Hallo bd'ers! Ik ben al een tijdje op onderzoek gegaan onder de telelenzen, wat op dit moment mijn volgende aankoop gaat worden. Ik zou graag een goede zoom-telelens willen aanschaffen met het liefst minimaal 300mm bereik die ik ook mee kan nemen als ik een nieuwe Nikon Body ga kopen (ik fotografeer op dit moment met een D3200. Maar hopelijk kan ik over een paar jaar een semi-professioneel nikon body kopen). Denk dat mijn budget zal liggen tussen de 600-1000 euro. Denk dat het zowieso nog wel een half jaar zal duren voordat ik op een koop overga, maar wil toch een goede beslissing maken en geen spijt krijgen achteraf. Mijn eerste gedachte gaat uit naar een AF-S 70-300 f/4.5-5.6 van Nikon, maar zijn er ook nog betere/andere lenzen die misschien kwa diafragma nog beter zijn dan deze in een vergelijkbaar/iets hoger budget?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Sparen voor goede telelens, maar welke? (Nikon)
Collapse
X
-
-
Re: Sparen voor goede telelens, maar welke? (Nikon)
Een Tamron 70-300 USD VC een stuk goedkoper dan de Nikkor en ook heel erg goed. Ik ben er erg tevreden mee.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
-
Het hoeft niet goedkoper te zijn, het moet vooral goed zijn en daarvoor ben ik wel bereidt om te betalen. Wil gewoon inversteren in goede lenzen. Dat als ik een betere body koop, ik niet nog met goedkope lenzen hoef te fotograferen.I create, therefore I exist
D3200 - AF-S Nikkor 18-105mm 3.5-5.6, AF-S Nikkor 50mm 1.8, SB700
Comment
-
De Tamron is wel goedkoper, maar speelt in dezelfde klasse als de Nikkor. Wil je echt iets geweldig goeds zoek dan een Nikkor 70-200 2.8 VR tweede hands, die speelt in een heel andere divisie.Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...
Comment
-
2e hands Nikon 300 f/4 is een nog betere optie.
Comment
-
-
Ik ben deze ook tegengekomen. Maar dit is geen AF-S, zou deze dan niet werken op de D3200 met automatisch scherpstellen? http://www.saturn.nl/mcs/product/NIK..._code=51991431I create, therefore I exist
Comment
-
Sigma 70-200mm f 2,8 voor nikon of nikkor 70-200mm f 2,8 - 24- 120 mm f 4,5 ,120 -400 mm sigma voor nikon
zijn hier vindt ik toch wel een paar goede lenzen met een mooi bereik,natuurlijk zijn het niet de goedkoopste lenzen
mvg
ArdesignNikon D90 en Nikon D200 met flasch en natuurlijk paar lenskens en veel te zware rugzak .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door boerkejos Bekijk berichtNikon 70-200 F4 VR? Zeer goede en scherpe lens, ligt zeer goed in de hand en relatief compact.Nikon D810 - Nikon MB-D12 batterijgrip -28mm F 1.8 G - 50 mm F 1.8 G - 85mm F 1.8 G -16-35 F4 -24-120mm f/4G VR -70-200 F4 - 28-300mm VR - SB700
Nikon V1-FT1 10-30 en 30-100
Comment
-
ShinLi vraagt minimaal 300mm, en 70-200 is geen 300
Ik zou gaan voor een 70-300vr/vc. De nikon te krijgen rond de 350 EUR 2de hands. Dat is zeker geen slechte lens, en die kan je met weinig verlies doorverkopen als je later veel euro's wilt uitgeven voor een superlens.
Wil je nog meer, dan een sigma 120-400 OS.Nikon shooter - Samyang fan
Comment
-
-
Verschil tussen 200 en 300 mm is nu niet zo enorm he...
En hij kan tussen de 70-200 F4 nog steeds een 1.4x TC zetten.
Ik heb trouwens ergens een vergelijking gezien tusen de 70-200 F4 + 1.4 TC tov de nikor 70-300 VR... is zien dat ik die ergens kan terugvinden...
Comment
-
Ik ben een zij hoor
En 300mm zou mooi zijn, maar is niet een must als ik voor hetzelfde geld een betere kwaliteit lens kan kopen. Maar ik heb bij mijn D70 ook een 70-300 gehad en vind het bereik toch wel erg fijn (heb de lens nu nog maar hij is kapot, en kan zowieso op mijn D3200 alleen maar manueel gebruikt worden met scherpstellen).
Ik wel graag een zoomlens, en niet een prime telelens. Mijn huidige standaard lens is een 18-105 maar die wil ik in de loop van tijd wel vervangen door een andere lens omdat ik het kwa scherpte toch niet goed genoeg vind. Ik heb dan liever een 18-70 lens, en een tele-zoom die daarop aansluit. Maar dat is allemaal toekomst muziek hehe.
Dankjewel voor alle suggesties tot zover, kan ik zeker wat mee. En de link naar die vergelijking zou erg fijn zijn boerkejos ^^.I create, therefore I exist
Comment
-
De 70-300vr is een nieuwere versie die wel een autofocusmotor heeft, en vr. Ze is ook scherper dan de oude 70-300.
Een 70-200/f4 zal zeker een goede aankoop zijn, maar met een tc kom je zeker buiten budget uit. Je kan die natuurlijk wel later aanschaffen.Nikon shooter - Samyang fan
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ShinLi Bekijk berichtIemand verder nog suggesties?
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
Comment