Ik heb mezelf vorig jaar een canon 1100D kado gedaan en ben dus een totale leek op het vlak van fotografie. Stilaan vind ik meer tijd om er effectief op uit te trekken, maar moet nog heeeeeel veeeeel leren.
Momenteel is mijn camera voorzien van een canon lens EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II en ik overweeg een nieuwe lens.
Ik wil een beetje aan allround fotografie doen, ook al gaat mijn voorkeur toch wel uit naar landschapsfoto's (vooral van water ).
Een maatje zegt dat ik ook best niet te vaak van lens wissel en dus een all-in-one aanbeveelt. Zijn voorstel was Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC, kostprijs om en bij de 180 euro. Een verkoper in een fotografiespeciaalzaak raadde me deze lens af omdat er geen stabilisator op deze lens beschikbaar is.
Alleen heb ik niet het grootste vertrouwen in een verkoper. Graag dus jullie mening als ervaringsdeskundigen
Is de goedkopere lens een optie? Of ga ik voor een duurder exemplaar en zo ja welk dan? Ik ken er echt veel te weinig van om hier een juiste keuze te maken.
In mijn zoektocht kom ik bij deze lenzen terecht:
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (399euro)
- Sigma Canon 18-200mm II f/3.5-6.3 DC OS HSM (319euro)
- Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 DC Macro OS HSM Canon (399euro)
- Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS (499euro)
Alvast bedankt voor jullie moeite.
Momenteel is mijn camera voorzien van een canon lens EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II en ik overweeg een nieuwe lens.
Ik wil een beetje aan allround fotografie doen, ook al gaat mijn voorkeur toch wel uit naar landschapsfoto's (vooral van water ).
Een maatje zegt dat ik ook best niet te vaak van lens wissel en dus een all-in-one aanbeveelt. Zijn voorstel was Tamron AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC, kostprijs om en bij de 180 euro. Een verkoper in een fotografiespeciaalzaak raadde me deze lens af omdat er geen stabilisator op deze lens beschikbaar is.
Alleen heb ik niet het grootste vertrouwen in een verkoper. Graag dus jullie mening als ervaringsdeskundigen
Is de goedkopere lens een optie? Of ga ik voor een duurder exemplaar en zo ja welk dan? Ik ken er echt veel te weinig van om hier een juiste keuze te maken.
In mijn zoektocht kom ik bij deze lenzen terecht:
- Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (399euro)
- Sigma Canon 18-200mm II f/3.5-6.3 DC OS HSM (319euro)
- Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 DC Macro OS HSM Canon (399euro)
- Canon EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS (499euro)
Alvast bedankt voor jullie moeite.
Comment