Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

18 - 55 stuk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 18 - 55 stuk

    Heb helaas mijn camera laten vallen en de lens die erop staat is een beetje stuk. De autofocus werkt niet meer goed, deze hapert soms. Manueel kan ik hem nog wel gebruiken.

    Ik was best tevreden van die lens en zou hem gerust opnieuw kunnen kopen. Ik gebruikte deze lens vooral voor landschap en ook voor portretten. Heb ook nog een 55-200 die ik gebruik voor de kindjes te trekken als ik aan zee zit ofzo.

    Zijn er misschien ook andere en betere alternatieven. Moet niet perse Nikon zijn. Ik vind het wel belangrijk dat ze snel scherpstellen. Grotere diafragma waardes zouden ook leuk zijn maar die zijn meestal wel een stuk duurder.

    Iemand enige (betaalbare) opties?

    thnx

  • #2
    Re: 18 - 55 stuk

    wat mag het kosten..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 18 - 55 stuk

      17-50 (al dan niet met Vc) van tamron, 28-75 van tamron is ook een mogelijkheid, beide 2.8 opening

      bij nikon heb je ook een 17-55, 24-70 in 2.8 & ook een 24-120 f4

      prijzen ken ik niet vanbuiten, zeker niet van nikon maar zullen de hogere prijsklasses zijn
      tamron draait rond de 400 euro en indien de importeur 'de beuckelaer' is, kan je gratis genieten van 5 jaar garantie indien je je lens bij hen registreert door de nodige formulieren in te vullen, deze zitten bij in de doos normaal & de 'actie' staat ook op de doos vermeld
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: 18 - 55 stuk

        Vermits het de goedkoopste kitlens gaan de meeste lenzen min of meer beter zijn, naargelang de prijs uiteraard.
        Maar als je geen speciale ambities og wensen hebt en ook tevreden van die lens kan je eens op de tweedehandssite's zien.
        Ze bieden die lenzen bij bosjes aan en aan spotprijzen, zelfs de versies met VR zijn spotgoedkoop.
        Als je iets meer bereik wil kan je uitkijken naar een 18/105 ,optisch vergelijkbaar of misschien iets beter en je hebt een groter bereik, en die worden ook veel aangeboden aan lage prijzen.
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: 18 - 55 stuk

          Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
          Vermits het de goedkoopste kitlens gaan de meeste lenzen min of meer beter zijn, naargelang de prijs uiteraard.

          Dit is niet perse waar. Denk dat de kitlenzen van Nikon toch zwaar onderschat worden. 18-55 VR is echt een fantastische lens (op bouwkwaliteit na)
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: 18 - 55 stuk

            Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
            Dit is niet perse waar. Denk dat de kitlenzen van Nikon toch zwaar onderschat worden. 18-55 VR is echt een fantastische lens (op bouwkwaliteit na)
            De kitlensjes van Nikon worden idd dikwijls als rommel afgedaan, iets wat niet waar is....maar als je ze vergelijkt met een Tamron 17/50f2.8, Nikon 16/85 - 17/55f2.8, Sigma 17/70f4.0 -18/50f2.8 om er maar enkele te noemen ,dan komt de kitlens altijd op één of meer vlakken te kort.
            Dat kan I.Q zijn, maar evengoed enkel bouwkwaliteit of bereik.
            De Nikon 16/85 is bijv optisch beter, heeft een beter bereik én is beter gebouwd met een navenante prijs.

            Ik volg je als je zegt dat ze hun "brol" status niet verdienen maar ze fantastisch noemen is wat te veel van het goede. Fantastisch zijn bijv een Nikkor 24/70 , 70/200, en de Af-S primes.
            Uiteraard heeft dat zijn prijs maar je kan kwaliteit beoordelen en een verhouding prijs/kwaliteit geven, en in de verhouding prijs/kwaliteit is zo'n kitlens veel malen beter dan veel duurdere opties.
            D800 en een goed glasservies

            Comment


            • #7
              Re: 18 - 55 stuk

              Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
              De kitlensjes van Nikon worden idd dikwijls als rommel afgedaan, iets wat niet waar is....maar als je ze vergelijkt met een Tamron 17/50f2.8, Nikon 16/85 - 17/55f2.8, Sigma 17/70f4.0 -18/50f2.8 om er maar enkele te noemen ,dan komt de kitlens altijd op één of meer vlakken te kort.
              Dat kan I.Q zijn, maar evengoed enkel bouwkwaliteit of bereik.
              De Nikon 16/85 is bijv optisch beter, heeft een beter bereik én is beter gebouwd met een navenante prijs.

