Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginneling info lens ter aanvulling van 18-55mm voor op canon 1100 D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beginneling info lens ter aanvulling van 18-55mm voor op canon 1100 D

Hallo,
    als beginneling met maar net een eerste spiegelreflex canon 1100 d heb ik nog super veel vragen maar ik begin met deze (dus sorry als ik hier fouten schrijf)
    We hebben de canon 1100 deze week gekocht en er zat een kitlens bij 18-55mm zonder stabilisator (dit heb ik achteraf maar gezien en geleerd wat dit is die stabilisator). Nu hebben we ondervonden dat die kitlens toch niet voldoende is. We trekken vooral familiefoto's van de kinderen, spelende foto's, vakanties en soms eens een landschap en eens een close up van gezichten enzo totaal niet proffesioneel dus.
    Welke lens zou ik nu best aanschaffen zodat ik beter kan inzoomen op bev foto's van de kinderen in de zee of in de tuin van een afstand.
    En dat ik ook eens een landschap kan trekken. Ook foto's s avonds vind ik belangrijk.
    Heb zowat zitten lezen over IS en kwam ook die usm tegen bij sommige canon lenzen. Waar kijk ik nu best naar sommige lenzen hebben die IS maar geen usm en omgekeerd. Ook de grootte van de lens vraag ik me af neem ik tot 200 mm,250 of 300 of is dit al echt veel te groot voor de dingen die ik wil doen?
    En dan nog nemen we een canon of een tamron. Budget speelt weldegelijk een rol maar ik wil geen "brol" kopen dan spaar ik liever iets langer.
    En is er een verschil tussen EF-s lenzen en EF lenzen in mijn situatie? En neem ik best een bereik startende vanaf 18 of vanaf 55 (aangezien ik die standaardkit lens 18-55 al heb). en koop ik ook best een uv filter of is dit overbodig?
    Deze lenzen heb ik al bekeken:
    canon 55-200 mm F/4.5-5.6 ii usm
    canon EFs 55-250 mm F/4-5.6 IS ii
    Tamron 70-300 mm F /4.0-5.6 DI LD canon
    Canon Ef 75-300 mmF/4.0-5.6 iii
    Canon Ef 75-300 mm 4-5.6 iii usm
    wie kan me een beetje wegwijs maken?
    Alvast bedankt
    Groetjes
    Tamara
    canon 1100 D canon 18-55 mm 3.5-5.6 en canon 55-250 mm 4-5.6 IS

Re: beginneling info lens ter aanvulling van 18-55mm voor op canon 1100 D

Met een 55-250 kun je niet echt verkeerd doen. Is prijs/kwaliteit nog steeds een van de betere objectieven. En vult perfect je kitlens aan. Met tijd en boterhammen kun je die kitlens dan vervangen door een tamron 17-50 f/2.8 en dan heb je een goede set van 17 naar 250 mm voor een doenbare prijs.
    Een 55-250 stond hier gisteren in 'aangeboden'. Kun je echt niet voor sukkelen.

Qua UV-filter: sommige zijn ervoor, anderen niet... Aangezien een zonnekap niet standaard is bij een 55-250 misschie toch aan te raden om je lens te beschermen!
    Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

Comment

Als je vooral familiefoto's maakt kan je de vraag stellen of je me 2 lensen wil rondsleuren. Je kan een lens bijkopen of een lens uitzoeken van het soort 18-200 of zo. Daarmee kan je op stap zonder te wisselen en je hebt in een keer alles wat je wil bij de hand.
      En vooral, kijk eerst goed rond voor je het geld laat rollen.
      http://www.flickr.com/photos/rikske1206

Comment

voor je landschappen en dergelijke is je 18-55 geschikt. als je foto's wil maken van de kinderen, snel bewegend onderwerp. zou ik een lens met usm(snelle scherpstel moter) verkiezen boven een lens met stabilisatie. een combo van is & usm is nog beter maar geen idee of dat bestaat bij dit soort lenzen. ( toch wel http://www.fotokonijnenberg.be/produ...56-is-usm.html of http://www.fotokonijnenberg.be/produ...usd-canon.html ) geen idee wat u budget is. ik verkies in de meeste situaties een zonnekap boven een uv filter. is niet standaard erbij maar dit doet meer voor je foto's dan een filter.
        Last edited by unalom; 13 februari 2013, 10:08. Reden: nog een link
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

alvast bedankt voor de vele info hier, zal nog even uitkijken en nog wat oefenen met mijn gloednieuwe camera en dan beslissen wat ik ga nemen, ga zeker naar een winkel gaan waar ik ze ook eens kan uittesten want in die grote winkels vermoed ik dat je ze niet kan uittesten dus zal naar een fotograaf gaan denk ik.
          1 ding is zeker ik heb hem nog geen week en het is al echt een verslaving, ik trok al heel graag foto's maar nu is het toch wel een groot verschil die mooie foto's te zien en dan heb ik nog maar een beginnerscameratje met waarschijnlijk nog niet een grote kwaliteit maar het verschil met een compacte is al enorm met die 18-55 lens!
          canon 1100 D canon 18-55 mm 3.5-5.6 en canon 55-250 mm 4-5.6 IS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tamarava Bekijk bericht
            alvast bedankt voor de vele info hier, zal nog even uitkijken en nog wat oefenen met mijn gloednieuwe camera en dan beslissen wat ik ga nemen, ga zeker naar een winkel gaan waar ik ze ook eens kan uittesten want in die grote winkels vermoed ik dat je ze niet kan uittesten dus zal naar een fotograaf gaan denk ik.
            1 ding is zeker ik heb hem nog geen week en het is al echt een verslaving, ik trok al heel graag foto's maar nu is het toch wel een groot verschil die mooie foto's te zien en dan heb ik nog maar een beginnerscameratje met waarschijnlijk nog niet een grote kwaliteit maar het verschil met een compacte is al enorm met die 18-55 lens!
            No comment
            groeten
            Paul
            Last edited by paulmedusa; 14 februari 2013, 11:38.

Comment

Working...
            X