Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste lens voor op reis

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: beste lens voor op reis

Ik heb ondertussen wat opzoek werk gedaan en inderdaad een zoomlens is een no go. Ik ga waarschijnlijk gaan voor een 17-85 van canon en een 50/ 1.8
    Verder vond ik ook dat de 15/85interessanter bleek te zijn weliswaar met een hoger prijskaartje.
    Nu ben ik wel hier en daar aan het kijken voor een tweedehandse en vond ik een lans van 2 en half jaar oud. Is dit wel nog OK om zo'n oudere lens te kopen en wat is dan nog een faire prijs?

Comment

Op een Canon zou ik voor een 18-135mm gaan. Heeft me 3 jaar goed gediend, nooit een andere lens willen hebben, nou ja meer zomereik soms. Vooral in natuur,vogels etc dan wil je meer zoombereik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door born_chilla Bekijk bericht
        Hoi,

Ik vertrek volgende maand op wereldreis voor onbepaalde tijd..
        Ik zou dus liever maar 1 lens meenemen ipv verschillende...
        ...... Ik ga waarschijnlijk gaan voor een 17-85 van canon en een 50/ 1.8
        tja...?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb ondertussen wat opzoek werk gedaan en inderdaad een zoomlens is een no go. Ik ga waarschijnlijk gaan voor een 17-85 van canon en een 50/ 1.8
          Ik zie dat u ons niet nodig had voor uw keuze. Maar we weten tenminste dat u een Wereldreis gaat maken.

Comment

inderdaad, de kwaliteit van een 17-85 zal niet veel hoger zijn dan van een veel veelzijdigerererererrr 18-270 van Tamron (bv), maar goed wie zijn wij..
            De 50 mm is een no-brainer dat weer wel, maar de 17-85 ??, probeer hem dan in ieder geval tweedehands te scoren, je wordt er(niet voor niets) mee doodgegooid op MP.
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Ow ow ow mijn fout... Ik bedoelde de 15/85.
              En sorry als ik ook mijn mening heb maar als ik deze discussie bekijk heeft iedereen zowat zijn eigen voorkeur! Dus sowieso MOET ik wel iets beslissen want ik ben niet van plan om een arsenaal aan lenzen mee te nemen. Ik ben niet zo zeer iemand die veel close UPS neem. Dus de weinige keren dat ik het mij zal kwalijk nemen...
              De meeste zijn het er wel mee eens dat een lens met een range van 18 - 200 (of meer) kwalitatief minder goed zijn.

Comment

De 15-85 is optisch een heel stuk beter dan de oudere 17-85.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Born Chilla, Blackbandit gaf al meteen de oplossing, gooi er een compacte lichte 55-250 IS bij en neem de koffers. Met 3 maten hebben we als instapkit jarenlang met een Tamron 17-50 2.8 + Canon 55-250 IS gewerkt, meer hoeft dat niet te zijn voor op reis!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Een echte Wereldreizigerslens is een lichtsterke 24 -70.
                    Voor de TC is dat een lichtsterke 17-50(5), ik ben ooit eens op wereldreis geweest met een 24-120 en ik heb heel wat 1/2 kerkinterieurs ed en op film was dat nooit een probleem.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

In plaats van de 17-85 kun je beter de 15-85 nemen. Prijskaartje inderdaad iets hoger, maar kwaliteit heel veel hoger. Daarbij heb je er een groot deel breedhoek bij, en dat is zeker niet te onderschatten voor bvb. landschappen en dergelijke...
                      Tweedehands kan mooi zijn, hangt af van de gebruikstoestand van het objectief: is er correct mee gewerkt of is ze mishandeld of ruw gebruikt? Voor de prijs ga ik persoonlijk uit van 60 naar 80% van de huidige nieuwprijs, hangt af van de toestand, ouderdom en populariteit van het objectief. Op het net vind je sites waar je richtprijzen vindt.
                      bvb. deze: http://www.chassimages.com/cote/cote.xml, waar je de courante overnameprijzen vindt, als je er dan een stukje bijdoet kun je bruikbare tweedehandsprijzen hebben.
                      Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Working...
                      X