Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

indoor jumping en dressuur: lens gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: indoor jumping en dressuur: lens gezocht

Tamron 70-200 2.8 VC is naar het schijnt bijna zo goed als de Canon en Nikon varianten, dus zeker beter dan de Sigma. En een Tele zonder IS/VR/VC/OS is niet makkelijk te hanteren in moeilijke lichtsituaties (ik veronderstel dat je deze ook zal gebruiken voor andere dingen behalve paarden ).

Comment

Welja, euuh.... badminton. Ook niet meteen een stilleven, hé

Comment

Als je onderwerp niet statisch blijft staan zal de IS/VR/VC/OS u niet veel verder helpen .

Sport zoals paardensport of badminton zijn sporten met veel beweging en kunt ge beter fotograferen zonder IS , maar natuurlijk is de IS super in andere omstandigheden .
        Blue Thunder , laat u in de winkel niks wijsmaken ivm lenzen , ik ga ze niet allemaal over dezelfde kam scheren hoor maar meestal staat daar in de winkel een verkoper die zelf nog nooit met de verschillende lenzen gewerkt heeft , en u proberen te verkopen waar de grootste winstmarge opzit
        Nogmaals een goeie raad , kijk nu niet op die euros verschil daar heb je later spijt van , ga gewoon voor de 70-200 van Canon .
        En vergeet niet een body zijn waarde zakt elke dag als sneeuw voor de zon , maar goed glas behoud redelijk zijn waarde .

Grts Rudi

Comment

Ik kijk inderdaad niet naar een € verschil. Maar 1100€ daareentegen

Het staat eigenlijk wel voor 90% vast dat het de canon zonder IS zal worden. Mocht ik ooit dingen gaan doen waar wél IS voor "nodig" is, kan ik nog altijd uitkijken naar een lens die voor dat doel het meest geschikt is. Er bestaat ook nog zoiets als een statief, hé. Minder handig misschien maar ook veel goedkoper.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Thunder Bekijk bericht
            Er bestaat ook nog zoiets als een statief, hé. Minder handig misschien maar ook veel goedkoper.
            ik gebruik ook al een tijdje externe stabilisatie (eenbeenstatief). Met een beetje oefening wordt je daar wel handig in.
            The Knight That Says Ni...kon

Comment

Working...
            X