Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectief voor portret foto's en communiefoto's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• objectief voor portret foto's en communiefoto's

Ik zoek een goeie lens voor portret foto's en communiefoto's ik heb een canon 60d en een 50mm f1.8, een canon 24-105 f4 L is usm.
    ik heb een paar dingen op forums gelezen onder andere de canon 85 f1.8 en de 17-55 f2.8.
    welke rade jullie me aan? mijn budget is rond de 1000 euro.

bedankt alvast
    Last edited by Angres; 21 februari 2013, 16:15.

Re: objectief voor portret foto's en communiefoto's

ik veronderstel dat je een 24-105 bedoelt, en dan heb je toch twee goede lenzen voor het doel dat je aanhaalt. Het enige dat je wat mist is groothoek.
    Ik denk niet dat je betere foto's gaat maken met de lenzen die je aanhaalt, je krijgt ofwel groothoek (17/55) en of je dat nodig hebt moet je zelf zien.
    Toen ik een crop had gebruikte ik een 24/70, ik ben geen echte groothoek gebruiker. Af en toe kan je niet zonder maar daar had ik een goedkope 15/30 van Sigma voor
    Of je krijgt de mogelijkheid om met een zeer kleine dof te werken met de 85mm, als dat niet je bedoeling is kan je hetzelfde doen met de 24/105.
    Velen hier gebruiken op een crop de 50mm voor portretjes
    D800 en een goed glasservies

Comment

Als portretlens wordt hier op een crop een 50mm 1.4 en een 85mm 1.4 gebruikt omwille van het zeer mooi bokeh. (wazige achtergrond)
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ik zou gewoon gaan voor die 85 1.8. Een fantastische lens en uitstekend voor
        uw doeleinden. De rest van het geld zou ik in mijn zak houden.

Comment

ok dan ga ik eens kijken voor de 85 1.8
          bedankt

Comment

Gisteren ook nog eens de Nikon 70-200 2.8 VR boven gehaald om mijn kleindochtertje te fotograferen. Ook een top portretlens. Je moet hiermee je model niet zo van nabij benaderen. Foto's daardoor ook veel natuurlijker. En je kan zelf ook meer ontspannen werken.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

ik heb eens gelezen in een artikeltje op de Canon site dat zij zelf de 135mm f/2 L hun best geslaagde lens vinden voor portretten. Binnen je budget en zeker het verder bekijken waard.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Waar zou je deze lens willen gebruiken? Alleen buiten of ook in een kleinere studio ofzo?
                Voor portret heb ik altijd weten zeggen dat 85mm tot 105mm op full-frame de meest gebruikte brandpunten zijn voor portret (hoofd en schouders)
                Aangezien je met de cropfactor zit van jou toestel zit je met je 50mm op "75mm" en wordt een 85mm op jou toestel een "127,5mm" qua beeldhoek.
                Dit is al vrij lang zeker als je ook binnen foto's wilt nemen.
                Ik heb ook al geregeld gelezen dat om met een crop-camera bij die 85mm te komen dat een 60mm f2.8 macro ook wel een mogelijkheid zou zijn. omdat je ook meestal met diafragma rond f:8 zit.
                Maar als het vooral buiten is niet twijfelen en een 85mm kopen.
                Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

je hebt goede spullen.
                  lekker het geld in je zak houden.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

rond de 1000 euro heb je een mooi aanbod aan portretlenzen, persoonlijk gebruikte ik voor communikantjes altijd de 70-200L 2.8, gewoon zonder IS, zowel in de studio als buiten een perfecte portretlens, ook de 100L macrolens een tijdje daarvoor gebuikt, ook niet te versmaden als portretlens.

verder ideale portretlenzen :

85 1.8
                    100 2.0
                    100L 2.8 macrolens
                    135L 2.0
                    70-200L 2.8
                    70-200L F4 IS (goed te gebruiken, retescherp, ook al is deze slechts 4.0, door de langerij brandpunt prime te gebruiken om achtergronden mee te vervagen)

en natuurlijk de 24-105 die je al hebt, al geeft deze een ietwat slordige bokuh.

maar mijn absolute favouriet tijdens communiee's was de 70-200L 2.8, gewoon even opletten dat je beetje hoog (lees snel) in je sluitertijden blijft dan mis je de IS niet.
                    Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Op crop (Nikon D300)

Nikon 85mm 1.4

Nikon 50mm 1.4

Nikon 70-200mm 2.8 VR
                      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
                        Waar zou je deze lens willen gebruiken? Alleen buiten of ook in een kleinere studio ofzo?
                        Voor portret heb ik altijd weten zeggen dat 85mm tot 105mm op full-frame de meest gebruikte brandpunten zijn voor portret (hoofd en schouders)
                        Aangezien je met de cropfactor zit van jou toestel zit je met je 50mm op "75mm" en wordt een 85mm op jou toestel een "127,5mm" qua beeldhoek.
                        Dit is al vrij lang zeker als je ook binnen foto's wilt nemen.
                        Ik heb ook al geregeld gelezen dat om met een crop-camera bij die 85mm te komen dat een 60mm f2.8 macro ook wel een mogelijkheid zou zijn. omdat je ook meestal met diafragma rond f:8 zit.
                        Maar als het vooral buiten is niet twijfelen en een 85mm kopen.
                        Een Canon 60D heeft een cropfactor van 1.6, dus 50mm wordt 80mm en 85mm wordt 136mm qua beeldhoek. Verder heb ik altijd gehoord dat 85 à 135mm ideaal is voor portretten op een fullframe.
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

Comment

Alles behalve een macro objectief is bruikbaar. Bij voorkeur boven de 50 mm. Alles hangt ervan af hoeveel ruimte je hebt. Ik gebruik dan weer een 70-200 F4 L voor portret op een crop camera (550D). Soms is deze te lang.
                          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                          flickr

Comment

totale onzin, ik heb een 100L macro objectief gehad van Canon en nog nooit zo een mooi objectief gehad voor portretten, dus weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt ?
                            Mijn beste Foto moek nog trekke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Closupshooter Bekijk bericht
                              totale onzin, ik heb een 100L macro objectief gehad van Canon en nog nooit zo een mooi objectief gehad voor portretten, dus weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt ?
                              Een macro is wel een fameuze poriënvreter, en dat heeft niet iedereen zo graag. Heb ik ook nog gedaan met mijn Nikon 105 en vond ik dus iets overdreven op gezichten.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X