Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF-S VR Micro Nikkor105mm met voorzetlensjes?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AF-S VR Micro Nikkor105mm met voorzetlensjes?

Via een cadeaubon heb ik de kans voorzetlensjes aan te schaffen, weet niet wat voor effect dit gaat hebben met deze lens?

Walter
    D850

Re: AF-S VR Micro Nikkor105mm met voorzetlensjes?

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
    Via een cadeaubon heb ik de kans voorzetlensjes aan te schaffen, weet niet wat voor effect dit gaat hebben met deze lens?

Walter
    Je zult voorbij 1:1 kunnen fotograferen.
    Afhankelijk van het diopter: hoger = meer vergroting.
    Verder: minder werkafstand & verlies van scherpstelling op oneindig. Vergelijkbaar met tussenringen.

Koop enkel gecorrigeerde filters (achromaten), de hele goedkope zijn waardeloos.
    Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
      Je zult voorbij 1:1 kunnen fotograferen.
      Afhankelijk van het diopter: hoger = meer vergroting.
      Verder: minder werkafstand & verlies van scherpstelling op oneindig. Vergelijkbaar met tussenringen.

Koop enkel gecorrigeerde filters (achromaten), de hele goedkope zijn waardeloos.
      Bedankt Thierry! Was sowieso van plan de duurdere te kopen, en, ze moeten dienen om mijn Kenko voorzetringen( die geen enkel signaal meer doorgeven hoewel alle contactpunten schoon lijken ), te vervangen.

Walter
      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Bedankt Thierry! Was sowieso van plan de duurdere te kopen, en, ze moeten dienen om mijn Kenko voorzetringen( die geen enkel signaal meer doorgeven hoewel alle contactpunten schoon lijken ), te vervangen.

Walter
        Kijk eens naar een canon 500d voorzetlens of een raynox dcr-250, met beide al goede resultaten behaald
        D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
        Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
        Flickr - JAlbum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ericvanhout Bekijk bericht
          Kijk eens naar een canon 500d voorzetlens of een raynox dcr-250, met beide al goede resultaten behaald
          Die Canon 500D had ik al, voor mijn oude Sony DSC_F828; inderdaad goede resultaten, helaas nu te kleine diameter.

Walter
          D850

Comment

Vignette valt vaak wel mee als je de dichtste scherpstelling gebruikt. Ik gebruik zo vrij kleine Raynox (43mm en kleiner) filters voor mijn 180mm (72mm diameter). Kwestie van de goeie step-down te vinden
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Working...
            X