Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zin en onzin van extension tubes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zin en onzin van extension tubes

Oorspronkelijk geplaatst door Streamerke Bekijk bericht
    Tja, zoals je weet ben ik een beginner opvlak van fotografie en ook op vlak van Photoshop. Nu, ik heb een aantal keuzes moeten maken bij het bijwerken van deze foto. Naast algemene tone en contrast is de kleur is ook licht bijgewerkt. Daarnaast zijn ogen, lippen en tanden afzonderlijk bijgewerkt. Ik heb nagestreefd om de foto zo flatterend mogelijk te maken zonder dat het evident is dat er geprutst is aan de foto.
    In dat geval is het zeer warm aanbevolen om te leren werken met een grijskaart.
    Dat zal uw foto's enorm verbeteren, veel meer dan eender welke lens. Trust me

mvg
    I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

Comment

Ik volg de grijskaart, zit steeds in mijn tas, de seculine prodisk II (grijskaart, kleurkaart en WB filter)

Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 2
      D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

Comment

Dat hangt af van je budget. Goede opties voor Nikon zijn Nikon 300mm f/4, Sigma 150-500 OS, Sigma 50-500 OS of Sigma 120-300 f/2.8 OS. De eerste en de laatste kunnen zonder problemen met teleconverters gebruikt worden en nog steeds goede beeldkwaliteit opleveren.
        70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

Comment

Hallo,

Bedankt voor de tips, maar gezien mijn beginnersstatus in de fotografie ben ik niet geneigd duurdere noch grote/zware objectieven te kopen. Als dat betekent dat ik geen teleconverters kan gebruiken dan is dat maar zo, dan stel ik mijn ambities maar wat bij.

Ik wil wel een zo goed mogelijke veelzijdige en compacte lens met VR die mijn Sigma 70-300 kan vervangen. Is de Nikkor 70-300mm een goeie optie?

Moest fotografie echt een passie worden en blijven heb ik er geen probleem mee mijn budget op te schroeven, maar ik ga binnenkort een reis maken en ik wil absoluut de best mogelijke foto's kunnen nemen. De lenzen moeten wel in mijn Kata bag kunnen.

Verstuurd van mijn GT-N8000 met Tapatalk
          Nikon D90 - Nikkor 18-105mm f3.5-5.6 - Sigma 70-300mm f4-5.6 - Statief König KN-Tripod60 - Statief König KN-Tripod17

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Streamerke Bekijk bericht
            Hallo,

Bedankt voor de tips, maar gezien mijn beginnersstatus in de fotografie ben ik niet geneigd duurdere noch grote/zware objectieven te kopen. Als dat betekent dat ik geen teleconverters kan gebruiken dan is dat maar zo, dan stel ik mijn ambities maar wat bij.

Ik wil wel een zo goed mogelijke veelzijdige en compacte lens met VR die mijn Sigma 70-300 kan vervangen. Is de Nikkor 70-300mm een goeie optie?

Moest fotografie echt een passie worden en blijven heb ik er geen probleem mee mijn budget op te schroeven, maar ik ga binnenkort een reis maken en ik wil absoluut de best mogelijke foto's kunnen nemen. De lenzen moeten wel in mijn Kata bag kunnen.

Verstuurd van mijn GT-N8000 met Tapatalk
            Hoi,
            misschien wil je toch eens een TC proberen, buurman? Stuur maar een PM, dan spreken we af, zodat je weet wat een TC voor jou kan betekenen. En een glas heffen op het nieuwe jaar.

Comment

Nikon 70-300 heb ik, en is een toplens
              Wel de versie met VR nemen (dit is trouwens een fuulframe-compatibele lens), is duurder dan den non-VR maar veel beter glas, dus zijn geld meer dan waard.
              Nikon Df

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mnoach Bekijk bericht
                Hoi,
                misschien wil je toch eens een TC proberen, buurman? Stuur maar een PM, dan spreken we af, zodat je weet wat een TC voor jou kan betekenen. En een glas heffen op het nieuwe jaar.
                Aan de lange kant heeft die lens al problemen met de focus bij zonlicht en dan met een TC werkt het al niet meer.

PS voor een close up van de maan zal alleen een telefoontje naar NASA, ESA, de Russen of Chinezen misschien uitkomst brengen.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Aan de lange kant heeft die lens al problemen met de focus bij zonlicht en dan met een TC werkt het al niet meer.

PS voor een close up van de maan zal alleen een telefoontje naar NASA, ESA, de Russen of Chinezen misschien uitkomst brengen.
                  Het gaat erom dat TS dan zelf kan vaststellen wat een TC op zijn lens betekent, en zelf conclusies trekt. Hij mag ook mijn lenzen proberen, ik heb niet zo direct een exemplaar dat aanleunt bij zijn wensen, maar wel lange brandpunten (tot 800mm). Daarmee kan hij ook een idee krijgen wat extra mm betekenen.

Ik ga regelmatig naar onze satelliet, Suzy. Mijn vrouw beveelt mij regelmatig aan om ernaartoe te lopen (ik vermoed voor de lichaamsbeweging). En Michael Jackson indachtig (niet de zanger, wel de bier- en whiskyschrijver), moonwalk ik daarheen.

Comment

Working...
                  X