              Ik volg je als je zegt dat ze hun "brol" status niet verdienen maar ze fantastisch noemen is wat te veel van het goede. Fantastisch zijn bijv een Nikkor 24/70 , 70/200, en de Af-S primes.
              Uiteraard heeft dat zijn prijs maar je kan kwaliteit beoordelen en een verhouding prijs/kwaliteit geven, en in de verhouding prijs/kwaliteit is zo'n kitlens veel malen beter dan veel duurdere opties.
              Ik heb de Nikkor16-85 , sigma 18-50 en Tamron 17-50 gehad en die deden onder voor mijn 18-55 (of het moeten allemaal slechte exemplaren zijn geweest, maar dat betwijfel ik). Bouwkwaliteit is inderdaad een groot nadeel en het missen van lichtsterkte tov de sigma en tamron. Maar optisch wil ik die lensjes wel naast elkaar leggen en geef je garantie dat je niet kunt zien welke met wat is gemaakt. Primes en de zoomlenzen die jij opnoemt (en bijna 20x zo duur zijn) zijn natuurlijk een heel ander verhaal en staat hier ook los van.
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment


              • #8
                Re: 18 - 55 stuk

                Volgens mij wordt de Nikon 18-55 niet meer gemaakt.

                Ik kan hem althans niet meer vinden in de lijst van lenzen bij coolblue en konijnenberg. (Bij de andere heb ik nog niet gekeken.)

                Ik merkt trouwens dat de 18-105 nu meer en meer als de kitlens wordt aangeboden.
                Mvg,
                Rudy Mas
                Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                Comment


                • #9
                  Re: 18 - 55 stuk

                  Zou een lens met een vaste brandspuntsafstand ook kunnen? Heb dan toch nog mijn zoomlens.

                  Nikon AF-S 35mm f/1.8G DX, diafragma spreekt mij wel aan voor portretten, zou hij het ook nog doen voor landschappen (veel in beeld)? Zou het liefst bij Nikon blijven maar die zoomlenzen zijn helaas zo duur.

                  thnx

                  Comment


                  • #10
                    Re: 18 - 55 stuk

                    Oorspronkelijk geplaatst door playmaker Bekijk bericht
                    Zou een lens met een vaste brandspuntsafstand ook kunnen? Heb dan toch nog mijn zoomlens.

                    Nikon AF-S 35mm f/1.8G DX, diafragma spreekt mij wel aan voor portretten, zou hij het ook nog doen voor landschappen (veel in beeld)? Zou het liefst bij Nikon blijven maar die zoomlenzen zijn helaas zo duur.

                    thnx
                    Voor reportages en straatfotografie vind ik een vast brandpunt erg aangenaam, voor landschappen heb ik liever een zoom.
                    De tamron 17-50 non-VC is degelijk en betaalbaar, zeker tweedehands.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 18 - 55 stuk

                      Oorspronkelijk geplaatst door playmaker Bekijk bericht
                      Zou een lens met een vaste brandspuntsafstand ook kunnen? Heb dan toch nog mijn zoomlens.

                      Nikon AF-S 35mm f/1.8G DX, diafragma spreekt mij wel aan voor portretten, zou hij het ook nog doen voor landschappen (veel in beeld)? Zou het liefst bij Nikon blijven maar die zoomlenzen zijn helaas zo duur.

                      thnx
                      Koop een 35mm 1.8, en er gaat een wereld voor je open. Je neemt foto's die je voordien op geen enkele voor elkaar kreeg.
                      Maar... het is geen lens om portretten mee te schieten (dat is de 18-55 trouwens ook niet). Ook voor landschappen niet meteen ideaal, je mist dan de wide angle en wat zoom.

                      Waarom koop je niet opnieuw een 18-55, eventueel tweedehands? Dat is best wel een goede lens voor zijn prijs.
                      De 55-200 is tot op zekere hoogte ook bruikbaar voor portretten (mits voldoende licht).

                      Comment


                      • #12
                        Re: 18 - 55 stuk

                        Oorspronkelijk geplaatst door playmaker Bekijk bericht
                        Zou een lens met een vaste brandspuntsafstand ook kunnen? Heb dan toch nog mijn zoomlens.

                        Nikon AF-S 35mm f/1.8G DX, diafragma spreekt mij wel aan voor portretten, zou hij het ook nog doen voor landschappen (veel in beeld)? Zou het liefst bij Nikon blijven maar die zoomlenzen zijn helaas zo duur.

                        thnx
                        Ik weet niet of je mijn pb'tje gezien hebt, maar ik heb hier nog een 18-55 liggen die ik niet gebruik. Nog geen jaar oud. Moest je interesse hebben stuur je maar een prive berichtje.
                        Groetjes,
                        Dominic

                        Comment

                        Working...
                        X