Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 18-55mm (2 versies)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 18-55mm (2 versies)

Hallo,

Omdat mijn canon 18-55mm lens de geest heeft gegeven had ik graag een nieuwe gekocht.
    Via digicamshop heb ik mij al reeds enkele zaken aagekocht en nooit heb ik achteraf problemen gehad.
    Nu wil ik dus de graag de canon 18-55mm bestellen, alleen staan er 2 modellen te koop. Eentje voor EUR99 ( CANON EF-S 18-55MM F3.5-5.6 IS II) en een andere voor EUR109.(CANON EF-S 18-55MM F3.5-5.6 IS)

Kan iemand mij het verschil uitleggen?
    Dank!

Jan

Re: Canon 18-55mm (2 versies)

Blijkbaar niemand die wil reageren.

Het gaat om een recentere versie 2 (II) tegenover versie 1 (zonder I). Omdat de nieuwe versie ook nog eens goedkoper is, moet je niet twijfelen.
    Bij fotokonijnenberg staat dezelfde lens voor 75 euro. En tweedehands vind je ze waarschijnlijk voor minder dan 50 euro.
    In het geval je het niet weet: Bulk = uit bundel met camera (kit) genomen en dus niet in originele verpakking.
    Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

Oooow ok! Zo zit dat ;-) bedankt, nu kan ik bestellen!
      Nu weet ik ook weer wat bulk is...
      Super bedankt!

Gr
      J

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alca535 Bekijk bericht
        Blijkbaar niemand die wil reageren....
        Niet WILLEN reageren is niet noodzakelijk de reden hoor.
        Ik had nl eerst niet goed gelezen en wel gereageerd (ik dacht dat de ene met en de andere zonder "IS" was), maar bij nader inzien mijn antwoord verwijderd, omdat het in beide gevallen om een IS objectief ging.
        TS moest gewoon wachten tot er iemand passeerde die wel het juiste antwoord kende, zoals jij.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Een topic waar 11u later nog niet op is gereageerd is op dit forum zeer uitzonderlijk.
          'willen' was niet de juiste woordkeuze. Er zijn heel veel leden die met plezier helpen.
          Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

Ik heb gereageerd, maar wel hier : http://forum.belgiumdigital.com/f6/c...ml#post3789640
            Blijkbaar werd deze vraag minstens 2 maal gepost.
            Fotografie is leren kijken.
            http://johanluyckx.weebly.com

Comment

Moderator Note: Goed opgemerkt en een voorbeeld van niet-toegelaten crossposting. Het heeft geen zin de twee topics samen te voegen, dus de andere wordt afgesloten.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.3.1)

Comment

Ik heb het al eerder gedaan , maar vat het voor nieuwe vragenstellers maar even samen:
                Alle versies zonder IS zijn optisch gelijk en alle versies met IS zijn optisch gelijk.
                Moraal: neem altijd een versie met IS want significant beter, of het I of II is maakt eigenlijk niets uit.

Comment

Working...
                X