Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke prime?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: welke prime?

Werkt de AF goed en snel?
    Iets luidruchtiger kon ik al lezen, maar dat daar gelaten. Zolang de reactie maar snel genoeg gebeurd en vooral goed van scherpstelling.
    Want ben ik juist als ik denk dat de motorbediening moet gebeuren vanuit de body?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door justijn Bekijk bericht
      Werkt de AF goed en snel?
      Iets luidruchtiger kon ik al lezen, maar dat daar gelaten. Zolang de reactie maar snel genoeg gebeurd en vooral goed van scherpstelling.
      Want ben ik juist als ik denk dat de motorbediening moet gebeuren vanuit de body?
      Zo goed als ik mij kan herinneren werkte de AF wel degelijk snel op mijn analoge F5, AF-s objectieven zijn zeker niet altijd sneller
      dan AF van uit de body, zie maar naar een Nikon 50mm f1.4 de AF-s versie is hier duidelijk trager dan de AF-D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Zo goed als ik mij kan herinneren werkte de AF wel degelijk snel op mijn analoge F5, AF-s objectieven zijn zeker niet altijd sneller
        dan AF van uit de body, zie maar naar een Nikon 50mm f1.4 de AF-s versie is hier duidelijk trager dan de AF-D.
        Ik ken geen AF-D primes met trage AF.
        The Knight That Says Ni...kon

Comment

SVIS heeft meeste al heel helder verwoord. ;-)

Ik heb zelf een hele tijd geleden een D800 in samen werking met een 24-70 en 70-200 VR II mogen testen. Ik ken de 135 niet van Nikkor, maar vraag me af hoe de verhouding is tussen de 70-200 en de 135. Ben zelf een Canon gebruiker (5D III + 70-200L II). Deze maakte voor mij persoonlijk de Canon 135L overbodig.

Wellicht is een 70-200 het overwegen waard ? Ik ben toch wel onder de indruk van de prestaties van dit objectief. De nieuwe zooms van Nikkor en Canon zijn toch wel erg goed te noemen

Comment

Op statief zou ik al niet veel twijfelen. Het zou 'n 70-200 f 2.8 VR II worden.
            Maar zoals ik reeds aanhaalde zie ik mezelf geen halve dag met zo'n 1.5kg objectief rond de nek op straat rondlopen.
            Anderzijds lees ik bij het "google'n" steeds meer min-punten bij het gebruik van het 135mm f 2 op de digitale body's. En dan vooral op body's met flink wat pixels zoals de D800.
            Er wordt zelfs omschreven dat het objectief wel super is, maar destijds gemaakt voor de analoge toestellen. En wat tekort komt bij de digitale van vandaag....
            Althans, dat is wat ik lees. Zekerheid heb ik dus niet.
            Zijn er mensen die een 135mm f 2 DC objectief in hun bezit hebben EN ze op vandaag ook nog gebruiken op hun digitale body??
            Zo ja, wat is jullie besluit??

Comment

"hjanssen" En vanop welke afstand stond 'de stoel'?
              Ik schat een meter of 3.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Maar zoals ik reeds aanhaalde zie ik mezelf geen halve dag met zo'n 1.5kg objectief rond de nek op straat rondlopen.
                Anderzijds lees ik bij het "google'n" steeds meer min-punten bij het gebruik van het 135mm f 2 op de digitale body's. En dan vooral op body's met flink wat pixels zoals de D800.
                Er wordt zelfs omschreven dat het objectief wel super is, maar destijds gemaakt voor de analoge toestellen. En wat tekort komt bij de digitale van vandaag....
                Zijn er mensen die een 135mm f 2 DC objectief in hun bezit hebben EN ze op vandaag ook nog gebruiken op hun digitale body??
                mensen hebben nu eenmaal de neiging harder te klagen dan lofzangen af te steken. De 135 f/2 DC is een van de weinige lenzen die het in Photozone.de (een van de betere reviewsites) tot 4.5 sterren schoppen op optische kwaliteit. Je kan ook gewoon op de site van nikon zien dat ze

Dat verhaal over goed voor analoog, maar niet voor digitaal is slecht verpakte zever.

Comment

Waarom zou je alleen met een lens om je nek gaan rondlopen? Bij mij weegt de combinatie 2,5kg en daar loop ik gewoon een halve dag in 40gr met hoge vochtigheid rond, niet om me net(dat is niet doen), maar over mijn schouder met een BlackRapid.

Ik heb de mijne nu 1,5 jaar en gebruik hem regelmatig bij concerten en als ik zeer dunne dof wil en in mijn light weight kit: D700+24 2.8, 50 1.4, 85 1.8, 135 2 en een 2x converter dan past alles in klein tasje en van 24 tot 270mm.

Beter voorbeeld met de 105 micro
                  Last edited by hjanssen; 19 maart 2013, 17:17.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Dat heb ik nog niet gemerkt (85mm 1.8D vs 85 1.8G, heb persoonlijk nog de eerste). En ik denk dat je dat verschil enkel zal merken op een D4 of zo met een ultrasnelle focusmotor.

Comment

voor de d800. de 85mmm f/1.4 of de 135mm. 85mm is mijn favoriete lens. De schellen vallen van uw ogen met deze combi 85mm + d800. Voor straat voldoet jouw 24-70. de 135mm heb ik niet want denk dat hij te vergelijken is met mijn 70-200. Maar zal hem ooit wel kopen want ik lijd aan NAS.
                      My Website : http://www.ineedair.org
                      Music / Painting / Motion Graphics / Image
                      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Op ander fora kon ik uit reacties van een jaar terug, het gerucht lezen dat Nikon werkt aan een 135mm f 1.8 objectief met VR.
                        Heeft iemand een idee of ze uiteindelijk dit objectief op de markt gaan brengen? En zo ja, een idee binnen welke termijn?

Comment

Op ander fora kon ik uit reacties van een jaar terug, het gerucht lezen dat Nikon werkt aan een 135mm f 1.8 objectief met VR.
                          Heeft iemand een idee of ze uiteindelijk dit objectief op de markt gaan brengen? En zo ja, een idee binnen welke termijn?
                          Bereken eens hoe groot het frontelement van die lens zou zijn ...
                          Nee, het zal zeker en vast een f/2.0 blijven, waarschijnlijk wel met VR.
                          Eerst en vooral zijn er hierover nog geen geruchten, enkel dromen van mensen. VR is zeer realistisch, 1.8 helemaal niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                            Bereken eens hoe groot het frontelement van die lens zou zijn ...
                            een heel klein beetje groter 75 ipv 67 mm. zo groot dus als een 70-200 f/2.8.

Comment

de 135mm is m'n meest gebruikte objectief voor portretten op fullframe... hele fijne lens!

some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Wat slapeloze nachten. Geinformeerd, gewikt, gewogen, getest, ...
                                En vandaag is de spreekwoordelijke kogel door de kerk,, gekocht.
                                't Is dan toch de Nikon 85mm f 1.4G AF-S geworden.
                                Ik hoop voor jaren plezier....
                                Merci voor de reacties,,

Comment

Working...
                                X