Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen set

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen set

    beste

    Ik ben van plan om volgend set te kopen:

    1. canon 85mm voor straatfotografe en portret

    2. canon 100/400 voor sportlens/safari

    3. 10/22 canon groothoek voor landschappen op weekend en reizen.

    4. statief

    5. polarisatiefilter

    Zelf heb ik nog een 18-55 mm Is en een 55-250

    Als ik de 10-22 mm en de 85mm aangekocht heb zou ik dan de kitlens 18-55 verkopen of toch beter houden?

    Ps. als er andere voorstellen zijn voor de breedhoek mag altijd vermeld worden , de andere 2 lenzen zijn al vrij zeker.

    alvast bedankt

    thx
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Lenzen set

    Dan heb je wel een enorm gat tussen 20 en 85 mm, waartussen toch 90% van de foto's genomen worden. Koop eerder een 17-55 2.8 om uw kitlens te vervangen. Hoeveel wil je uitgeven voor uw statief?

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen set

      Ik had gedacht aan de Velbon CX-660/F, nog goeie prijs rond de 70 euro

      en is de kwaliteit van de 17-55 voor landschapfotografie veel beter dan de 18-55?


      Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
      Dan heb je wel een enorm gat tussen 20 en 85 mm, waartussen toch 90% van de foto's genomen worden. Koop eerder een 17-55 2.8 om uw kitlens te vervangen. Hoeveel wil je uitgeven voor uw statief?
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen set

        Is het dan niet beter om bv toch de 10-22 te kopen of de Canon EF 20mm F2.8 USM en de 18-55 te houden?

        Of is de kwaliteit van de 17-55 zo goed dat deze voorrang heeft?
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen set

          Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
          Ik had gedacht aan de Velbon CX-660/F, nog goeie prijs rond de 70 euro

          en is de kwaliteit van de 17-55 voor landschapfotografie veel beter dan de 18-55?
          Ga voor een degelijk statief: http://www.artencraft.be/nl/manfrott...--496rc2-62685. Dat is een minimum voor scherpe foto's met lange sluitertijd. Dit statief is nog goedkoop en beste prijs/kwaliteit op dit moment. Voor landschappen zal een 17-55 een beetje scherper zijn dan de 18-55, maar het zit hem in de f/2.8 dat je hebt bij de 17-55, zeer handig bij weinig licht en uitstekende kwaliteit (ik denk dat de Canonversie ook wel zo zal zijn).

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen set

            Owke, qua prijs valt het ook nog mee, voor de landschappen zal er normaal wel licht genoeg zijn in de zomermaanden,
            het is om te starten voor de landen Kroatie, bosnie (mostar) en volgend jaar of Zuid afrika of zweden en noorwegen

            de 17-55 word dan bij de canon 27-28 toch?
            is dit dan nog wijd genoeg voor natuurfotografie?

            bedankt voor de info allesins

            Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
            Ga voor een degelijk statief: http://www.artencraft.be/nl/manfrott...--496rc2-62685. Dat is een minimum voor scherpe foto's met lange sluitertijd. Dit statief is nog goedkoop en beste prijs/kwaliteit op dit moment. Voor landschappen zal een 17-55 een beetje scherper zijn dan de 18-55, maar het zit hem in de f/2.8 dat je hebt bij de 17-55, zeer handig bij weinig licht en uitstekende kwaliteit (ik denk dat de Canonversie ook wel zo zal zijn).
            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen set

              Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
              de 17-55 word dan bij de canon 27-28 toch?
              is dit dan nog wijd genoeg voor natuurfotografie?
              Dat weet je toch van je 18-55..............
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Lenzen set

                Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                Dan heb je wel een enorm gat tussen 20 en 85 mm, waartussen toch 90% van de foto's genomen worden. ?
                Ben je daar zo zeker van ????
                Ik heb effe in LR gekeken en ik zit aan +/- 70% van mijn foto's zitten tussen de 100 en 400 mm
                Hangt er toch wel vanaf wat voor fotografie je doet he, Ik zal waarschijnlijk niet veel in de studio staan

                Comment


                • #9
                  Re: Lenzen set

                  Ik kan je de 100-400 zeker aanraden voor sportfotografie.
                  Je leest hier en daar wel eens dat deze "te traag" zou zijn maar daar heb ik tot op heden nog geen problemen mee gehad.
                  Ik gebruik de 100-400 in combinatie met de 7D nu een 3tal jaren voor sport en het aantal missers is toch wel beperkt.
                  En dan is het manneke nog vaker de oorzaak van die missers dan de lens

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lenzen set

                    Zou eerder gaan voor een 50mm 1.4/1.8 voor straatfotografie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lenzen set

                      En de reden hiervoor? pro en contra's?

                      thx

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                      Zou eerder gaan voor een 50mm 1.4/1.8 voor straatfotografie.
                      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lenzen set

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
                        Zou eerder gaan voor een 50mm 1.4/1.8 voor straatfotografie.
                        ik prefereer een 35mm op een crop toestel voor straatfotografie... kijk maar eens naar de bekende straatfotografen, die werkten meestal op 50mm op fullframe, dus dat is 30-35mm op jouw toestel. click
                        Last edited by d_oracle; 21 januari 2013, 13:31.
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                        Comment

                        Working...
                        X