Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MC SOLIGOR /3.8 f, 85-210 mm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• MC SOLIGOR /3.8 f, 85-210 mm

Enkele vraagjes omtrent dit oud objectief :

Hoe kan je herkennen of dit past op een Nikon Dx-camera (D 7000) ? (ik durf niet zomaar 'proberen' hem op de body te zetten)
    Kan dit zonder tussenstuk gebruikt worden ?
    Kan dit werken op een recent toestel ?

Misschien bestaat er een link naar een catalogus hiervan met details en codes.

Alvast dank ! Misschien zijn hier vertrouwelingen met dit stuk nostalgie.
    Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Re: MC SOLIGOR /3.8 f, 85-210 mm

Dat is een lenstype dat met diverse , in die tijd courante mounts geleverd kon worden, je moet dus gewoon kijken wat het is, vaak stond er iets op van for Nikon, for Pentax o.i.d.
    Mogelijk is het ook een T mount waar diverse mounts opgezet konden worden.
    Vergelijk de mount met een lens die je al hebt, weet je in ieder geval of het een Nikon F mount is of niet.
    Is het geen Nikon mount, zou ik verder geen investeringen doen.....
    Ik zou me over de optische kwaliteiten geen illusies maken, Soligor was een 'stickermerk" dat overal spul liet maken met kwaliteiten die afhingen van de prijs.
    Soligors met het predicaat "CD "kunnen heel goed zijn, maar de gewone zijn doorsnee voor die tijd en zeker geen juweeltjes.
    Last edited by Keeskanon; 23 maart 2013, 14:08.

Comment

Re: MC SOLIGOR /3.8 f, 85-210 mm

Probeer het eens eerst met een lensdop van een andere lens, kijk eens wat er op de lensdop van de Soligor staat op die Sigma en Tamron staat de vatting vermeld.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
      X