Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoomlens F2.8 zonder IS of F4.0 met IS?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Zoomlens F2.8 zonder IS of F4.0 met IS?

Oorspronkelijk geplaatst door hotmijl Bekijk bericht
    Als u professioneel werkt, dan koopt u toch zonder twijfel de 70-200 IS 2.8 II ?
    Voor een stielman is dat toch een no brainer? En vooral voor een huwelijksfotograaf.
    en waarom 'moet' hij de 70-200 2.8 IS II kopen?
    bij pro-fotografen speelt budget volgens mij soms nog een grotere rol als bij hobby-isten.
    dat je kwaliteit koopt ja, maar waarom zou je als ingeschreven pro de duurste opties moeten nemen? het is niet de bedoeling dat materiaal tegen de grond gaat maar men kan ook niet uitsluiten dat dit nooit zal gebeuren.
    persoonlijk heb ik dan bvb toch liever dat een sigma 70-200 2.8 OS tegen de grond gaat dan een canon 70-200 2.8 IS II. prijsgewijs weet ik dan wel wat kiezen.

dus is het dan zo abnormaal dat je eender welke situatie alles goed gaat vergelijken en afwegen t.o.v. elkaar?
    als de beeldkwaliteit van een goedkoper lens voor je doeleinden volstaat, waarom zou je dan meer uitgeven.

pete hier bvb heeft ook gewacht met de aankoop tot de d600 op de markt was. waarom heeft hij hierop gewacht? hij had geen nood aan vele zaken die op de d800 zitten en qua specificaties volstond de d600 meer dan voldoende qua eigenschappen, zelfs bij hem als pro-fashion fotograaf. dat hij uiteindelijk toch gekozen heeft voor de d800 (en de bijhorende prijs heeft betaald) had dan te maken met de andere persoonlijke voorkeuren bvb zoals handligging.

zo bekijk ik ook alles. hier zou een vernieuwing moeten gebeuren en gaat het voor mij qua body tss de canon 6d & 5d3, puur prijsgewijs gezien, ga ik voor de 6d. doch hou ik liever rekening met alles en bepaalde worst-case scenario's waar de voorkeur op 1 vlak dan uitgaat naar de 5d3.

over lenzen net hetzelfde, ik zou op termijn ook een 70-200 kopen. dat het bij mij om een 2.8 versie zal gaan, is al zeker. doch hou ik alle pistes open qua merk. ik heb reeds een aantal keren met de 70-200 2.8 IS II mogen werken en ja, het is een zalige lens. maar toch ben ik benieuwd naar de nieuwe tamron 70-200 2.8 VC bvb. Volledig hertekend, weathersealed zoals de canon, 500 euro goedkoper ongeveer. met die 500 euro dat ik daarmee uitspaar bvb, kan ik een andere leuke lens kopen, zoals een macro-lens bvb of een 2de prime, enz enz. daarbij komt dan ook nog eens dat de tamron geen opvallende witte toeter is. en dan nog het belangrijkste, nl de plaatsing van de zoomring, die bevindt aan het frontelement. mss maakt dat voor u geen verschil uit, voor mij wel. dat was bvb iets dat mij stoorde aan de canon, de lens weegt anderhalve kilo. dus als ik verder denk dat mijn neus in 1ste instantie lang is, dan heb ik zoiets van ola, de stabiliteit die ik krijg door de plaatsing van mijn handen op mijn body en op het 'einde' van de lens t.o.v. de body wat voor mij dan een meerwaarde is omdat je nog langere sluiters kan gaan gebruiken indien noodzakelijk.

en is dat niet de reden waarom dit forum bestaat? de mogelijkheid tot vragen stellen, of gebruikerservaring of gewoon mensen op de hoogte brengen van eigen ervaringen door posts te plaatsen van nieuw materiaal en/of getest materiaal?

dat de vragenstelling soms beter kan, spreek ik zeker wel niet tegen

EDIT: sorry voor de dubbelpost, kan een van de moderatoren een van beide deze reactie verwijderen?
    Last edited by SVIS; 30 december 2012, 15:45. Reden: edit dubbelpost
    Website: http://www.svisimaging.be

Comment

Re: Zoomlens F2.8 zonder IS of F4.0 met IS?

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
      en waarom 'moet' hij de 70-200 2.8 IS II kopen?
      Heeft iemand dat dan beweerd?

Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
      ... en is dat niet de reden waarom dit forum bestaat? de mogelijkheid tot vragen stellen...
      En geldt dat ook voor mij ?
      Zo ja, waarom schrijft u dan zo een uitgebreide repliek op mijn vraag aan de TS?

mvg
      I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

Comment

Working...
      X