Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

extra telezoom of extender

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• extra telezoom of extender

Ik wou graag jullie advies eens horen. Ik heb van mijn ouders de nieuwe nikon 70-200 F4 VR lens gekregen waar ik heel trots op ben. (gebruik hem op een D700)
    Deze zomer ga ik een reisje maken en zou graa giets meer dan 200 mm uitkomen..nl 300.
    Wat zou nu de beste keuze zijn? Het kopen van een tamron 70-300 VC (die ik al eens heb mogen lenen en mooi was), of het kopen van een 1.4x tele adapter van kenko en op mijn 70-200 F4 zetten?
    Ik wil graag mooie scherpe dieren fotograferen. Een duurdere of langere oplossing kost spijtig genoeg een beetje veel.
    alvast bedankt

Re: extra telezoom of extender

Niet slecht, een 70-200 f/4 VR krijgen... Ik heb de indruk dat een 1.4 teleconverter op deze lens zetten ongeveer dezelfde beeldkwaliteit, zo niet beter, zal opleveren als een Tamron 70-300 VC. Je maximale diafragma op 300/280mm is ook hetzelfde, f/5.6. Ik zou dus eerder een teleconverter kopen dan een 70-300. Wat meer de moeite zou zijn, is bvb een Nikon 300mm f/4, maar dat is natuurlijk een ander prijskaartje dan een teleconverter of een 70-300.
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Op een D700 zal de 70-200 f4 perfecte resultaten geven, ook met extender. Ik zou wel de originele van Nikon nemen, iedere versie vanaf die oudste AFI is denk ik mechanisch beter en optisch minimaal gelijkwaardig aan een Kenko. Er worden regelmatig gebruikte aangeboden en daar kan weinig mee mis zijn.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door V_ke Bekijk bericht
        Ik wil graag mooie scherpe dieren fotograferen.
        Scherpe dieren? Zoals daar zijn egels , stekelvarkens dan wel dito baarsjes of schorpieoenen ? Die converter kan zeker maar dan wel die van Nikon . Vind wel dat je wat ondankbaar klinkt , probeer het eers eens met de lens die je gekregen hebt.

Comment

Ik zou gaan voor de Nikon TC1,4E II, ik zelf werk daar ook mee op mijn 70-200mm F/2.8 VRII op een D700.
          Ik denk dat je nog beter kwaliteit zult behalen, dan met die Tamron

Mvg
          Luc
          I try to do always my best.
          http://fotografieluc.jimdo.com/

Comment

Heb zelf een 70-300 vr van Nikon gehad en toen ik de 70-200 2.8 VR2 gekocht heb, stond ik voor ongeveer hetzelfde dilemma.
            Met de 1.4 extender van Nikon krijg je veel betere resultaten dan met welke 70-300 dan ook. Het enige nadeel is, is dat de combi een stuk zwaarder is dan welke 70-300 dan ook. Voordeel: Scherper en lichtsterker.

Mijn advies: Zeker voor een 1,4 extender gaan!
            2x Nikon D3 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ruudbaers Bekijk bericht
              Scherpe dieren? Zoals daar zijn egels , stekelvarkens dan wel dito baarsjes of schorpieoenen ? Die converter kan zeker maar dan wel die van Nikon . Vind wel dat je wat ondankbaar klinkt , probeer het eers eens met de lens die je gekregen hebt.
              Ik denk dat de ts dit wel al geprobeerd heeft hé... En het zijn foto's van dieren; wat voor een belachelijke reacties zetten sommigen hier neer, iedereen schrijft wel enkele fouten, je weet wat ze bedoelen! Neut daar niet over.

Comment

Working...
              X