Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

water of ... onder lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• water of ... onder lens

Hallo,

vorige week ben ik na de bergen geweest om foto's te maken van snowboarders.
    Nu ik thuis kwam en beetje verveelde en de lenzen poetsen ontdekte ik op mijn fisheye lens kras.
    nu van dichterbij bekeken zit er pressies vocht ( denk ik) of iets zilvers tegen de zwarte binnen kant.
    Heb nu een paar test shots genomen en blijkt dat er niet echt iets op de foto s te zien is maar baat mij wel beetje zorgen omdat ik lens vorige week 2de hands heb gekocht. Alles heb ik daar tegoei geïnspecteerd en zat toen er noch niet op en door de week ben ik praktisch zeker dat het er ook niet op zat. Heb wel foto's gemaakt bij -20 tot -25 . Maar condens komt wel vaker voor omdat ik ook indoor veel snowboard foto's maak. Maar dit heb ik nog nooit gezien. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn of en wat ik er aan kan doen om het weg te krijgen

mvg

[IMG]URL=http://imageshack.us/photo/my-images/837/dsc5818e.jpg/][/URL] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

Re: water of ... onder lens

als je denkt dat het vocht is zou ik de lens in de buurt van een verwarming wat nachtjes laten slapen. Om te kijken of het impact heeft op het beeld kan je best testen met een heel kleindifragma, een hoog getal dus.
    Een kras op de lens is zelden te zien de foto's
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Heb de lens nog eens van heel dichtbij bekeken en het het is iets zilvers dat juist aan de zijkant van het glas uitkomt op het zwarte opervlakte.
      Denk dat ik beter de lens eens binnen breng
      [IMG] Uploaded with ImageShack.us[/IMG]

Comment

Is het nu onder het voorste glaselement?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
          Is het nu onder het voorste glaselement?
          het is inderdaad onder het eerste glas element en juist lang het 2de

Comment

Inderdaad beter dat je hem binnendoet dan .

Comment

Na winkel gegaan binnen brengen 50 euro voor offerte en ze denken / hopen enkel dichting defect is door de kou. Erger geval is dat er van binnen iets is is gebroken maar ja hopen op beste

Comment

Working...
              X