Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke is objectief straat fotografie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke is objectief straat fotografie

Oorspronkelijk geplaatst door alca535 Bekijk bericht
    Neem één van je lenzen, ga de straat op en ondervind zelf met welke lens jij het beste resultaat behaalt. Stoute schoenen moet je niet hebben, tenzij je Bruce Gilden achterna gaat
    Die fisheye is waarschijnlijk geweldig voor straatfotografie! En als je dat beu bent, gebruik je de macro eens in de stad ipv op insecten.
    Wees origineel en creatief.
    Ik bedoel met de "stoute schoenen" aantrekken dat ik meer naar voren zou moeten treden i.p.v. stiekem mensen op de plaat te zetten. Gewoon een gesprek aan gaan. met die mensen.

Comment

Altijd de 85 1.8 op toestel staan voor straatfotografie. Omdat ik me dan een
      beetje een paparazi voel, een voyeur: wat straat-fotografie toch een beetje
      is. Het is een kunstvorm met een ranzig kantje.

Comment

Welke lens zouden jullie me dan aanraden als men zou weten dat de kans groot is om over te stappen naar een FF camemra.
        Dan leg ik liever iets meer geld voor neer maar dat hij dan ook werkt op een fullframe camere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
          Welke lens zouden jullie me dan aanraden als men zou weten dat de kans groot is om over te stappen naar een FF camemra.
          Dan leg ik liever iets meer geld voor neer maar dat hij dan ook werkt op een fullframe camere
          en wat met de rest van je lenzen...?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

28mm 1.8G of 50mm 1.8G. Bij die overstap verandert je beeldhoek dan wel en dat is nu net het probleem.....een 28mm op FF vind ik heel leuk, 50mm zegt mij niets....koop dus iets dat je nú nodig hebt/kan gebruiken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              Bedankt bouk goeie tip ook een gelukkige en gezond 2013 voor jou
              Nikon D7200 NIKON AF-S 17-55 IF ED 2.8 , 50 1.8 Nikon AF-S VRII 70-300 F4.5 - 5.6

jako

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Altijd de 85 1.8 op toestel staan voor straatfotografie. Omdat ik me dan een
                beetje een paparazi voel, een voyeur: wat straat-fotografie toch een beetje
                is. Het is een kunstvorm met een ranzig kantje.
                Heb vandaag dan ook m`n stoute schoenen aan getrokken en met de camera op sjouw geweest.
                85 mm 1.4

Comment

Heb vandaag dan ook m`n stoute schoenen aan getrokken en met de camera op sjouw geweest.
                  85 mm 1.4
                  Laat maar eens weten of dit is mee gevallen... ik heb dagen dat ik me door
                  niets of niemand laat weerhouden en alle mensen ongegeneerd vastleg, en
                  dan zijn er de dagen dat ik mijn lens op niemand durf te richten. Geen goed
                  straat-fotograaf dus, maar ja, wel een vriendelijk mens...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                    Laat maar eens weten of dit is mee gevallen... ik heb dagen dat ik me door
                    niets of niemand laat weerhouden en alle mensen ongegeneerd vastleg, en
                    dan zijn er de dagen dat ik mijn lens op niemand durf te richten. Geen goed
                    straat-fotograaf dus, maar ja, wel een vriendelijk mens...
                    Ik zou het ook niet iedere dag doen hoor.maar heb al 2 foto`s geplaatst
                    Het geld ligt op straat / straat fotografie

Comment

al vaak willen doen maar nog niet van gekomen. Op evenementen heb ik geen problemen om mensen uit het publiek te pikken maar dan ben ik er ook in opdracht. Op straat nog niet het lef gehad.
                      A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

Comment

Graag zou ik advies willen.

Welke lens voor mijn Nikon D300 is het meest geschikt voor straatfotografie

Nikkor AF-S DX 35mm f/1.8 G
                        Nikkor AF 28mm f/2.8D

Mag ook een ander alternatief objectief wezen
                        Probeer het eens met je 18-70 vast getaped op 35mm en de volgende dag op 50mm.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Working...
                        X