Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

35 of 50mm?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 35 of 50mm?

inderdaad de 35mm1.8f is een super goede lens maar minder geschikt voor Portret omdat ze gezichten meer vervormt dan bv de 50mm 1.8f ik zou als het uitsluitend voor portret is een 85mm nemen. Anders voor gewoon gebruik en af en toe eens een portretje gaan voor de 35mm. Is een zeer scherpe lens en meer veelzijdiger op een cropcamera dan de 50mm.

grtz

Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

Comment

Ik herhaal wat de meeste schrijven:
      35mm is in heel veel situaties te gebruiken, maar niet voor portretten. De 85mm zal een beter resultaat opleveren. Als je beide hebt, is 50mm totaal overbodig.
      Er is wel een nadeel: Om het (staande, volwassen) lichaam er volledig op te krijgen reken je op ongeveer 10m van je model, nog wat afstand tussen model en achtergrond en je begrijpt dat het niet overal mogelijk is.
      Fuji X-T3 | 12 f2 | 23 f1.4 | 35mm f2 || Canon in de kast

Comment

Ik heb onlangs een hele bruiloft getrokken met een 35 mm, was wel maar
        hulpfotograaf, maar de mensen waren er zeer blij mee. Hoe meer ik ze
        gebruik -leer kennen- hoe meer ik om het beestje geef...

Comment

nee. Deze discusie is hier al vaak gevoerd, een lichte tele is inderdaad flatterend voor uw model, op locatie buiten zou ik mijn 70-200 gebruiken en binnen ga je veel ruimte nodig hebben. Vele spreken in een studio van een 3 meter tussen de achtergrond en model en dan nog de nodige afstand tussen U en het model. Vermoedelijk zitten we dan al snel aan een fotostudio met een lengte van 7 a 10m ! Heb je deze ruimte? Ik persoonlijk zou voor een 50 mm en 70-200 gaan en later eventueel nog een 35 mm voor groepsportretten.

Op deze website staan voorbeelden genoeg: http://strobox.com/
          Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
          flickr

Comment

gewist, N/A.
            Last edited by hotmijl; 19 december 2012, 13:18.
            I may disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it (Evelyn Beatrice Hall)

Comment

Ondanks dat ik nu de 85 mm 1.8 heb ga ik er toch de 50 mm 1.4 aan toevoegen. Volgens mij een lensje dat toch niet kan ontbreken.
              EMBLEMATA.BE
              http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

Comment

Working...
              X