Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Re: Vraagje aan de PRIME gebruikers, "welke is je favoriete objectief" en waarom ?
Ben redelijk nieuw in de fotografiewereld.
Bezit een Nikon D90 met de 18-105 lens.
Graag had ik me een prime lens aangaschaft. Ik twijfel echter tussen de 50mm 1.8 en de 35mm 1.8.
Welke van beiden kunnen jullie me aanraden?
Doel is hoofdzakelijk straatfotografie, landschap, natuur.
Graag had ik me een prime lens aangaschaft. Ik twijfel echter tussen de 50mm 1.8 en de 35mm 1.8.
Zelf zou ik ten alle tijde voor de 35 mm lens gaan. Legendarisch voor
straatfotografie, maar tevens erg goed voor natuur en landschappen.
Zonder enige twijfel 35mm, heel leuke lens voor geen geld.
Re: Vraagje aan de PRIME gebruikers, "welke is je favoriete objectief" en waarom ?
Alhankelijk van de toepassing :
Landschap : Zeiss 21F2.8 Distagon
Alround wandellens : Canon 35F1.4L
Portret : Canon 85F1.2L
Sport : Canon 300F2.8L IS
Vogeltjes : Canon 500F4L IS
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Alhankelijk van de toepassing :
Landschap : Zeiss 21F2.8 Distagon
Alround wandellens : Canon 35F1.4L
Portret : Canon 85F1.2L
Sport : Canon 300F2.8L IS
Vogeltjes : Canon 500F4L IS
ik gebruik het liefst mijn 28mm AI 2.8 , omdat het zo veelzijdig is je kan redelijke breedhoekfoto,s nemen , maar ook van heel dicht zonder vertekening , lichte macro, en het is ongeloofelijk scherp
Ik bezit de 35mm, de 50mm en de 85mm.
Meest gebruikt is zeker de 85mm, waarom: omdat ik graag close-up shots maak en omdat op 1.8 zowieso weinig scherptediepte overblijft, dus dan beter een iets langere lens (dit is mijn persoonlijke mening hé)
Voor all-round als het licht minder wordt, is de 35mm ook prachtig.
De 50mm gebruik ik weinig.
Dit alles op crop-camera.
Comment