Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goede zoomlens voor nex5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Goede zoomlens voor nex5

Hallo,

Ik ben sinds kort op zoek naar een lens voor mijn nex.
    Momenteel gebruik ik de bijgeleverde 55mm en de fotos zijn subliem, zelfs in wat donkere ruimtes zijn de foto's nog zeer goed.
    Mijn probleem ligt bij het inzoomen, mijn zoontje speelt voetbal en daar heb ik al een probleem.
    Ik heb war gegoogled en voor huis en tuin kiekjes vind ik 900 euro voor een lens (te) veel geld.

Is er een goedkoper alternatief.

Bedoeling is deze mee te nemen op reis en om een mooie foto van de andere kant van het zwembad te maken.

Mvg

Re: Goede zoo'lens voor nex5

Ik zou ook nog een zoomlens willen bijkopen voor mijn nex 5... Iemand een voorstel?

Comment

Re: Goede zoo'lens voor nex5

Dit is mss een mogelijkheid. Mooie aanvulling op de 55mm en met 370euro betaalbaar maar lens wisselen moet je er dan wel bijnemen. Zelf wel geen ervaring mee...
      http://www.digicamshop.be/product/15...5-6-3-oss.html
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

Comment

Hallo,

Er is ook de Tamron 18-200mm ...

Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Re: Goede zoomlens voor nex5

Wie echt een ernstige zoom wil hebben op een nex - heeft de Sel 55-210 (da's de betaalbaarste optie voor u) - of de 18-200 zoals Jaja al aanhaalt, zowel van Sony als Tamron, de Tamron is iets goedkoper (volgens tweakers rond de 575€) en maar een haartje minder dan de SEL18-200.
          Manueel met tal van convertoren kan nog meer - maar voor sport, betwijfel ik of dat zo'n goed idee zal zijn.
          Met de LA-EA1 en de betere LA-EA2 kan u de sony lenzen gaan gebruiken - maar vooral de LA-EA1 zal traag focussen - ik heb er een, dus ik weet waarover ik spreek. De LA-EA2 is niet goedkoop, 300€ voor een converter - die wel AF toelaat, dat doe je niet voor een veredelde kitlens - dan heb je duur glas dat je ook op de nex wil gebruiken.

Comment

daar zijn momenteel 4 versies van de 18-200 op de markt
            -de heel dure maar compacte sony power-zoom (PZ), ook zeer (of vooral) geschikt voor video.
            -de dure sony 18-200, ook gericht op video. (kitlens bij NEX camcorders toestellen)
            -de goedkopere en meer compacte sony light versie (LE), vooral gericht op foto.
            -zelfde lens als vorige maar in tamron kleedje.

mooi aansluitend op de 18-55 is de 55-200mm en deze is vrij aantrekkelijk van prijs
            de 18-50 powerzoom, is zeer compact, ook geschikt voor video door powerzoom functie.

voor breedhoek heb je de 10-18mm zoom
            Last edited by puerte; 16 februari 2013, 10:22.

Comment

Ik heb de 18-200 van Sony, de eerste die er uit kwam, en dat is een zeer goede lens, die hoeft geen 900 euro te kosten!
              Met wat zoeken kan je die tweedehands vinden. De lens is stevig en redelijk compact op 18mm, voor mij dus best doenbaar
              zeker als je gaat vergelijken met wat ik vroeger aan gewicht meezeulde met de reflex. De lichtsterkte is wat minder OK, maar
              als je weet dat je perfect met de NEX op 1600 ISO kan fotograferen is dat niet meer zo erg hé.

Rekening houdende met de cropfactor heb je wel een 300 mm, en dan is F 6.3 nog aanvaardbaar .

MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Hallo,

Ik heb de NEX-7 en nu ook de NEX-VG20 (met NEX-16MP sensor) videocamera van Sony.
                Ik dacht eerst de NEX-lenzen gemeenschappelijk te gaan gebruiken - maar dan was dat de hele tijd verwisselen tussen NEX-7 en videocamera. Niet zo leuk dus

Ik had de Sony 18-200 (versie 1) en de PZ-versie was voor mij overkill voor de op de videocamera (en ik ben niet echt een zoomliefhebber).
                Dus heb ik de Tamron 18-200 bijgekocht.

Beide lenzen heb ik uitgebreid getest zowel op de NEX-7 als op de NEX-VG20.

De beeldkwaliteit van beide lenzen is vergelijkbaar (ietsje beter bij de Sony, maar iets warmere kleuren bij de Tamron).
                Bij het autofocussen is er wel een verschil: de Sony focust iets beter bij weinig licht en is ook ietsje sneller in het focussen.
                Daarom heb ik de Sony op de NEX-VG20 geplaatst (video, waar een snelle autofocus belangrijk is) en de Tamron op de NEX-7.

Dat het geen zeer lichtsterke lenzen zijn maakt in feite niet zoveel uit, want zoals Digipics357 aanhaalde, je kan nog makkelijk tot ISO1600 werken.
                In praktijk is het prijsverschil tussen de Sony en de Tamron ongeveer € 200,00 - en het is aan jou om te bekijken of het prijsverschil ook het kwaliteitsverschil rechtvaardigt.

En, toch niet onbelangrijk in vergelijking met de 55-210mm: je hebt slechts 1 lens, dus geen extra gesleur of gewissel onderweg ...
                De 18-55mm heb ik verkocht (ondanks het feit dat het een goede en compacte lens was).
                Ik heb nu ook nog de 16mm f2.8 pancake + de UWA adapter die er een 12mm van maakt .... Heerlijk - en die gebruik is dus zowel op de NEX-7 als op de NEX-VG20 videocamera ...

Jaja
                Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Comment

Goh, veel Chinees voor mij mannen, de sel 18/200 heb ik gezien aan +800, heb ik er niet voor over, de le versie was iets beterkoop en de tamron zou qua uiterlijk gelijk zijn maar de rest?
                  En een adapter van 300 euro voor 1 extra lens te kopen vind ik ook gek.

Dure lenzen voor die NEx, toch een groot minpunt vind ik.

Mvg

Comment

Tja, als je kwaliteit wil hé ...
                    Dan misschien eter eens kijken voor een tweedehands lens. Risico is niet zo groot en je kan ze gemakkelijk testen.
                    Maar als je voetbal en de andere kant van het zwembad wil, dan zal je toch zeker 200mm moeten hebben.

Jaja

Oorspronkelijk geplaatst door Nico's Bekijk bericht
                    Dure lenzen voor die NEx, toch een groot minpunt vind ik.

Mvg

Comment

Effe gegoogled, eigenlijk niet ene tweedehands gevonden , wel massa's 18-50

Comment

Working...
                      X