Hallo,
Even vermelden welk fotogerief ik heb om de vraag wat te verduidelijken:
- Nikon D5100 + Nikon D60
- Nikon flits SB-600
Ik zou graag een objectief kopen die mijn 2 huidige objectieven combineert.
Ik heb nu de volgende objectieven:
- 18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S DX NIKKOR
- 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX NIKKOR
Daarnaast heb ik nog het volgende objectief: AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
Ik had in gedachten om het volgende objectief te kopen: AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6 G ED VR II of eventueel een Sigma objectief met al range 18-250 mm met beeldstabilisator.
Het Nikon objectief kost ongeveer 600 Euro bij Konijnenberg. Het Sigma objectief kost ongeveer 400 Euro.
Ik heb al veel berichten op internet gelezen en ik raak er maar niet uit. Koop ik nu best een Nikon objectief of is een Sigma objectief voldoende?
Ik weet dat ik beter verschillende objectieven voor deze range neem, maar het is eigenlijk om mee te nemen op vakantie, je sleurt namelijk al genoeg fotogerief mee op vakantie. Ik heb reeds gemerkt dat mijn 18-105 mm objectief onvoldoende is om kunnen mee te nemen op vakantie.
Kan iemand mij hier meer raad in geven?
Daarnaast ben ik aan het overwegen om een objectief met vast brandpuntsafstand te kopen. Ik heb gezien op de website van Nikon dat deze een groter diafragma hebben, maar ik zou graag raad hebben welk objectief ik heb beste aanschaf:
- 35 mm (wat dacht ik overeenkomt met ongeveer 50 mm fullframe)
- 50mm (wat dacht ik overeenkomt met 75 mm fullframe)
Welk vast brandpuntsafstand objectief raden jullie mij aan?
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met mijn 2 vragen.
Alvast bedankt,
xenium
Even vermelden welk fotogerief ik heb om de vraag wat te verduidelijken:
- Nikon D5100 + Nikon D60
- Nikon flits SB-600
Ik zou graag een objectief kopen die mijn 2 huidige objectieven combineert.
Ik heb nu de volgende objectieven:
- 18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S DX NIKKOR
- 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX NIKKOR
Daarnaast heb ik nog het volgende objectief: AF-S DX NIKKOR 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR
Ik had in gedachten om het volgende objectief te kopen: AF-S DX NIKKOR 18-200mm f/3.5-5.6 G ED VR II of eventueel een Sigma objectief met al range 18-250 mm met beeldstabilisator.
Het Nikon objectief kost ongeveer 600 Euro bij Konijnenberg. Het Sigma objectief kost ongeveer 400 Euro.
Ik heb al veel berichten op internet gelezen en ik raak er maar niet uit. Koop ik nu best een Nikon objectief of is een Sigma objectief voldoende?
Ik weet dat ik beter verschillende objectieven voor deze range neem, maar het is eigenlijk om mee te nemen op vakantie, je sleurt namelijk al genoeg fotogerief mee op vakantie. Ik heb reeds gemerkt dat mijn 18-105 mm objectief onvoldoende is om kunnen mee te nemen op vakantie.
Kan iemand mij hier meer raad in geven?
Daarnaast ben ik aan het overwegen om een objectief met vast brandpuntsafstand te kopen. Ik heb gezien op de website van Nikon dat deze een groter diafragma hebben, maar ik zou graag raad hebben welk objectief ik heb beste aanschaf:
- 35 mm (wat dacht ik overeenkomt met ongeveer 50 mm fullframe)
- 50mm (wat dacht ik overeenkomt met 75 mm fullframe)
Welk vast brandpuntsafstand objectief raden jullie mij aan?
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met mijn 2 vragen.
Alvast bedankt,
xenium
Comment