Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

    Ik ga de lens binnendoen ter herstelling maar iemand een idee waar het probleem zou kunnen zitten:

    Als de scherpstelring op oneindig staat kan ik perfect zoomen over het volledige bereik, wanneer de scherpstelring dan < oneindig zal de zoomring steevast blokkeren op 50mm.
    Zou dit een dure herstelling worden? Kent iemand de forfaitaire prijs om nog maar naar de lens te kijken?

    Thx.

  • #2
    Re: AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

    Op de site van Procirep staan een aantal tabellen, daarin kan je zien tot welke klasse je lens behoort en wat de startprijzen zijn.
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

      de 28-70mm 2.8 heeft ook een dergelijk probleem, daar is het een print die inwendig loskomt (is tegen de behuizing gelijmd.
      Niet meer gebruiken, kan kortsluiting veroorzaken met hogere kosten tot gevolg.
      Hier is een link voor de 28-70mm, moest je hem zelf willen openmaken.....
      Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

      Comment


      • #4
        Re: AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

        Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
        de 28-70mm 2.8 heeft ook een dergelijk probleem, daar is het een print die inwendig loskomt (is tegen de behuizing gelijmd.
        Niet meer gebruiken, kan kortsluiting veroorzaken met hogere kosten tot gevolg.
        Hier is een link voor de 28-70mm, moest je hem zelf willen openmaken.....
        http://www.clubsnap.com/forums/nikon...70-f2-8-a.html
        Mijn 28-70mm 2.8 heeft ook al een tijdje te kampen met een focus probleem. Het is begonnen met een piepend geluid tijdens het focussen. De laatste tijd begon de autofocus al te stotteren. En als ik de link lees ziet het ernaar uit dat het om hetzelfde probleem gaat. Vandaag heb ik de lens binnen gedaan bij iemand die dit typisch probleem bij deze lens kent. Hopelijk is de motor nog te redden en kan het probleem opgelost worden volgens de hierboven beschreven methode.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

          Ik heb ook een 28-70mm met een focusprobleem.
          Tussen 28-35mm kan ik niet scherpstellen op oneindig, de verste scherpstelafstand is 5m. ook front en back focus hangen sterk af van de brandpuntsafstand. Omdat ik de lens enkel in de studio gebruik heb ik er weinig last van, maar nu wil ik ze ook gebruiken voor landschapsfotografie en daarom overweeg ik om ze zelf open te maken.
          Ik heb de service manual op het net gevonden , de fontlens moet er uit en de tussenringen aangepast achter de frontlens. nadien eventueel de frontfocus regelen, lijkt niet zo moeilijk.
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

          Comment


          • #6
            Re: AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

            Update 1: Ondertussen de offerte gekregen voor de herstelling --> €300 zonder wat men binnenin nog kan ontdekken aan kapotte onderdelen. Nu, er was geen probleem met het hele AF systeem dus hopelijk blijft het bij deze prijs. Ik heb in elk geval opdracht gegeven ter herstelling.

            Comment


            • #7
              Re: AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

              Mijn Nikon 28-70mm 2.8 is ondertussen opgestuurd naar Japan via Japancamera. Ben benieuwd wat het wordt.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

                hebben ze gezegd waaraan dit ligt? Of heb jij een idee...laten vallen of zo, of op een strand gebruikt?
                My Website : http://www.ineedair.org
                Music / Painting / Motion Graphics / Image
                Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

                Comment


                • #9
                  Re: AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

                  Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                  hebben ze gezegd waaraan dit ligt? Of heb jij een idee...laten vallen of zo, of op een strand gebruikt?
                  Als de vraag voor mij bedoeld was dan kan ik volgende kwijt. Ik heb bij mijn weten die lens niet ergens hard laten tegenaan vallen, ze ruw behandeld of wat dan ook. Ik heb ook nog geen reden gekregen wat er precies aan gedaan moet worden aan de lens maar zal zeker het reparatierapport vragen als Procirep dit vrijgeeft (lens werd binnengebracht bij Art&Craft).

                  Comment


                  • #10
                    Re: AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

                    Bij mij gaat het om een focus probleem : http://www.clubsnap.com/forums/nikon...s-problem.html
                    Ook niet laten vallen of in abnormale omstandigheden gebruikt. Het objectief is ook niet zo heel veel gebruikt.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

                      Prijsopgave vandaag gekregen voor herstelling in Japan. 439€. Nieuwe motor, nieuwe print, volledig als nieuw + 1 jaar garantie.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

                        Zaterdag de lens gaan halen bij A&C en het was de afgesproken prijs, geen extra kosten en dus voor €300 is deze lens hersteld (met garantie op de herstelling)!

                        Comment


                        • #13
                          Re: AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                          Zaterdag de lens gaan halen bij A&C en het was de afgesproken prijs, geen extra kosten en dus voor €300 is deze lens hersteld (met garantie op de herstelling)!
                          Wat was dan uiteindelijk het probleem Vincent ?
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                            Zaterdag de lens gaan halen bij A&C en het was de afgesproken prijs, geen extra kosten en dus voor €300 is deze lens hersteld (met garantie op de herstelling)!
                            je hoeft dat helemaal niet te accepteren !!! Geen extra kosten?

                            een lens heeft een normaal te verwachten levens duur en het is niet normaal als een lens al na een paar jaar inwnedig kapot is . heb hetzelfde voor gehad en heb mijn advocaat een briefje laten schrijven en Nikon heeft een coulance regeling toegepast . Nikon nam daarmee 80% van de reparatie kosten "voor eigen rekening"

                            laat je niet voor de gek houden !

                            Comment


                            • #15
                              Re: AF-S 24-70 f2.8 technisch mankement

                              Ja, er zijn van die charels die voor alles een advocaat nodig hebben. "Mijn advocaat" noemen ze die dan. Zielig ...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X