 18-105mm f/3,5-5,6 G VR | Nikkor AF-D 50mm f/1.8 | Nikon SB-900 Speedlight Flitser

Comment

Wat is de lengte van je studio? Ik doe al mijn studioshots met de 70-200 en soms eens 35mm voor groepen. Maar zelfs full-body shots worden gedaan met de 70-200. Maar mijn studio is meer dan 20 meter lang (al gebruik ik zelden meer dan 12 meter). Dat is wel op fullframe, op crop zal je 18-105 perfect voldoen, want je zit toch meestal op 5.6 en hoger.

Comment

Een 70-200 kan toch wel lang zijn binnen hoor. Tenzij het baby's zijn. Voor evenementen vind ik een 70-200 ideaal.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                Ik heb ook de D90 en werk hoofdzakelijk met twee lenzen.
                De 28-70 f:2.8 en de 70-200 f:2.8, beide van Nikon.
                Niet de goedkoopste lenzen maar ik heb ze beide hier op BD 2e hands gekocht, en dat scheelt een hele slok.
                Beide terplaatse gaan testen en halen met een lekker bakkie koffie en een leuke middag.
                Ik moet zeggen dat ik er veel plezier aan heb.
                Het is idd zo dat ik dan wel pas begin op 42mm met de 28-70 door de crop, maar ik doe heel weinig groothoek foto's.
                Dan pak ik wel mijn 18-105 kitlens.

Ruud
                In nederland gekocht veronderstel ik ? Mijn nederlandse baas heeft het ook steeds over een bakkie koffie belgen drinken gewoonlijk uit een tas

Comment

hahaaha, de 70-200 komt idd uit Nederland. Maar de 28-70 uit Belgie hoor, ook met een bakkie koffie.
                  Maar ja, ben zelf van Nederland. Dus vandaar waarschijnlijk mijn uitspraak.
                  Goed opgemerkt.
                  Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

Wat is het probleem met de fotos in je ministudio ?
                    Kan ook aan je techniek liggen (gebruikje een statief, op hoeveel mm, ..), belichting, ..
                    Post eventueel eens een foto waarvan je niet tevreden bent en beschrijf wat je beter verwacht ?
                    Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Working...
                    X