Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verschil 24-70 mm Nikon en 28-75 Tamron

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verschil 24-70 mm Nikon en 28-75 Tamron

Ben al een hele tijd aan het nadenken over een lichtechte zoomlens.
    De 24-70 2.8 van Nikon lijkt me zalig, maar is uiteraard vrij duur. (+/- 1.500 euro)
    Nu zie ik dat Tamron een gelijkaardige lens heeft: 28-75, voor nog geen 400 euro. Deze heeft geen VR.
    Heeft iemand beide lenzen kunnen vergelijken?
    Het prijsverschil is gigantisch, vandaar dat ik wat wantrouwig ben tegenover de lens van Tamron. Waar zitten die verschillen?
    Of is er nog een andere lens die jullie aanraden?
    Alvast bedankt!

PS: ik werk met een Nikon D7000, maar wil een lens die ook op fullframe past.
    Nikon

Re: verschil 24-70 mm Nikon en 28-75 Tamron

Verschil met de Nikon 24-70 = bouw- en beeldkwaliteit. Dit laatste zeker op een fullframe (vignetering en minder scherpte in de hoeken).
    Kijk ook eens naar de Tamron 24-70 VC (wel een stuk duurder dan de 28-75 Tamron). Die heeft VR, de Nikon ook niet.

Comment

Wat de tamron beteft kan ik niet spreken, maar wat de nikkor betreft:
      De bouwkwaliteit van deze lens is inderdaad fenomenaal. Ze weegt dan ook wel wat :-)
      Wat optische kwaliteit betreft schijnt het een van de beste standaardzooms te zijn die je kan krijgen op kleinbeeld, maar dat kan ik niet aantonen door middel van testen en bewijzen en zo. Ik kan alleen zeggen: als die van mij morgen om een of andere reden zou kapot gaan, gestolen worden,... koop ik direct terug deze lens. Ze heeft trouwens ook geen VR, mar persoonlijk vind ik dat niet zo'n gemis.
      FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

De 28-75 heeft op FX last van iet wat onscherpe hoeken(niet echt storend) en op DX natuurlijk niet. Als je de plaatjes van beide objectieven bekijk, weet het waarom het prijsverschil er is en als je ze beet pakt weet je het zeker. Ik heb met de Tamron 28-75, Nikkor 28-70 en kort met de 24-70 gewerkt en het verschil op een A4 print is vrijwel onzichtbaar en vaak pas na checken van nummer achterop....
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olcha Bekijk bericht
          Ben al een hele tijd aan het nadenken over een lichtechte zoomlens.
          wat is het doel? wat wil je fotograferen? welke type foto's mis je vandaag met je huidige set?
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik mis vooral helderheid met mijn huidige lens (18-105).
            Heb een 35 mm en dat is op dat vlak toch wel een enorm verschil met mijn 18-105 mm lens.
            Vandaar...
            Nikon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olcha Bekijk bericht
              Ik mis vooral helderheid met mijn huidige lens (18-105).
              Mijn foto's met een 50 1.4 of een 28-300 zijn even helder.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
              X