Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste lens voor op reis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beste lens voor op reis

Hoi,

Ik vertrek volgende maand op wereldreis voor onbepaalde tijd, ik zou mijn canon 1100 willen meenemen maar beschik enkel over een 18/55 lens. Enig idee welke "all rond" lens ik best meeneem? Ik zou dus liever maar 1 lens meenemen ipv verschillende...

Mvg

Re: beste lens voor op reis

de http://www.kieskeurig.nl/objectief/c...orgen/1034382/
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Een perfecte lens met een heel groot zoombereik bestaat niet.
      Volgens mij is het toch beter dat je een tweede lens gebruikt als je bijvoorbeeld wat meer wil kunnen inzoomen op bepaalde onderwerpen.
      Een lichte, net al te dure lens is de EF-S 55-250 IS, en die heeft voor die prijs een erg goede beeldkwaliteit.

Met de 18-55 + 55-250 kan je de meeste onderwerpen tijdens je reis wel goed genoeg in beeld krijgen.

Een 18-200 of 18-270 is wel heel handig, maar de beeldkwaliteit zal dan slechter zijn dan bij de 18-55 + 55-250 combinatie.
      Een spiegelreflex is gemaakt om lenzen te kunnen wisselen, en het duurt maar een paar seconden.
      Zolang je maar geen lenzen wisselt terwijl er water in valt (regen), of stof/zand in waait (opletten op het strand bijvoorbeeld) kan het absoluut geen kwaad om lenzen te wisselen.
      Als er ooit toch stofjes op de sensor komen, dan is die ook heel simpel terug zuiver te maken.
      Zelfs als je een lens nooit van de camera haalt kan er nog stof op de sensor komen, vooral met zoomlenzen waarbij de buitenafmetingen veranderen terwijl je aan de zoomring draait.
      Als die afmetingen veranderen, dan krijg je altijd een luchtverplaatsing, met die lucht kan er dan ook stof in de camera.
      Maar ook de machaniek (opklapmechanisme van de spiegel, sluiter...) kan voor stofjes zorgen door slijtage.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Wel op mijn vorig reis miste ik inderdaad een beetje zoom. Ik trek met de rugzak en wil mijn gewichten, maar vooral gebrek aan plaats, beperken. Zou een 18/135 ook geen optie zijn? Is de beeldkwaliteit dan zo merkbaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door born_chilla Bekijk bericht
          ....... Zou een 18/135 ook geen optie zijn? Is de beeldkwaliteit dan zo merkbaar?
          Forum voor discussies, vragen en antwoorden over objectieven en andere optische toebehoren zoals lenzen en filters. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuwe lens, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

grt,bouk.

Comment

Wel op mijn vorig reis miste ik inderdaad een beetje zoom. Ik trek met de rugzak en wil mijn gewichten, maar vooral gebrek aan plaats, beperken. Zou een 18/135 ook geen optie zijn? Is de beeldkwaliteit dan zo merkbaar?
            Ik weet dat bij rugzakdragers elke gram telt maar ga je op dat kleine beetje kijken? Je komt waarschijnlijk met X aantal meer, geweldige, beelden weer naar huis door dat kleine beetje meer zoom. Bovendien, als ik me niet miskeken heb, weegt bij Canon die 55-250 390 gram en de 18-135 480 gram.

Djienbe

Comment

Wat doe ik nu best? to much information :-) anderzijds raad mij iemand anders aan om een deftige 17/50 f2.8 te kopen? dus bij deze is de twijfel het laatst genoemd een 18/135 of aanvullend op mijn huidige lens een 55/200. Misschien ook geen slecht idee om een vaste lens van 50 f1.8 aanvullend met een 18/135??? thx

Comment

lens genoemd in #2, is speciaal voor wereldreizigers ontworpen.
                grt,bouk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Maar wel voor de wereldreizigers met een FF camera.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Wat doe ik nu best? to much information :-) anderzijds raad mij iemand anders aan om een deftige 17/50 f2.8 te kopen? dus bij deze is de twijfel het laatst genoemd een 18/135 of aanvullend op mijn huidige lens een 55/200. Misschien ook geen slecht idee om een vaste lens van 50 f1.8 aanvullend met een 18/135??? thx
                    Persoonlijk zou ik een canon 10-22 en een 50mm 1.8 meenemen. Dat zijn keuzes die je zelf zal moeten maken. In principe ben je met die kitlens al heel veel. Het is de vraag wat je meer wil. Wil je meer kunnen inzoomen? Of uitzoomen voor die panorama's en binnenfoto's van gebouwen? Of wil je toch vooral in de schemering nog foto's kunnen maken?

Comment

grt,bouk.
                      de wereldreizigers die ik ken wereldreizigen 3-4 maanden met dat budget.
                      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                        de wereldreizigers die ik ken wereldreizigen 3-4 maanden met dat budget.
                        Looool inderdaad met dat budget trek ik zeker 3 maand rond. Mijn bedoeling is vooral om gebouwen, landschappen, portretten en dit soms ook bij schemering te maken. Inzoomen heb ik weliswaar in sommige van mijn kleinere reizen gemist,vandaar de kleine twijfel...

Comment

grt,bouk.
                          Waarom dat? Een 28-300 of dus 18-200/300 op crop is toch eerder geschikt voor wereldreizen?
                          24-70 is zeer beperkt voor een wereldreis. Je zou een 14-300 moeten hebben om dit deftig te doen. Ik denk zelfs dat de vroegere eigenaar van Netlog momenteel de wereld fotografeert met 14-24 en 28-300 (natuurlijk met passende bodies ). En hij fotografeert echt goed, moet je echt eens bekijken!

Comment

Een echte Wereldreizigerslens is een lichtsterke 24 -70. Wanneer je een lange telelens wilt meenemen kun je net zo goed thuisblijven en vanuit je slaapkamerraam foto's maken.
                            Maar zonder flauwekul: wil je echt op fotosafarie dan neem je mee waar je thuis ook mee werkt, je moet er wel iets voor over hebben.
                            Ik heb in mijn leven heel wat gereisd, veelal als cine - cameraman, daarnaast zat er in mijn uitrusting een (D)SRL met één driemaal zoom, meer is niet noodzakelijk. Als reiziger ga je naar je onderwerp toe.
                            Last edited by Eenbes; 24 april 2013, 10:09.

Comment

alles hangt of staat van de verwachte kwaliteit, als je een redelijk goede kwaliteit wilt van de foto's dan zou bv een Tamron 18-270 best handig kunnen zijn, je moet de termen slecht en minder wel een beetje in perspectief zien, de foto's mits met goede instellingen zijn best goed te noemen genomen met deze lens, daarbij voor de lichtsterkte nog een 50 mm erbij en je kunt met een mooi pak foto's thuiskomen.
                              Dus vraag jezelf even af hoe kritisch ben ik, moeten heb topkwaliteitfoto's zijn, of zijn het foto's die puur een mooie herrinering moeten vasthouden.
                              Die kriteria's zijn nl best verschillend en belangrijk voor je keuze, vergis je niet hier zitten nogal wat doorgewinterde fotografen die bij het horen van een superzoom als de 18-270 helemaal in een stuip schieten, terwijl voor de doorsnee mens deze lens alleszinds acceptabel is.
                              Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Working...
                              X