Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 100 mm f2.8 L Macro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 100 mm f2.8 L Macro

Van welke regio bent U? U mag anders de mijne gerust 's "proberen" of het wat voor je is. Ik ben van Z-W-Vlaanderen.
    Ik heb de 100L als eerste lens naast de kitlens gekocht, en nog steeds is het mijn favorietje ook al kreeg ie ondertussen gezelschap van 70-200 2.8 IS USM II en 50mm 1.4. Ik gebruik 'm voor veel meer dan voor macro om eerlijk te zijn en tot volle tevredenheid
    Webstek in opbouw

Comment

Ik heb de gewone 100mm en deze doet het heel goed. Wat ik gezien heb op het net zit er maar een miniem verschil tussen de gewone en de L lens. Dat was voor mij persoonlijk het prijsverschil niet waard.
      Canon 7D Mk II - Canon 5D Mk II - Canon EF 17-40mm F/4.0 L USM - Canon EF 300mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 400mm F/5.6 L USM - Canon EF 70-200mm f/4.0 L IS USM - Canon EF 1.4x III Extender - Sigma 150mm F/2.8 EX APO DG MACRO HSM

Comment

ik heb ook pas de 100mm L gekocht maar ik vond dat deze IS motor enorm veel lawaai maakt, als je in focus mode zit en de IS in werking treedt.
        Je hoort echt de lens 'werken'? blijkbaar zijn er veel mensen die dit hebben?
        Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
          ik heb ook pas de 100mm L gekocht maar ik vond dat deze IS motor enorm veel lawaai maakt, als je in focus mode zit en de IS in werking treedt.
          Je hoort echt de lens 'werken'? blijkbaar zijn er veel mensen die dit hebben?
          Is perfect normaal heb ik ook.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

De ene (Muse) schrijft dat ze stil is, de ander (multipasser) dat de IS enorm veel lawaai maakt.....
            Zo zie je maar hé, zelfs voor het geluid zijn er verschillende oordelen, laat staan dat er geen zouden zijn over de rest.
            Groetjes

Comment

Is maakt lawaai maar of het veel is hangt af tegen welke lens je hem vergelijkt. 100l vs tamron 24-70 vc, ja dan maakt de is veel lawaai. als ik er gewoon zo naar luister dan stoort de is van de 100l totaal niet.

perfect inzetbaar voor andere dingen, zelfs voor sport lukt het wel. gebruik hem ook vaak als portret lens voor headshots.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Een macrolens dient voor macro, punt.
                Heb vroeger de Canon 100 2.8 zonder IS gehad maar vond hem te kort, de beestjes gingen vliegen.
                Als tele is 100mm ook maar vis noch vlees.
                Vervangen door een Sigma 180 3.5, m.i. nog altijd de beste macrolens voor z'n geld.
                Er staat er trouwens één aan een zeer gunstige prijs in Aangeboden.

PS: ik heb beeldstabilisatie zelfs voor een 180mm nog niet echt gemist
                Last edited by palombian; 16 augustus 2013, 23:27.

Comment

De MPE-65 is de enige 'macro' lens.
                  Al de andere lenzen dienen ook als gewone lens. 100mm is perfect voor headshots.
                  Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

Comment

Ik gebruik de canon 100m macro 2.8 zonder L of IS en is vanaf statief een prima 1/1 macrolens. Daarnaast gebruik ik ze in studio of feestjes als portretlens, en ook daar heel scherp. (soms te scherp)
                    Canon EOS 5D MIV
                    https://www.flickr.com/photos/valloray/

Comment

Working...
                    X