Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Via een cadeaubon heb ik de kans voorzetlensjes aan te schaffen, weet niet wat voor effect dit gaat hebben met deze lens?
Walter
Je zult voorbij 1:1 kunnen fotograferen.
Afhankelijk van het diopter: hoger = meer vergroting.
Verder: minder werkafstand & verlies van scherpstelling op oneindig. Vergelijkbaar met tussenringen.
Koop enkel gecorrigeerde filters (achromaten), de hele goedkope zijn waardeloos.
Je zult voorbij 1:1 kunnen fotograferen.
Afhankelijk van het diopter: hoger = meer vergroting.
Verder: minder werkafstand & verlies van scherpstelling op oneindig. Vergelijkbaar met tussenringen.
Koop enkel gecorrigeerde filters (achromaten), de hele goedkope zijn waardeloos.
Bedankt Thierry! Was sowieso van plan de duurdere te kopen, en, ze moeten dienen om mijn Kenko voorzetringen( die geen enkel signaal meer doorgeven hoewel alle contactpunten schoon lijken ), te vervangen.
Bedankt Thierry! Was sowieso van plan de duurdere te kopen, en, ze moeten dienen om mijn Kenko voorzetringen( die geen enkel signaal meer doorgeven hoewel alle contactpunten schoon lijken ), te vervangen.
Walter
Kijk eens naar een canon 500d voorzetlens of een raynox dcr-250, met beide al goede resultaten behaald
D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050 Flickr - JAlbum
Vignette valt vaak wel mee als je de dichtste scherpstelling gebruikt. Ik gebruik zo vrij kleine Raynox (43mm en kleiner) filters voor mijn 180mm (72mm diameter). Kwestie van de goeie step-down te vinden
Comment